2014-03-11, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BleAivano
Fast att det tog 3 dagar innan de talade om det för allmänheten innebär inte
nödvändigtvis att MFV inte visste det om det tidigare.
Kolla på #470

Citat:
Ursprungligen postat av sodis36
Jag vet inte om det är någon som har tagit upp det tidigare i tråden men är det bara jag som tänker på Plan 714 till Sydney?
Fick du träff när du sökte på det i tråden?
Citera
2014-03-11, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duramater
Om vi använder oss av Ockhams rakkniv hamnar vi inte i Nordkorea utan i havsbottnen.

Sant, om man är riktigt krass och tråkig, så såg jag en bild av en jättelik oljefläck som enligt uppgift fanns utanför Vietnam! Men därnere rensar väl tankers tankarna lite hur som haver...

Men då hade vi problemet med mobilerna där signalerna går fram, tror inte anhöriga skulle hitta på dylika när det gäller anhöriga dom håller kära... knappast du...

Skulle du göra det, om det gällde din flickvän? Försök fokusera allvaret en smula bakom din dator.
Citera
2014-03-11, 22:44
Medlem
Theangleaxes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wejo
Vilken sorts strålning hade du tänkt dig..?

Inte vet jag men vad jag vet så kan man med rätt verktyg snappa upp ämnens unika strålningar eller färger. Strålning kanske är fel ord men kommer inte på det ordet jag söker efter just nu.

Iallafall borde man märka att vid ett visst område i vattnet förekommer mycket av tex olja eller metall vilket kan ge indikationer på planet. Osäker om djupet i vattnet kan förvränga bilderna.

----

Inte en aning om detta ens är möjligt men vet att forskare använder denna metod för att ta reda på ämnen på planeter utanför solsystemet tex.
Citera
2014-03-11, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Terror eller kapning är mycket osannolikt.
1. Det fanns ingen passagerare som det finns anledning att misstänka
2. Varken Malaysia eller Kina är länder som brukar attackeras av terrorister
3. Ingen trovärdig grupp har tagit på sig skulden

Det som verkar helt klart är att planet har gjort en 180 graders sväng och sedan fortsatt åtminstone till Mallacka-sundet. Detta tyder på att man inte har kunnat navigera. Det verkar även som om radio och transponder har slutat fungera. Den enda rimliga förklaringen är ett allvarligt fel på elsystemet.
Det kan ha blivit kortslutning och brand i ett elskåp eller en kopplingspanel. Troligen har personalen lyckats släcka branden men då planet var helt mörkt så var det svårt att reparera skadan. Piloterna försökte navigera tillbaka till flygplatsen men misslyckades.

Det som också stöder denna teori är att folk på den malaysiska kusten skall ha hört ett stort plan flyga över på låg höjd mitt i natten. De hade inte sett något ljus från planet vilket tyder på elektriskt fel.

Frågan jag har är om ett plan kan fortsätta att flyga på egen hand även om piloterna inte kan påverka planet.

Nu är det ju inte så att man ser på ett namn om han är terrorist , om man kollar på boston bombarna tror jag ingen hade misstänkt att dom var terrorister av att läsa namnet Tsarnaev , 11 september terroristerna var ju inte " misstänkta " heller , innan det kom fram vilken organisation som låg bakom , tror inte dom läste passagerar listan och fastslog att det var dom som var kaparna bara för att dom hette Ashmed , precis vem som helst kan ju va en terrorist.
Citera
2014-03-11, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exerd
http://ireport.cnn.com/docs/DOC-1103537

zomma in förfan så ser man att det är 2 fartyg som ligger nära varandra
Citera
2014-03-11, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plusken
Ärligt talat, har ni rökt på eller?

Om vi nu applicerar Ockhams rakkniv på detta mysterium, (om flera olika förklaringar till ett fenomen föreligger, så bör man välja den enklaste av dem.) var hamnar vi då?

Vad är verkliga verifierade FAKTA, vad är det vi faktiskt VET, och vad är lösa spekulationer?

Planet hade innan man förlorade kontakten, en kurs rakt mot Nord Korea, FAKTA! Att det svängt hit och dit har visat sig vara motsägelsefulla uppgifter!

