2014-03-10, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Migrat
Och jag kan bara undra hur det blir OM det visar sig att Showan var den som attackerade nationalisterna, och var den som bar kniv.
Nedtystat, såklart.

Hur många är det som är medvetna om att det "senaste" bråket i Kärrtorp, som uppmärksammades ungefär lika mycket, slutade rätt oavgjort då det även var högerextermister som knivhöggs? Det går rätt lätt att vinkla en historia hur man nu vill - detta är båda sidor lika bra på.

Även i detta fall är det rätt tydligt hur man vill att det hela ska se ut, om man t.ex. läser Aftonbladets rubriker:
Citat:
Efter en feministisk manifestation på Möllevångstorget på internationella kvinnodagen i lördags attackerades och skadades sex personer
Bråket kanske inte ens hade någon koppling till den feministiska manifestationen; från vad jag har läst finns det många som hävdar att det var resultatet av att nazisterna blivit igenkända på en krog. Kanske stämmer, kanske inte. Men skriver man på det där sättet är det uppenbart att syftet är att man ska dra paralleller till feministmanifestationen, och att bråket var ett resultat av det.

Ännu en gullig inflikning:
Citat:
Dagens Arenas ledarskribent Daniel Mathisen.

– Det verkar allvarligt att SVT är så undfallande, det rör sig om nazister, man ska kalla saker vid dess rätta namn. Jag tror att det finns en beröringsskräck, säger han.

Har fortfarande inte hört eller läst någonting som egentligen visar någonting. Vissa hävdar att det var oprovocerat, andra att vänsterextremisterna attackerade först. Följer det hela med intresse, och skulle inte bli förvånad om det visar sig att det inte alls var speciellt oprovocerad, ungefär som Kärrtorp. Men en sak kan man ju säga säkert - det är sjukt trendigt att demonstrera mot nazism!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Ok, så då blev nationalisterna attackerade med yxor ?
Jag hittar inte något som talar för dem i detta fallet!
Bär man kniv, och använder den, så blir det mordförsök, så enkelt är det!
Har du en olaglig pistol, som är laddad, och du använder den, så blir det även då mordförsök - Även om du attackeras!

Kanske borde beväpna sig och vara kaxig på stan, och sen hugga/skjuta ihjäl de som ska slå ner mig?
Borde ju funka, åberopa nödvärn!

Fel du KAN gå fri fast du använt ett olagligt föremål tex kniv eller pistol, när det handlar om nödvärn så ska våldet vara proportionerligt.
Blir man överfallen av 25 personer som skriker och kastar flaskor och dessutom är i fullfärd med att misshandla din kompis så är det inte helt omöjligt att det kan vara nödvärn att använda kniv för att freda dig och din vän.
Citera
Medlem
Citat:
Ok, läs igenom är du snäll!
http://www.regeringen.se/content/1/c6/12/08/09/1bcdfe03.pdf

Stolpe in!

Nej ditt mongo. Du har fel på alla punkter. Sluta spamma nu.
Citera
2014-03-10, 21:00
Medlem
-benito-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flipflop
sjukt att folk på riktigt verkar tro på det som skrivs i realisten.
Det är en propagandatidning för högern som vinklar artiklarna.
Den som inte fattat detta än borde tänka om..haha

Sjukt att folk tror på det som skrivs i DN, SvD, Aftonbladet, Expressen, Sydsvenskan, Göteborgs Posten och all annan media ägd och kontrollerad av kroktnästa skumrask figurer...
Senast redigerad av -benito- 2014-03-10 kl. 21:02.
Citera
2014-03-10, 21:00
Medlem
different_trips avatar
Citat:
Om man bär kniv så är det mordförsök! - Om man råkar slå ihjäl någon i självförsvar är det dråp!
Lagen har ändrats lille vän!
Mord kan det vara även om det inte är planerat!

Showan ligger på intensiven med svåra skallskador... Jag skulle kalla det brutalt!

Jävligt tråkigt, men tyvärr så "som man bäddar får man ligga".

