2014-03-11, 11:01
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caprice110
Har 2 frågor

Hur fungerar Katarina tank top? Med tanke på att hennes ulti i lvl 16 gör 750 + ad + ap så gör hon iaf ca 750 på all motståndare. Får hon ass eller kills så blir det lägre CD och hon kan göra den 2 gånger i en Teamfight.

Fokuserar motståndarna på henne kommer de få svårt att döda eftersom hon är tank. Fokuserar de inte på henne så kmr hon göra bra dmg.

Eller är detta bara något jag tror?
Spelar du en champ som "tank" (Typ Renekton, Shyvana & Mundo) så är ditt främsta mål att vara så tanky & jobbig som möjligt. Huvudmålet är alltså att vara så tankig & jobbig som möjligt. Och det är här problemet med "Tank katarina" kommer in, medans hon visst kan bli tanky så blir hon inte alls lika tanky som någon utav dem "vanliga" toplanersna - speciellt inte lika lätt och det är det som är si så där med det. En annan sak är ju att när du spelar tank så är du frontline & kan slåendes inte vänta på det perfekta att ulta så det är ju väldigt optimiskt att tro att du kommer få av en bra ultimate..

Sen kan hon ju inte alls "hålla sig på" en AD carry lika bra som Renekton/Shyvana eller Mundo kan heller så det är ju det också.
Citera
2014-03-11, 11:13
Medlem
Vilka champs är på free?
Citera
2014-03-11, 11:14
Medlem
Vad hände med Kennen, Zac och Rumble top? Är det full tank som gäller i nuvarnade meta? Annars var det mycket AP skada topp förra säsongen tyckte jag.
Citera
2014-03-11, 11:45
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LL9
Vilka champs är på free?
Du kan titta vilka som är free just nu här.

Citat:
Ursprungligen postat av Exeptionel
Vad hände med Kennen, Zac och Rumble top? Är det full tank som gäller i nuvarnade meta? Annars var det mycket AP skada topp förra säsongen tyckte jag.
Ptja, dem fall av. Blev lite nerfade, nya masterys som gjorde "tank"-champions gubbar mycket bättre helt enkelt.
Dem kanske kommer tillbaka nu när tank-masteries har blivit nerfade väldigt mycket.
Citera
2014-03-11, 12:33
Medlem
SuperGuidettis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pozie
allt beror på er mmr, enemy mmr

Okej ty, vann 5 och kom till guld 1, startade ett nytt lag och vann 5 igen men kom bara till guld 1 igen... så bullsht
Citera
2014-03-11, 12:34
Medlem
pozies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuperGuidetti
Okej ty, vann 5 och kom till guld 1, startade ett nytt lag och vann 5 igen men kom bara till guld 1 igen... så bullsht
läste runt lite och man kan tydligen hamna i plat 5 som högst, men då krävs det ju att dina polare har hög mmr med så du får svårare motstånd och drar in mer mmr per vinst
Citera
2014-03-11, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av irken
Du kan titta vilka som är free just nu här.

Ptja, dem fall av. Blev lite nerfade, nya masterys som gjorde "tank"-champions gubbar mycket bättre helt enkelt.
Dem kanske kommer tillbaka nu när tank-masteries har blivit nerfade väldigt mycket.
Är det därför folk börjar köra med botrk på alla utom mundo nu också? För ser både Renekton, Shyvana, Trundle osv med just botrk. Förut var det hydra men den har börjat försvinna tycker jag.

EDIT: Alltså proffsen, jag brukar kolla på LCS.
Citera
2014-03-11, 13:21
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goransson
Är det därför folk börjar köra med botrk på alla utom mundo nu också? För ser både Renekton, Shyvana, Trundle osv med just botrk. Förut var det hydra men den har börjat försvinna tycker jag.

EDIT: Alltså proffsen, jag brukar kolla på LCS.
Nja, BOTRK är riktigt bra på både Trundle & Shyvana och det är därför man just den på båda dem. Medans Hydra är lite si så där på båda två. Dem flesta Renekton köper ju fortfarande Hydra om dem promt ska bygga en damage item.

Både shyvana & Trundle med BOTRK är riktigt bra på att duellera och det är lite därför man köper BOTRK på dem två.
Citera
2014-03-11, 14:05
Medlem
mazdaqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuperGuidetti
Vet någon vilken högsta divisionen man kan komma i efter placements på 3v3?

i 5v5 kan du hamna i dia v, borde vara samma i 3v3.

Men det beror på er elo i solo, inte bara hur många matcher av placement man vinner.
Citera
2014-03-11, 14:15
Medlem
Graflunds avatar
Finner det väldigt svårt att hitta en midlaner jag kan carrya hårt med. Av alla jag testat är Lux och Nidalee favoriter, kul att ligga på utsidan och snipa ihjäl noobs, men ju mer gamet går desto svårare är det att carrya.. Gick typ 20/4/10 med nidalee i en ranked men torska ändå. Hade jag spelat Jax eller någon annan öht. hade jag nog fått penta efter penta, men det är så svårt med midlaners. Vad är det jag gör för fel
Citera
2014-03-11, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Graflund
Finner det väldigt svårt att hitta en midlaner jag kan carrya hårt med. Av alla jag testat är Lux och Nidalee favoriter, kul att ligga på utsidan och snipa ihjäl noobs, men ju mer gamet går desto svårare är det att carrya.. Gick typ 20/4/10 med nidalee i en ranked men torska ändå. Hade jag spelat Jax eller någon annan öht. hade jag nog fått penta efter penta, men det är så svårt med midlaners. Vad är det jag gör för fel
Hur pass mycket hjälper du top/bot när du kommit igång i din egen lane? Jag spelar ofta bot och så fort vi har vunnit vår lane eller har ett starkt övertag så brukar jag få min lane att rotera mid och pusha där samt sätta press mot draken osv.
Citera
2014-03-11, 14:18
Medlem
pozies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Graflund
skulle gissa på att du ksar och gör dina teammates as lack. du låter som killen som tänker på sin kd istället för teamwork. kills betyder inte allt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in