Flashback bygger pepparkakshus!
2014-03-06, 20:37
Medlem
Hur snabbt blir man tolerant på oxy? Om jag kör 30mg idag. Kommer jag få samma rus av 30mg imorrn, övermorrn?

Samt, hur länge håller ruset i sig? Somnade efter 1 timme förra gången jag körde haha.. mvh =)
Citera
2014-03-06, 20:52
Medlem
Audacias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av haha1234
Hur snabbt blir man tolerant på oxy? Om jag kör 30mg idag. Kommer jag få samma rus av 30mg imorrn, övermorrn?

Samt, hur länge håller ruset i sig? Somnade efter 1 timme förra gången jag körde haha.. mvh =)
Oxikodon har tyvärr en förmåga att snabbt öka i tolerans. Exakt hur snabbt den ökar är svårt att säga eftersom det beror på hur din fysik är, hur din metabolism fungerar etc etc. Men höftat kan man väl säga att om du 30mg ger dig ett rus som gör att du mår 100% euforiskt och at peace, så kanske du behöver 35mg om du tar dosen nästkommande dag för att uppnå samma rus. Ju längre tid du låter det gå mellan rusen, ju mindre behöver du öka på förstås!
Citera
2014-03-07, 21:35
Medlem
Tackar för svar! ^

Tänkte kolla också, 6st 40mg oxy för 240kr, är det bra pris?
Citera
2014-03-08, 10:44
Medlem
youlaugh.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av haha1234
Tackar för svar! ^

Tänkte kolla också, 6st 40mg oxy för 240kr, är det bra pris?
Om du får alla 6 för 240kr så, JA det är ett väldigt bra pris!
Citera
2014-03-08, 18:01
Medlem
Ballaurigens avatar
hur mycket vågar man ta vid ett och samma tillfälle ? utan att få andningsdepression el kramp, idag tog jag 50mg oxynorm,20mg oxycontin samt 25mg oxynorm i snoken. och i stort sett det enda som hände var att pupillerna vart stora som tefat, men inget vidare rus, sen har jag fyllt på med 20 mg vid ett par tillfällen och är i skrivande stund rätt skön. men vill uppnå det utan att fylla på och hålla på och dutta. det kanske är läge att ta ett brake och få ner toleransen, vågar man skölja ner 100mg med lite grapejuice utan nån fara på taket ? är f.ö rätt lång och inte direkt tanig, dock verkar toleransen sjutit i höjden. jävlar vilket lång inlägg, kanske ska skriva en bok ist.
Citera
2014-03-08, 18:03
Medlem
Ballaurigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av youlaugh.
Om du får alla 6 för 240kr så, JA det är ett väldigt bra pris!
sjukt billigt ! bara att slå till.
Citera
2014-03-08, 18:24
Medlem
Mr.Livingstones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ballaurigen
hur mycket vågar man ta vid ett och samma tillfälle ? utan att få andningsdepression el kramp, idag tog jag 50mg oxynorm,20mg oxycontin samt 25mg oxynorm i snoken. och i stort sett det enda som hände var att pupillerna vart stora som tefat, men inget vidare rus, sen har jag fyllt på med 20 mg vid ett par tillfällen och är i skrivande stund rätt skön. men vill uppnå det utan att fylla på och hålla på och dutta. det kanske är läge att ta ett brake och få ner toleransen, vågar man skölja ner 100mg med lite grapejuice utan nån fara på taket ? är f.ö rätt lång och inte direkt tanig, dock verkar toleransen sjutit i höjden. jävlar vilket lång inlägg, kanske ska skriva en bok ist.
Jävlar, kör du ofta eller?

Får du stora pupiller av opiater?
Citera
2014-03-08, 19:13
Medlem
Ballaurigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Livingstone
Jävlar, kör du ofta eller?

Får du stora pupiller av opiater?
får sjukt stora pupiller, ser helt galet ut, svårt om man ska färghålla om man ser ut som gollum.
ja det har blivit att jag kört på lite väl hårt senaste tiden, då jag haft bra tillgång till oxy, men jag har sett till att ha ordentliga uppehåll, då senaste at"n vart väldigt dryg. snart dags för ett brejk igen, så man slipper at"n och toleransen lägger sig lite.
Citera
2014-03-09, 00:07
Medlem
Mr.Livingstones avatar
Citat:
får sjukt stora pupiller, ser helt galet ut, svårt om man ska färghålla om man ser ut som gollum.
ja det har blivit att jag kört på lite väl hårt senaste tiden, då jag haft bra tillgång till oxy, men jag har sett till att ha ordentliga uppehåll, då senaste at"n vart väldigt dryg. snart dags för ett brejk igen, så man slipper at"n och toleransen lägger sig lite.
Det var som tusan. Har aldrig hört talas om folk som får stora pupiller av det men man lär så länge man lever.
Jo det känns som att du borde ta en paus. Det kan ju knappast vara ekonomiskt att ta såna mängder heller.

Jag själv blev bitter tidigare idag när jag inte kände något alls på 30 mg, alltså verkligen inget alls, fick bara minipupiller. Blev inte ens torr i munnen.

Abstinens ska man akta sig för. Tror aldrig jag mått så röva som på min första och enda oxyabstinens. Hade förvisso gått på tunga smärtstillande preparat under nästan ett halvårs tid (av medicinska skäl, massa operationer). Då i form av tramadol, morfin, oxykodon och fentanyl.
Så i ärlighetens namn var det väl mer en generell opiat/opiodabstinens.
Citera
2014-03-09, 01:24
Medlem
Ballaurigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Livingstone
Det var som tusan. Har aldrig hört talas om folk som får stora pupiller av det men man lär så länge man lever.
Jo det känns som att du borde ta en paus. Det kan ju knappast vara ekonomiskt att ta såna mängder heller.

Jag själv blev bitter tidigare idag när jag inte kände något alls på 30 mg, alltså verkligen inget alls, fick bara minipupiller. Blev inte ens torr i munnen.

Abstinens ska man akta sig för. Tror aldrig jag mått så röva som på min första och enda oxyabstinens. Hade förvisso gått på tunga smärtstillande preparat under nästan ett halvårs tid (av medicinska skäl, massa operationer). Då i form av tramadol, morfin, oxykodon och fentanyl.
Så i ärlighetens namn var det väl mer en generell opiat/opiodabstinens.
tyvärr så har jag recept och högkostnadsskyddet gör att jag betalar löjligt lite för det jag hämtar ut, är uppe i 3/4 rabatt nu, och snart är allt med förmån gratis. vilket har bidragit till min överkonsumtion. annars hade jag aldrig haft råd oxyn är ju sjukt dyr på den illegala marknaden . det måste ha varit en rejäl operation om du fick fentanyl efter, är inte det jättestarkt ? ang at"n så är det väl bara att trappa ner lite och sen ta några stess ett par dar, sist körde jag en ct och det var både jobbigt och onödigt om man inte måste.
Citera
2014-03-09, 10:41
Medlem
rumskamrats avatar
Citat:

Jag har aldrig hört om nån som får stora pupiller av opiater, varför tror du att du får denna reaktion?
Citera
2014-03-11, 20:17
Medlem
gugglianos avatar
Om jag festar upp min 80mg på ett dygn. kommer jag då att måsjukt dåligt, ha ont, vara deppig och håglös etc en tid framåt, eller blir det inte så med singeldoser?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in