Han har säkert bidraget till mycket inom MFF och för HBTQ-kulturen som jag är en del av, men när man tycker att meningsmotståndare bör vara beredda att bli sparkade på trots att de faller till marken så säger det ganska mycket om vad man är för person innerst inne.

Hänger man i den gemenskapen så händer sånt här skit.
Citera
2014-03-10, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RexNemorensis
Nej, så är det inte alls.

Nej.

Det skulle kunna fungera, allt beror på omständigheterna.

Jo
Har du en laddad pistol så är det ett uppsåt, sen kan det tolkas olika av tingsrätter och hovrätter mm.
Citera
2014-03-10, 21:03
Medlem
Powergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wittgenstein
Tja, det kan handla om nödvärnsexcess om nassarna varit i kraftigt underläge. Huruvida knivar varit inblandade eller inte är väl inte klarlagt ännu? Det mesta verkar faktiskt vara oklart och rena spekulationer i det här fallet, även om media och vissa politiker naturligtvis redan har hela bilden klar för sig.

Återigen, låt mig förklara det så här: Antalet människor på ena eller andra sidan har en marginell betydelse . Det är förloppet som helhet som har betydelse och vem som var beväpnad och vem som kom till skada.
Citera
2014-03-10, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av different_trip
Jävligt tråkigt, men tyvärr så "som man bäddar får man ligga".

Han har säkert bidraget till mycket inom MFF och för HBTQ-kulturen som jag är en del av, men när man tycker att meningsmotståndare bör vara beredda att bli sparkade på trots att de faller till marken så säger det ganska mycket om vad man är för person innerst inne.

Hänger man i den gemenskapen så händer sånt här skit.

Absolut är det så, som jag sagt innan, ger inte mycket för Showan!
Citera
2014-03-10, 21:06
Medlem
Inom 10 år då Sverige har fallit ihop totalt pga denna inport av invandrare och alla som lever på skattemedel kanske ni vaknar upp.

Antalet invandrare och dess massproduktion av ungar dom tillför gör att Sverige snart kommer bli kaputt. Och jag behöver inte vara rasist för att jag uttrycker mig så. Och tar man in 100 ''blattar'' föds det 200 till där dom kom ifrån.

Antifa, enbart hippies som är pårökta och folk utan förstånd.
Vänsterextremister. Nazister. Båda löjligt. Men dagens poliktik, den toppar ju listan på dumhet.

Och om det var självförsvar blir personen som bar kniv enbart åtalad för Brott mot knivlagen?
Citera
Medlem
hogerspokets avatar
Citat:
Ok, så då blev nationalisterna attackerade med yxor ?
Jag hittar inte något som talar för dem i detta fallet!
Bär man kniv, och använder den, så blir det mordförsök, så enkelt är det!
Har du en olaglig pistol, som är laddad, och du använder den, så blir det även då mordförsök - Även om du attackeras!

Kanske borde beväpna sig och vara kaxig på stan, och sen hugga/skjuta ihjäl de som ska slå ner mig?
Borde ju funka, åberopa nödvärn!

Njae, se Kärrtorps-joel. Dråpförsök alt. grov misshandel tycks vara dagskursen på knivviftande i politiska sammanhang...

Kort sagt. Knivbruk är inte med nödvändighet ens i närheten av mordförsök. Kniv i självförsvar saknar uppsåt...

Det sista var mest fjantigt.
Citera
Medlem
Wittgensteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powergirl
Återigen, låt mig förklara det så här: Antalet människor på ena eller andra sidan har en marginell betydelse . Det är förloppet som helhet som har betydelse och vem som var beväpnad och vem som kom till skada.

Källa?
Citera
2014-03-10, 21:08
Bannlyst
Det som jag Ogillar med Vänster xrtemister är att dom provocerar fram bråk sen när dom fått som dom vill är det en % småglin som bråkar?

Den som är vuxen sitter hemma och röstar för vårt land och springer inte på gatorna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in