Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Strawman, min inklusion av empiri är INTE exklusiv
Citat:
Ursprungligen postat av 526
Menar du att det finns andra former av "bevis" enligt din bok?
Som jag redan har nämnd en sisådär 50 gånger tidigare: T.ex. deduktiv logik. Tråkigt att ditt minne eller din förståelses-kapacitet ignorerar detta. (1)
Iövrigt är det upp till dig att presentera ditt eget möjliga alternativa underlag med tillhörande metodologi.
Citat:
Det är bara upp till dig att komme med nån form av legitima filosofiska argument.
Citat:
Det är just det JAG gör .....
Var i så fall vänlig att ge induktiva argument legitimitet.
Citat:
.... men inte DU
Har du problemer med den deduktiva logik jag anser vara bevisbärande?
Citat:
1 - Det finns ingen "solipsism" Det är något du konstruerat själv. Att det fanns en gammal grek som pratade om ens inre har inget med detta att göra.
Refererar du till Platon?
Iövrigt sägar du ju själv:
Citat:
Verkligheten är det som hjärnan uppfattar. Om man ändrar hjärnan ändras verkligheten.
Vilket är kvasisolipsism.
Citat:
Det är en strawman och ett logiskt bias.
Naturligvis, jag har en bias FÖR deduktiv logik.
Citat:
Enligt dig så är allt som inte är fysikalism solipsism.
Se (1).
Citat:
Detta pga att stimuli (information från sinnena) når hjärnan som bildar en "upplevelse
Man kan "verifiera" denna verklighet genom att flera oberoende observerar samma sak. (sk vanlig vetenskaplig empiri)
Citat:
"Flera"?? Det rör sig om dom strikta kraven i vetenskapens systematiska metodologi, som du numera borde känna såpass bra, att du inte börjar tala om "flera".
Citat:
Nej det handlar det inte alls om. Det är en helt annan fråga. Dvs bevisning vetenskapligt är inte relevant i detta sammanhanf. Det är bara DIN åsikt. Dvs DU tycker att det BORDE vara det. Det är inte så.
Om du inte anser vetenskaplig bevisning vara relevant är det i så fall konstigt att du själv referar till "stimuli (information från sinnena".
Resten av din pagraf ovan är "goddag ... yxskaft" eftersom min kommentar fokuserade på ditt användande av ordet "Flera".
Citat:
men aldrig på något sätt legitimerar annat än med absolut idealism
Citat:
Och? Menar du att det skulle vara fel?
Naturligvis.
"Det bara är så" från ett rent spekulativt underlag legitimerar ingenting.