Citat:
Färdplanen, jag har utgått från att de flög norrut mot Peking. En sväng tillbaka är i min värld en avvikelse. Vad är det för bevis du behöver?
Piloterna Om du inte ens kan läsa vad jag skriver, bemöda dig inte heller att ge dig in på en kommentar. Teorin jag spekulerar i är att cockpit är under kontroll av andra än crew från flygbolaget.
Facebook? Hade du förväntat dig att om de planerat ett dåd mot planet att de då hade skyltat med det på deras egna Facebook? Hur tänkte du där?
Om man utgår från att de använde autopilot, så ja, då håller inte mitt resonemang. Men eftersom jag inte har tagit del av info där det bekräftas att de använde autopiloten, så var denna teori värd att lyfta.
Ordet dum har nog aldrig varit högre i kurs än nu.
Dumt* skulle det stå, ej dum. Ta en tablett och lugna ner dig, försöker ha en sansad diskussion om vad som hänt här. Inte min mening att du skulle uppfatta det som ett personligt påhopp..
Ska i alla fall försöka bena ut vad du skrivit. Vad som kommit fram så finns det väl i nuläget inga bevis på att planet vänt om för att försöka nå fastlandet igen? Det enda "bevis" som talar för det är flightradar24 som ofta när de tappar kontakt beter sig lite underligt.
Jag förstod att du menade att cockpit är under kontroll av någon annan än crew, men hur menar du att detta skulle gått till? 'Kaparna' skulle lugnt och sansat gått in i cockpit utan minsta motstånd av piloterna/flight crew som varken knappar in 7500 i transpondern eller blindsänder till ATC?
Slutligen kan man till 99% vara säker på att autopilot och FMS användes, då det är så flygplan idag flygs. Piloterna är mer operatörer som ska se till att datorn gör som de vill att den ska göra.