2014-03-11, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FBdasen
Någon svensk "fysisk" butik att rekommendera då man gärna vill pröva skorna?
Tänkte också på skor i prisklass 1500-2000.

Det är ytterst begränsat med skobutiker som saluför vettiga skor i den prisklassen.
Citera
2014-03-11, 16:34
Medlem
Spodes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marten-
Det är ytterst begränsat med skobutiker som saluför vettiga skor i den prisklassen.

En del butiker säljer dock Loake.

Citat:

Vilken stad bor du i?
Citera
2014-03-11, 16:36
Medlem
Beerzuuls avatar
Citat:
Vill du prova skorna innan är det nog Loake som gäller i Sverige och då får du lägga på 3-400. På Loakes hemsida kan du hitta närmaste återförsäljare. Modellen Aldwych brukar vara en modell som många köper som första kvalitetssko.
Citera
2014-03-11, 16:58
Medlem
Ligger inte Loake snarare runt 2500 kronor i Sverige? Men det är förstås sant att de går att hitta. Jerns säljer dem, tex.
Citera
2014-03-11, 17:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Spode
En del butiker säljer dock Loake.

Vilken stad bor du i?
Sthlm, går ju iofs lika bra för mig att prova i en fysisk butik och sedan beställa från nätet
Citera
2014-03-11, 18:15
Medlem
Spodes avatar
Citat:
Sthlm, går ju iofs lika bra för mig att prova i en fysisk butik och sedan beställa från nätet

Då kan inte jag hjälpa dig, men det finns garanterat någon här som kan tipsa om en butik i Stockholm som säljer Loake.
Citera
2014-03-11, 18:24
Medlem
Citat:

Kan lika bra beställa från CareOfCarl, snabb leverans perfekt service och de säljer massvis med Loake modeller. Förövrigt undrar jag om någon köpt Loake Downing och som mig haft problem med att standard skoblock ej passar? Använder vanliga skoblock köpt från Herrstil.se och de passar andra Loake modeller i samma storlek som mina Downing.
Citera
2014-03-11, 21:06
Medlem
AlisterGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beerzuul
Vill du prova skorna innan är det nog Loake som gäller i Sverige och då får du lägga på 3-400. På Loakes hemsida kan du hitta närmaste återförsäljare. Modellen Aldwych brukar vara en modell som många köper som första kvalitetssko.

Skrev så här i ett annat sammanhang angående detta:

Prisskillnaden med dagens växelkurs är bara ca 150 kronor (£209=2250 SEK. Loake 1880 kostar 2400 SEK i Sverige, hos de allra flesta återförsäljarna). Och då är inte fraktkostnaden som många återförsäljare i England har medräknad.

Känns lite synd att många på ren slentrian ofta säger att "köp på nätet från utlandet, mycket billigare" när det i ganska många fall inte är så. Särskilt sedan den svenska kronan försvagats mot både euro, pund och dollar den senaste tiden. Och vill vi ha möjlighet att köpa alla dessa fina produkter, prova och känna på dem på hemmaplan, så måste vi också handla de i Sverige.
Citera
2014-03-11, 21:19
Medlem
Beerzuuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlisterG
Skrev så här i ett annat sammanhang angående detta:

Prisskillnaden med dagens växelkurs är bara ca 150 kronor (£209=2250 SEK. Loake 1880 kostar 2400 SEK i Sverige, hos de allra flesta återförsäljarna). Och då är inte fraktkostnaden som många återförsäljare i England har medräknad.

Känns lite synd att många på ren slentrian ofta säger att "köp på nätet från utlandet, mycket billigare" när det i ganska många fall inte är så. Särskilt sedan den svenska kronan försvagats mot både euro, pund och dollar den senaste tiden. Och vill vi ha möjlighet att köpa alla dessa fina produkter, prova och känna på dem på hemmaplan, så måste vi också handla de i Sverige.
Ja, jag förespråkar definitivt att handla på hemmaplan (vore konstigt att inte köpa Loake här när en av mina närmsta vänner säljer dem).

Det jag menade är att man får lägga till några hundralappar för att komma upp i Loake som väl är det enda budget-kvalitetsmärket i Sverge.
Citera
2014-03-11, 22:01
Medlem
AlisterGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beerzuul
Ja, jag förespråkar definitivt att handla på hemmaplan (vore konstigt att inte köpa Loake här när en av mina närmsta vänner säljer dem).

Det jag menade är att man får lägga till några hundralappar för att komma upp i Loake som väl är det enda budget-kvalitetsmärket i Sverge.

Ja, som sagt var svaret skrivet i annan diskussion och passade inte perfekt in. Men det är ju fortfarande så att Loake inte kostar några hundra mer här, utan 150 (plus att frakt oftast tillkommer cid internationellt köp.).

Andra budgetkvalitetsmärken som finns är Barker, John Spencer, Cheaney mfl. Men Loake är så klart störst.
Citera
2014-03-11, 22:04
Medlem
bleus avatar
Håller helt med att uppmuntra köp i fysiska butiker om man har möjlighet, det har tyvärr oftast inte jag då jag har så pass små fötter och det är svårt att i Sverige hålla ett sådant lager. Däremot om man handlar från internet kan jag tycka att det inte spelar ngn roll om man handlar skor från svenska webbutiker eller utländska, det är ju fortfarande ett distansköp.

Bidrar iaf med ett par C&J Westbourne till tråden.
Citera
2014-03-11, 22:04
Medlem
Beerzuuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlisterG
Ja, som sagt var svaret skrivet i annan diskussion och passade inte perfekt in. Men det är ju fortfarande så att Loake inte kostar några hundra mer här, utan 150 (plus att frakt oftast tillkommer cid internationellt köp.).
Ja precis. Jag menade mer än hans angivna budget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in