Citat:
Nedtystat, såklart.Hur många är det som är medvetna om att det "senaste" bråket i Kärrtorp, som uppmärksammades ungefär lika mycket, slutade rätt oavgjort då det även var högerextermister som knivhöggs? Det går rätt lätt att vinkla en historia hur man nu vill - detta är båda sidor lika bra på.
Även i detta fall är det rätt tydligt hur man vill att det hela ska se ut, om man t.ex. läser Aftonbladets rubriker:
Citat:
Bråket kanske inte ens hade någon koppling till den feministiska manifestationen; från vad jag har läst finns det många som hävdar att det var resultatet av att nazisterna blivit igenkända på en krog. Kanske stämmer, kanske inte. Men skriver man på det där sättet är det uppenbart att syftet är att man ska dra paralleller till feministmanifestationen, och att bråket var ett resultat av det.
Efter en feministisk manifestation på Möllevångstorget på internationella kvinnodagen i lördags attackerades och skadades sex personer
Ännu en gullig inflikning:
Citat:
Dagens Arenas ledarskribent Daniel Mathisen.
– Det verkar allvarligt att SVT är så undfallande, det rör sig om nazister, man ska kalla saker vid dess rätta namn. Jag tror att det finns en beröringsskräck, säger han.
– Det verkar allvarligt att SVT är så undfallande, det rör sig om nazister, man ska kalla saker vid dess rätta namn. Jag tror att det finns en beröringsskräck, säger han.
Har fortfarande inte hört eller läst någonting som egentligen visar någonting. Vissa hävdar att det var oprovocerat, andra att vänsterextremisterna attackerade först. Följer det hela med intresse, och skulle inte bli förvånad om det visar sig att det inte alls var speciellt oprovocerad, ungefär som Kärrtorp. Men en sak kan man ju säga säkert - det är sjukt trendigt att demonstrera mot nazism!