2014-02-28, 20:26
Medlem
OggeOJs avatar
Mönsterfamiljen som käkar quorn.

Före reklamen var jag neutralt inställd till fenomenet quorn (vad fan är det för kommunistnamn?) men sedan filmfan frekventerat flertalet fredagar var jag tvungen att googla upp vad det var/innehöll/syntetiserades.

Wiki påstår följande:

Fusktillverkat kött. Och för att försäkra eder - det smakar ju så gott! Tanken slog mig. Behöver man verkligen göra reklam och inflika så brutalt att det verkligen smakar som sju fontänsorgasmer i munnen? Borde inte produkten tala för sig själv via word-of-mouth?
Godis finns det en jävla massa reklam för, men jag kan inte minnas en enda reklam som måste försäkra den potentielle kunden att det minsann smakar så gott.

Jag anar att påståendet har stora likheter med dra en runk, det är lika skönt som att knulla.

Två gram fett och 14.5 gram protein versus det dubbla proteininnehåller samt 12.6 gram fett i qourn jämfört med kyckling. En torr jävla brödlimpa panerad i proteinpulver.

Tills den dagen ni frambringar pepparstek i provrör, så smakar det fan inte så gott.
Reklamen gjorde 80 % av jobbet att göra det omvända, dvs avråda starkt från köp.

Valfri tandläkare som sålde sin karriär för tandkrämsreklam. Ultraviolett ljus på tänder... vita saker brukar lysa i UV.

Borde vara olagligt att göra reklam under nivån som Tre håller. Fortfarande ett nöje att kolla på till skillnad från deras första som bestod i någon LSD-inspirerad dans till en flickeröst som stönade fram I feel you - I three you (som skulle vara se och visa hur ballt videosamtal var)
Senast redigerad av OggeOJ 2014-02-28 kl. 20:32.
Citera
2014-03-01, 11:26
Medlem
Uncle Dukes avatar
Dentastix, med den nerknarkade hunden som säger "Du måste skämta" med en släpig röst. Poängen är väl att rösten, i kombination med den där efterblivna blicken som alla hundar har (och som deras dumma ägare kallar "söt" och säger att de "inte kan säga nej till" medan de skyfflar in kilovis med rå köttfärs i bestens dreglande mördargap), ska framstå som förtroendeingivande och "down to earth", men istället låter han som en Disney-figur på dekis som står i gathörnet och försöker locka till sig småungar för skumma syften. "Det är vetenskapligt beviiisat."
Senast redigerad av Uncle Duke 2014-03-01 kl. 11:31.
Citera
2014-03-05, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OggeOJ
(...) jag kan inte minnas en enda reklam som måste försäkra den potentielle kunden att det minsann smakar så gott. (...)

Billys "För det går ju så fort och det smakar så gott! Det bästa vi någonsin fått!"

Felix "Gör det goda godare!"

Findus ärtreklam "Den smakar väldigt gott skall jag säga"

Activia - "Den är bra för matsmältningen - Den är ju riktigt God!"

GoGreen "Alltid gott och mjölkfritt."

Burger King "Grillat är godast, Have it your way"

Zingo "Försvinnande god."

Fazer "En bit av det goda i livet."

Karamellkungen - "Bara det godaste gott!"

Marabou "Smaken man aldrig glömmer."

Riesen "Mmm mycket choklad (...) smakar härligt."

Snickers "Mmm, jordnötter, läcker nougat, tillsammans är det oslagbart."

Philadelphia "Himmelskt frisk."

Carlshamn "Gott, Gotti, Gott, Gott."

OLW "För att du älskar det goda!"

"Kelloggs frosties smakar gott, de väcker tigern i dig!"

"Njut av den goda smaken av Flora."

(Kan fortsätta i all evighet typ.)

Sen finns det ju mängder med reklamer där de inte berätta hur gott det är.. Men illustrerar med munorgasmer, dans och annat spektakel..

Jag har snarare svårt att komma på reklamer där de inte njuter överdrivet mycket av smaken.
Möjligen den för Kalles Kaviar då..

Ont: Telenor och Siba. Avskyr alla deras reklamer.
Citera
2014-03-05, 16:31
Medlem
Qourn eller vad den heter.
Citera
2014-03-05, 19:39
Medlem
Kärringen som kommer in i garaget och skriker:JANNE!!!
Vill jag bara hacka upp i småbitar.Vetefan vad det är reklam för,än så länge har jag hunnit fimpa skiten
innan "reklamen" börjar.
Citera
2014-03-06, 03:57
Medlem
Comhem reklamen med äckeltvillingarna.
Citera
2014-03-06, 10:16
Medlem
aeons avatar
Kaching!

Kom tillbaka Tobias Persson, allt är förlåtet!
Citera
2014-03-07, 10:59
Bannlyst
Jag fattar inte varför ingen har kastat den där skitreklamen med någon efterbliven brud med talfel. Det är en optikerreklam. SYNUNDESÖÖKNING och Bott(Bort), nu hade dem tydligen ändrat i reklamen men hon låter lika tillkrystad ändå, vem fan är det som väljer rösterna egentligen.
Citera
2014-03-07, 22:19
Medlem
brianmolkos avatar
Moderaterna gör reklam på Youtube, han tror små asiatkiosker är så bra Fredrik alltså
Jo det låter lockande
Finns andra ställen som det kanske också jobbar 4 stycken på också
Jo jag känner till senaste kryddningen av vidbränd kyckling men missade att Rufus Wainwright släpper nytt ?
Citera
2014-03-12, 21:20
Medlem
ItalianSpidermans avatar
Vet inte om den här reklamen går på tv men det dyker upp på youtube hela jävla tiden. Nån jävla svensk kärring som läser ett brev, ''dear ulf nåt jävla datum'' på hennes vidriga svenskengelska...Är det bara jag som är less på svenska reklamer där man hyrt in nån jävla svensk lallare som ska prata engelska?
Citera
2014-03-13, 10:43
Medlem
BeeGeesnoses avatar
Värsta reklamfilmerna måste vara alla de svältande, magra barnen som går 2 gånger
under varje reklamavbrott. Har inte dessa ökat markant senaste åren?

Låter som en douchebag för att jag säger det men hur kommer det sig att
man får visa svältande 9-åringar med sår och flugor i ansiktet som skriker
men inte ett par bröst?

Inte för att förbise det viktiga som dessa reklamerna står för, men dessa
är värre än alla dubbade-tjeckiska golvmopps reklamer.
Citera
2014-03-13, 19:49
Medlem
ItalianSpidermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeeGeesnose
Värsta reklamfilmerna måste vara alla de svältande, magra barnen som går 2 gånger
under varje reklamavbrott. Har inte dessa ökat markant senaste åren?

Låter som en douchebag för att jag säger det men hur kommer det sig att
man får visa svältande 9-åringar med sår och flugor i ansiktet som skriker
men inte ett par bröst?

Inte för att förbise det viktiga som dessa reklamerna står för, men dessa
är värre än alla dubbade-tjeckiska golvmopps reklamer.

Anledningen är att dom vet att det sitter en massa lättlurade personer som har dåligt samvete över att dom är svenskar och bor i Sverige som är villiga att skänka pengar när dom ser en reklam med svältande barn, sorglig pianomusik och nån kvinna med lugnande röst som berättar om ett barns hemska liv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in