2014-03-10, 08:11
Medlem
Sen kan man alltid balansera det med att de är ganska aktiva på sin facebook-sida. Men jag upplever det som att den är mer för låntagare än för investerare.
Citera
2014-03-10, 08:16
Medlem
Vissa företag har tyst kultur, värst är Apple. TB verkar köra en mix av tyst och öppen. De skulle nog tjäna mer på öppenhet. Deras namn förpliktigar en del.. Namnbyte? Allt med Buddy och Trust låter superlöjligt i mina öron!

TB: kan ni inte ha en namntävling? Bästa förslagen får 1% bonus..

Som det känns nu så har de tagit sig vatten över huvudet! Hållbar tillväxt är långsam, eller? Speciellt inom finans.
Citera
2014-03-10, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skogsguru
Madnug: Vilken nåd att Thomas jobbar kvar!

Det känns som han är "backbone" hos TB!

Nu steg min mentala aktiekurs för TB igen.

Go'kväll!

Missade detta.
Absolut, han ligger i och är, när man får tag på honom, alltid professionell och hjälpsam.

Nu är det mer än den mentala aktiekursen som stiger btw
Citera
2014-03-10, 12:06
Medlem
Ja jäklar, man skulle köpt aktier också. Tänkte faktiskt göra det i början, men fegade ur. Skit också!

TB står egentligen Thomas Buddy!

Vid nästa dipp, el nästa, då ska jag köpa aktier. Men marknad Sverige går bra och den tror jag mycket i på i det långa perspektivet. Speciellt om aktiemarknaderna skulle gå tillbaka, för den tiden kommer nog.
Citera
2014-03-10, 15:13
Medlem
Utan att vara expert: Efter sommarn kan det nog börja osa hett på börsen. Lång uppgång.
Citera
2014-03-10, 16:04
Medlem
Mitt hököga upptäckte att länken "testa betaversionen" i TB är borta! Det filas och jobbas på. Mina löpande insättningar fortsätter..
Citera
2014-03-11, 21:49
Medlem
Köpa deras aktier säger ni..
Är det ett säkert kort då de uppenbarligen inte ens kan
räkna vad man tjänat under ett gånget år,
utan "räknar fel och drar fel skatt", pinsamt.
Citera
2014-03-11, 21:59
Medlem
Pasiphaes avatar
Försökte ta ut mina pengar för åtta månader sedan. Har fortfarande 16.000 kr där som jag inte kan få loss. Så jävla skumt företag. Kan inte fatta hur jag kunde vara så dum att sätta in pengar där.

EDIT: Nu när jag loggar in nu så har de tagit bort UTTAG-knappen helt och hållet. Eller ja, det står uttag på en knapp där men men de har plockat bort uttag-rutan därifrån så det är omöjligt att ta ut sina pengar. Vilka jävla idioter!
Senast redigerad av Pasiphae 2014-03-11 kl. 22:03.
Citera
2014-03-11, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maptune
Köpa deras aktier säger ni..
Är det ett säkert kort då de uppenbarligen inte ens kan
räkna vad man tjänat under ett gånget år,
utan "räknar fel och drar fel skatt", pinsamt.

Du kommer få svårt att hitta "säkra kort" beträffande aktieinvesteringar med det resonemanget som grundkriterium.

Citat:
Ursprungligen postat av Pasiphae
Försökte ta ut mina pengar för åtta månader sedan. Har fortfarande 16.000 kr där som jag inte kan få loss. Så jävla skumt företag. Kan inte fatta hur jag kunde vara så dum att sätta in pengar där.

Om inte låntagare betalar tillbaka sina pengar så finns det inga pengar att ta ut.
Citera
2014-03-11, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pasiphae

EDIT: Nu när jag loggar in nu så har de tagit bort UTTAG-knappen helt och hållet. Eller ja, det står uttag på en knapp där men men de har plockat bort uttag-rutan därifrån så det är omöjligt att ta ut sina pengar. Vilka jävla idioter!

Verkar som du är idioten som sätter in pengar utan att veta vad du gör och utan att läsa de villkor du accepterat.
Citera
2014-03-12, 08:34
Medlem
Frontlinjens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyTs
Verkar som du är idioten som sätter in pengar utan att veta vad du gör och utan att läsa de villkor du accepterat.

Fast - att man har kontroll över hur återbetalningarna sker måste väl ses som underförstått?

Som det är nu (men inte var när man gick in!) är det omöjligt att vet om uttag man gör påverkar aktiva lån eller inte.
Citera
2014-03-12, 08:59
Medlem
Igår fick jag ett mail om felräkningen, det mejlet borde TB skickat för en vecka sedan, samtidigt som de drog skatten. Då hade alla sluppit spekulera om det var förluster eller varför det försvann pengar från kontot.

TB har i denna tråd utlovat en funktion där man ska kunna göra uttag utan att förlora ränta! En stor förbättring, slut med lotteriet om hur mkt ränta som ska förloras vid uttag.

Det ska lanseras på nya sajten som säkert kommer ta lite tid att sjösätta kan man tänka..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in