Citat:
Ursprungligen postat av
Oantastlig
Ja, det står i TS tillsammans med källan. Det kanske skulle underlätta om du faktiskt läste någon forskning på området och då är det lämpligt att du läser just reviews som går igenom all forskning på området och ger en helhetsbild. Det är det jag länkat till.
Svensk lagstiftning påverkar inte det som sker i staterna.
Citat:
Du har ju inte hänvisat till någonting så jag är tveksam till om du vet något om vad som framkommit i dessa. Varför lyssnar du inte på hans presentation om du är intresserad av ämnet? Det är en utvärdering av just sexköpslagen i riksdagen så det borde vara intressant för dig eftersom det är EXAKT detta vi diskuterar.
Jag har hänvisat till de prostitutions utredningar som gjorts i Sverige och de jämförelser som gjorts med närliggande länder som inte har vår lagstiftning.
Citat:
Du har inte kommit fram med något ännu så det finns inget att varken gilla eller ogilla. Det enda som framgår med all önskvärd tydlighet är att du inte har några argument. Har du över huvud taget tänkt igenom ditt ställningstagande eller bygger det bara på en "känsla" du har?
Jag är rätt så ointresserad av vad du gillar eller ogillar. För mig räcker det gott som motivering att sexköpslagen varit effektiv när det gäller att stävja både trafficking och övrig marknad i Sverige, Att våldet inte ökat relativt sett mot kvinnor i Sverige ser jag givetvis som en fördel, inte som en nackdel - och är inget som jag tillskriver tillgång till vare sig prostituerade eller porr, utan bättre lagstiftning, förändrade normer och en ökad jämställdhet och medvetenhet i det svenska samhället.
Edit:
Studien nämner för övrigt vare sig Sverige eller Norden - det är det DU som gör;
Further this finding holds nationally in the United States and in widely different countries around the world.
Den säger inte heller att om porr släpps fritt så får det den effekten. Det där är lite som filmjölk, kjollängd och lågkonjunktur.