2014-03-11, 22:28
Medlem
FatPPLrHrdrTkidnaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plusken
Ärligt talat, har ni rökt på eller?

Om vi nu applicerar Ockhams rakkniv på detta mysterium, (om flera olika förklaringar till ett fenomen föreligger, så bör man välja den enklaste av dem.) var hamnar vi då?

Vad är verkliga verifierade FAKTA, vad är det vi faktiskt VET, och vad är lösa spekulationer?

Planet hade innan man förlorade kontakten, en kurs rakt mot Nord Korea, FAKTA! Att det svängt hit och dit har visat sig vara motsägelsefulla uppgifter!

Anhöriga har ringt mobiler, detta har dom enligt uppgift intygat skriftligen, varför skulle man hitta på något dylika? Inte rimligt, därför anser jag detta vara FAKTA! Av detta följer att planet är intakt, och mobilerna lever, alltså har planet landat någonstans!

Var kan det ha landat, vad är troligt? Merparten av passagerarna är kineser, Kina hade för några dagar sedan en happening med Nord Korea, om en missil som nästan träffade ett plan fullt med kineser. Fakta!

Var skulle ett plan kunna landa, utan att omvärlden skulle få veta något, jo.. i Nord Korea!

Vi vet egentligen inget, det vi tror oss veta är det media matar oss med. "Anhöriga" kan ha fått pengar för att skriva under papper. Det sannaste som står i medierna idag är horoskopet, spelet som spelas på jorden handlar om total makt och kontroll, till vilket pris som helst.
Citera
Medlem
Zickan_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iTAKE1337
Någon snäll själ som kan sammanfatta vad som har hänt, om något har hänt från klockan 19.00 och frammåt

En hel del nya teorier har presenterats. Ingen är mer trolig än någon annan! Du kan lika gärna fråga min systerdotter på fem år om vad som hänt och du får nog en lika rimlig historia!

Militären hävdar att planet ändrat kurs efter att man tappat kontakten. Varför infon kommer så sent är dock oklart.
http://gfx2.aftonbladet-cdn.se/image/18522982/485/normal/da1333086ad61/karta.jpg
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plusken
Ärligt talat, har ni rökt på eller?

Nej och jag vill inte prova vad nu är du går på. Varför anser du dig veta saker som ingen annan vet? Nordkorea??
Senast redigerad av wejo 2014-03-11 kl. 22:31.
Citera
2014-03-11, 22:29
Medlem
Theangleaxes avatar
En sak jag tänkt på är, borde inte kemikalierna från planet eller andra metaller och föremål ge ifrån sig en viss strålning eller liknande som man kan märka av med satelliter och diverse ganska enkelt?
Citera
2014-03-11, 22:30
Medlem
Ankanins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PilotHockey
För att de antagligen inte är påslagna?
Två telefoner var väl påslagna?
Citera
2014-03-11, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theangleaxe
En sak jag tänkt på är, borde inte kemikalierna från planet eller andra metaller och föremål ge ifrån sig en viss strålning eller liknande som man kan märka av med satelliter och diverse ganska enkelt?

Vilken sorts strålning hade du tänkt dig..?
Citera
2014-03-11, 22:37
Medlem
Ankanins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theangleaxe
Va? Hur hade hobbyfysikern tänkt att det skulle gå till? Sänder alla planets delar och kemikalier ut en viss frekvens som satelliter kan identifiera bland all annan strålning som skulle sändas ut från all metall från andra flygplan, vrak, båtar o.s.v. i området? Det här är natthumor.

tldr: Omöjligt.
Citera
2014-03-11, 22:39
Medlem
Terror eller kapning är mycket osannolikt.
1. Det fanns ingen passagerare som det finns anledning att misstänka
2. Varken Malaysia eller Kina är länder som brukar attackeras av terrorister
3. Ingen trovärdig grupp har tagit på sig skulden

Det som verkar helt klart är att planet har gjort en 180 graders sväng och sedan fortsatt åtminstone till Mallacka-sundet. Detta tyder på att man inte har kunnat navigera. Det verkar även som om radio och transponder har slutat fungera. Den enda rimliga förklaringen är ett allvarligt fel på elsystemet.
Det kan ha blivit kortslutning och brand i ett elskåp eller en kopplingspanel. Troligen har personalen lyckats släcka branden men då planet var helt mörkt så var det svårt att reparera skadan. Piloterna försökte navigera tillbaka till flygplatsen men misslyckades.

Det som också stöder denna teori är att folk på den malaysiska kusten skall ha hört ett stort plan flyga över på låg höjd mitt i natten. De hade inte sett något ljus från planet vilket tyder på elektriskt fel.

Frågan jag har är om ett plan kan fortsätta att flyga på egen hand även om piloterna inte kan påverka planet.
Citera
2014-03-11, 22:39
Medlem
Minimois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zickan_

Militären hävdar att planet ändrat kurs efter att man tappat kontakten. Varför infon kommer så sent är dock oklart.
http://gfx2.aftonbladet-cdn.se/image/18522982/485/normal/da1333086ad61/karta.jpg

Den initiala uppgiften om flygtid (innan planet försvann) från mörkläggar-Malaysia stämmer i och för sig med det scenariot.

Anhöriga har erbjudits pengar av Malaysian men tackat nej. Ca 30k SEK per person eller liknande.
Citera
2014-03-11, 22:40
Medlem
exerds avatar
http://ireport.cnn.com/docs/DOC-1103537
Citera
Medlem
beajedis avatar
Altså, ärligt. är det bara jag som har tänkt på "find my iphone" appen? några tlf är ju fortfarande på. borde ju funka.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankanin
Två telefoner var väl påslagna?

Nej. Som andra har påpekat så betyder ringsignaler inte att telefonen nödvändigtvis är påslagen, i alla fall inte när man har varit utomlands och telefonen kopplat upp sig hos andra länders telenät.

Och OM telefonerna nu var påslagna och planet landat någonstans så måste denna platsen vara mycket avlägsen för att inte upptäckas av myndigheter, och då lär den ändå inte ha någon mobiltäckning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in