Anhöriga har ringt mobiler, detta har dom enligt uppgift intygat skriftligen, varför skulle man hitta på något dylika? Inte rimligt, därför anser jag detta vara FAKTA! Av detta följer att planet är intakt, och mobilerna lever, alltså har planet landat någonstans!

Var kan det ha landat, vad är troligt? Merparten av passagerarna är kineser, Kina hade för några dagar sedan en happening med Nord Korea, om en missil som nästan träffade ett plan fullt med kineser. Fakta!

Var skulle ett plan kunna landa, utan att omvärlden skulle få veta något, jo.. i Nord Korea!

Under normala omständigheter skulle jag vilja påstå att det är foliehattsvarning på din teori. I det här fallet tillhör det ett av de mer rimliga förklaringarna till att planet försvunnit. Tillsammans med teorin att planet seglade ut ur atmosfären såklart

Personligen misstänker jag att informationsbristen och de motstridiga uppgifterna i första hand inte beror på någon medveten desinformationskampanj. Tror det kan vara mycket möjligt att de berörda malaysiska myndigheterna faktiskt inte vet vart planet tagit vägen.
Anta att den malaysiska militären inte har koll på sitt luftrum. Inte fan vill de att hela världen ska få veta det. De höga militärerna har säkert suttit de senaste dagarna och slitit sig i håret över att behöva hålla fasaden uppe och låtsas besitta info som de inte har.
Citera
2014-03-11, 22:49
Medlem
GonerStoners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av unknowman

Håller med, zoomade lite med scrollen och vips så ser man ett mindre fartyg till vänster.
Citera
2014-03-11, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exerd
http://ireport.cnn.com/docs/DOC-1103537

såg det tidigare idag men det är ju 2 båtar._.
Citera
2014-03-11, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av unknowman

Vad har det för betydelse för det försvunna planet?
Citera
Medlem
beajedis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takpapp
Och du är radiotelegrafist i flottan eller? Herregud vilket stolpskott.

Men vad fan. Allt kan ju spåras. Båda apple og div android har ju jäkla bra metoder på och spåra.
Citera
Medlem
Duramaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plusken
Sant, om man är riktigt krass och tråkig, så såg jag en bild av en jättelik oljefläck som enligt uppgift fanns utanför Vietnam! Men därnere rensar väl tankers tankarna lite hur som haver...

Men då hade vi problemet med mobilerna där signalerna går fram, tror inte anhöriga skulle hitta på dylika när det gäller anhöriga dom håller kära... knappast du...

Skulle du göra det, om det gällde din flickvän? Försök fokusera allvaret en smula bakom din dator.

Ja olja såg jag också att det fanns, vid flera ställen. Betyder inte att det har läckt från flygplanet, kan vara från färjor, det kan t.o.m vara alger man ser.

Men visst jag är inte alls allvarlig till skillnad från dig, som är fullständig allvarlig och logisk med ditt inte-alls-konspirationsrika-teori.
Citera
2014-03-11, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Terror eller kapning är mycket osannolikt.
1. Det fanns ingen passagerare som det finns anledning att misstänka
2. Varken Malaysia eller Kina är länder som brukar attackeras av terrorister
3. Ingen trovärdig grupp har tagit på sig skulden

Det som verkar helt klart är att planet har gjort en 180 graders sväng och sedan fortsatt åtminstone till Mallacka-sundet. Detta tyder på att man inte har kunnat navigera. Det verkar även som om radio och transponder har slutat fungera. Den enda rimliga förklaringen är ett allvarligt fel på elsystemet.
Det kan ha blivit kortslutning och brand i ett elskåp eller en kopplingspanel. Troligen har personalen lyckats släcka branden men då planet var helt mörkt så var det svårt att reparera skadan. Piloterna försökte navigera tillbaka till flygplatsen men misslyckades.

Det som också stöder denna teori är att folk på den malaysiska kusten skall ha hört ett stort plan flyga över på låg höjd mitt i natten. De hade inte sett något ljus från planet vilket tyder på elektriskt fel.

Frågan jag har är om ett plan kan fortsätta att flyga på egen hand även om piloterna inte kan påverka planet.

Mycket intressant med iaktagelsen om plan på låg höjd utan ljus. Har jag missat helt. Varifrån kommer dom uppgifterna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in