2014-03-11, 19:36
Medlem
Sokools avatar
Hoppas de tar och slänger in lite mer metal, tycker det har varit ganska magert på den fronten än sålänge
Citera
2014-03-11, 21:55
Medlem
Kiltmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sokool
Hoppas de tar och slänger in lite mer metal, tycker det har varit ganska magert på den fronten än sålänge

På vilket sätt är det magert?
Citera
2014-03-11, 22:28
Medlem
Smurfffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kiltmannen
På vilket sätt är det magert?

Fredag och lördag saknar ju nästan helt metal-band. Behöver allt fyllas på med en 4-5 akter innan jag är helt nöjd iaf.
Citera
2014-03-12, 08:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snilletspekulerar
Är förstagångs besökare på Bråvalla men hittar ingen information på vilket "fält" det ska vara? Inte sett det på deras webbsida ens?

Min slutdestination kommer vara Norrköpings Resecentrum, så mycket vet jag

Och när du väl kommit dit är det väldigt enkelt att följa strömmen
Denna info finns på Bråvallas hemsida:
"Hur tar jag mig mellan centrala Norrköping och Bråvalla Festival?

Utgångsstation för trafik är Norrköping Central, slutstation är Fridvalla där festivalentrén är placerad på ett avstånd av ca 900 meter. Retur följer samma linje och tidsintervaller. Mer information om turtäthet m.m. kommer upp på www.ostgotatrafiken.se närmre festivaldagarna"
Citera
2014-03-12, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smurfff
Fredag och lördag saknar ju nästan helt metal-band. Behöver allt fyllas på med en 4-5 akter innan jag är helt nöjd iaf.

Håller med. Eller inte nödvändigtvis metal, men rock/hårdrock iaf.
Förra året var 13 av de 15 artister som spelade på största scenen rock/hårdrock/metal. 14 om man räknar Johnossi som rock. Så de får lägga på ett kol om de ska få tag i rock värdigt största scenen.
Citera
2014-03-12, 10:12
Medlem
KickAss-1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smurfff

Bra sagt

Skulle vilja se någonting i stil med Hardcore Superstar, Bullet eller Crashdïet, bra ös! Borde ju vara skapligt enkelt att boka in också iom att de är svenska
Citera
2014-03-12, 13:50
Medlem
Citat:
Tack för förtydligandet

Dock irriterar de håller på och ändrar speldatum på vissa artister, är dom medvetna vissa som jag bara åker ner 1 dag?

Tror inte enbart det är pga Bråvalla själva som dagarna ändras. De måste anpassa sig till att artisternas schema ändras. Och om det är så att du köpt biljetten för någon viss artist som det sedan byts dag för går det nog bra att höra av sig till Eventim och ordna det. Det är iaf den infon Bråvalla gett till folk som kommenterat det.
Citera
2014-03-12, 15:01
Medlem
Citat:
De flesta festivaler brukar fastställa redan första gången

Jag är bara intresserad se Maiden så mig kvittar men om man ser andra band för ex 1 dag, bokar tåg/flyg de sedan ändrar artisten den dagen, surt för dessa

Njo, men ändrar sker ju till och från på många festivaler, även om Bråvalla kanske haft fler än snittet. De större banden lär dock inte byta dag om de själva inte vill.
För er med endagsbiljett som gillar Maiden varit najs om det varit som förra året att de körde mycket rock samma dag. Var ju bevisligen poppis med rock också eftersom det var den dag som sålde slut först.
Citera
2014-03-12, 15:08
Medlem
Kan någon som var där förra året svara på vad medelåldern låg på ungefär?
Citera
2014-03-12, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rebecka7053-
Kan någon som var där förra året svara på vad medelåldern låg på ungefär?
Campingen hade samma varje dag såklart, gissningsvis runt 18 år. Festivalen i stort lite högre, kanske ca 20, möjligen snäppet högre på torsdagen (rockdagen).
Citera
2014-03-12, 15:17
Medlem
kroxies avatar
Är jag ensam om att tycka att årets lineup är rätt "meh" än sålänge? Verkligen inga dragplåster alls för min del.

Var på förra årets festival och då var det riktigt bra tycker jag. För mkt för att hinna med campkröket.
Citera
2014-03-12, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kroxie
Är jag ensam om att tycka att årets lineup är rätt "meh" än sålänge? Verkligen inga dragplåster alls för min del.

Var på förra årets festival och då var det riktigt bra tycker jag. För mkt för att hinna med campkröket.
Nope, du är verkligen inte ensam. Jag ska dit eftersom jag ändå bor i Norrköping. Annars hade jag inte gått dit som lineupen ser ut nu. Lyckas dock inte locka med mig så många kompisar eftersom alla tycker det är så mycket sämre i år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in