2014-03-07, 01:27
Medlem
Tjackad-Tullares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liviinloud
Har kört med l-tyrosine och vitamin D nu i 4dagar, upplever mig som piggare och mer motiverad! Upplever verkligen bra effekt! Om det är placebo skiter jag fullständigt i

På måndag börjar jag köra igång med 5-htp också. Tog sig som tur var förbi tullen.

Ska tillägga att jag även kör på ZMA (magnesium,zink,b6) ,multivitamin och omega 3.

Uppdatering kommer i början på nästa vecka!

Mvh

gött! skall återkomma med mina reslutat om ca 1v!
Citera
2014-03-07, 15:13
Medlem
Tjackad-Tullares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonyma-Klubben
D-Vitamin är knappast direktverkande antidepressivt, folk missuppfattar D-vitaminbrist och "SAD", som beror på brist av ljus i största grad.
man kan ju iofs kompensera solljuset en del med d vitamin, speciellt under vintern tex..
Citera
2014-03-07, 16:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tjackad-Tullare
man kan ju iofs kompensera solljuset en del med d vitamin, speciellt under vintern tex..

Beror på hur du menar. Du kan få i dig D-vitamin som du annars skulle fått i dig via solstrålar vs hud på artificiell väg. Varför man blir deprimerad under vinterhalvåret beror dock på bristen av ljus, ej D-vitamin.
Citera
2014-03-09, 21:32
Medlem
Citat:
Har en fråga bara, någon som testat l-glutamin eller något liknande tillskott för GABA? Hur upplevde ni effekten isåfall?
Någon?
Citera
2014-03-12, 23:02
Medlem
300mg 5-htp intaget för 1 timme sen, känner mig riktigt skönt trött just nu. Tog det med 3 kapslar ZMA.

Kan förövrigt säga att all jobbångest och den dåliga motivationen är som bortblåst sen jag började med d-vitamin och l-tyrosine! Så jävla skönt! Ska bli intressant nu när jag slänger in 5-htp också

Som jag frågade innan, någon som testat l-glutamine?

Mvh
Citera
2014-03-12, 23:41
Bannlyst
Citat:
Någon?

Jag har testat L-Glutamin en del när jag var yngre och styrketränade, det var verkningslöst. Har även hört att det i princip ska sakna helt effekt enligt någon studie, men kan inte minnas vart jag läste detta.
Citera
2014-03-12, 23:42
Bannlyst
Citat:
300mg 5-htp intaget för 1 timme sen, känner mig riktigt skönt trött just nu. Tog det med 3 kapslar ZMA.

Kan förövrigt säga att all jobbångest och den dåliga motivationen är som bortblåst sen jag började med d-vitamin och l-tyrosine! Så jävla skönt! Ska bli intressant nu när jag slänger in 5-htp också

Som jag frågade innan, någon som testat l-glutamine?

Mvh

Tror inte D-Vitamin givit effekt utan kanske L-tyrosinet, skönt att det fungerade, får hoppas det inte är bara placebo. Det är inte 5-HTP:t som redan börjat verka då eller har du mått bra på detta innan du började med 5-HTP?
Citera
2014-03-13, 10:59
Medlem
Citat:
Tror inte D-Vitamin givit effekt utan kanske L-tyrosinet, skönt att det fungerade, får hoppas det inte är bara placebo. Det är inte 5-HTP:t som redan börjat verka då eller har du mått bra på detta innan du började med 5-HTP?
När brukar d-vitaminet ge effekt då? Ja då kanske det är tyrosinet. Men oavsett om det är placebo eller ej så känns det mycket bättre sen jag hoppat på dessa.

Mådde bra innan 5-htp. Känner ingen speciell skillnad idag efter intag av det igår kväll, får se hur det känns efter några dagar. Återkommer!
Citera
2014-03-13, 11:02
Medlem
gato12s avatar
Citat:
När brukar d-vitaminet ge effekt då?

Gå ut i solen idag så kan du skippa D-vitaminet...behövs mest under vinterhalvåret.
Citera
2014-03-13, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Gå ut i solen idag så kan du skippa D-vitaminet...behövs mest under vinterhalvåret.
Nej jag ska inte skippa D-vitaminet. Varför chansa istället för att säkerställa mitt RDI när jag ändå har en burk.

Men kan ju säga att solen ger en energi en dag som denna! Det kan man inte säga något annat om
Citera
2014-03-13, 15:41
Medlem
Citat:
Jag har testat L-Glutamin en del när jag var yngre och styrketränade, det var verkningslöst. Har även hört att det i princip ska sakna helt effekt enligt någon studie, men kan inte minnas vart jag läste detta.
Jo jag vet att många tar det i samband med träning. Men tänkte mest på det psykiska? Ingen effekt alls alltså? Fick för mig att det skulle fungera ungefär lika som l-tyrosine fast för GABA. Men det är kanske åt helvete fel
Citera
2014-03-13, 20:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av gato12

Solen ger knappt något D-Vitamin förutom under sommarmånaderna. Däremot är det bra att utsätta sig för ljus då man kan bli piggare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in