2014-03-10, 19:32
Medlem
KarlDenSistaGustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Split-ed
Jag satt å lyssnade på nyheterna där jag hörde att MP stigit som fan å var det tredje största partier just nu.

Störtade in här och började läsa. Vill bara tacka dig för att du skrev det här inlägget, jag kände mig genast lugnare av det faktiskt.

Jag fullständigt fasar över att MP ska få inflytande, att dom ska få många röster.. Får se hur det blir efter valet, går det helt åt helvete tror jag att jag på allvar lägger fram idén om att flytta från det här landet till min sambo. Ska köpa hur i höst eller vinter, jag kanske ska hålla mig tills jag fått se hur det här går

Då borde du fasa dig ännu mera över dagens situation. Moderaterna (plus satellitpartiet FP) som är som Miljöpartiet på steroider i alla ödesfrågor styr landet. Till detta kan sedan läggas Centern som har flippat ur totalt bortom all förutsägbarhet. Imam Reinfeldts år vid makten blir fatala för Sverige, och du är personligen signifikant ansvarig.

Skygglappar Deluxe. Det finns en speciell tråd för sådana som dig:
https://www.flashback.org/t2155686
Senast redigerad av KarlDenSistaGustaf 2014-03-10 kl. 19:34.
2014-03-10, 19:42
Moderator
v50s avatar
Aftonbladet / United Minds väljarbarometern för mars

S: 33,0% (+1,8)
MP: 10,4% (+0,2)
V: 7.0% (-1.2)

SD: 9,4% (-1,8)

M: 22,7% (+1,1)
C: 4,8% (+1,0)
FP: 6,7% (-0,3)
KD: 3,5% (-0,9)

Övriga partier: 2,6% (+0,2)

S+V+MP 50,3% (+0,6)

M+FP+C+KD 37,6% (+0,9)

http://www.unitedminds.se/sites/unitedminds.se/files/attachment/unitedminds_aftonbladet_valjarbarometer_rapport_ma rs_2014.pdf
2014-03-10, 19:50
Medlem
LuktenUtavBajss avatar
Citat:
Det rör på sig uppåt för "övriga" i alla pollar. Är det F! eller SvP som rycker?

Enda smolken i den senaste opinionsundersökningens glädjebägare är att C ligger över riksdagsspärren. Nu får vi hoppas på att fru Lööf eller fröken Federley låter ett par nya grodor hoppa ur munnen så att ordningen återställs och C hamnar runt 2% där de hör hemma.
2014-03-10, 21:17
Medlem
Pastmasters avatar
Jag tycker det är mest gnäll från högerväljare i denna tråden. Ni är personligen ansvariga för politiken som har drivits fram för Sverige. Folk har tröttnat på eländet medan ni sitter och bekymrar er över MP som inte är värre än Moderaterna på långa vägar. Moderaterna har inte visats så dåliga siffror i opinionsundersökningarna på länge. Och det beror inte på deras ineffektivitet, det handlar snarare om deras ärlighet. Folk ser när någon ljuger och när något inte stämmer överens med verkligheten. Verklighetsfrånvända politiker som Måna fick smaka på sin egen medicin, nu är det dags för flintskallen och Borg att ställas till svars för vad de har åstadkommit under sina 8 år vid makten.
2014-03-10, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuktenUtavBajs
Det rör på sig uppåt för "övriga" i alla pollar. Är det F! eller SvP som rycker?

Enda smolken i den senaste opinionsundersökningens glädjebägare är att C ligger över riksdagsspärren. Nu får vi hoppas på att fru Lööf eller fröken Federley låter ett par nya grodor hoppa ur munnen så att ordningen återställs och C hamnar runt 2% där de hör hemma.

Troligtvis SvP!!

Det är ju bara att titta på Svp:s ryck i (FB) Vilket parti skulle du rösta på (2014) om det vore riksdagsval idag? 6 månader kvar så ser man ju att dom är på kraftig frammarsch!!

Folk börjar inse att Sd:s "öppna svenskhet" inte kommer att kunna stoppa Sveriges förvandling/omvandling till ett tredjevärlden-samhälle!
2014-03-10, 21:32
Medlem
LuktenUtavBajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastmaster
Verklighetsfrånvända politiker som Måna fick smaka på sin egen medicin, nu är det dags för flintskallen och Borg att ställas till svars för vad de har åstadkommit under sina 8 år vid makten.
Flintskallen och ek. stud. Borg kommer ställas till svars genom en bekväm reträttpost någonstans i det globalist-industriella komplexet. Reinfeldt går till EU, och ekonomistudenten till någon bank eller monetär institution är mitt tips. Måååna fick förvisso behålla sin Toblerone, men bestraffades med partiledarposten i Socialdemokraterna i stället. Herrar Reinfeldt och Borg har däremot sitt på det torra, så du behöver inte oroa dig för deras välbefinnande.

De övriga samhällsförstörarna i den massinvandringsorienterade Alliansen kommer nog också lindrigt undan, även om de inte kan räkna med toppjobb inom Illuminati. Ullenhag är ju påtänkt som eventuell ny partiledare för Folkpartiet Sionisterna, och Annie Lööf är ju en av de få toppnamnen inom Alliansen med avslutad akademisk examen, så hon landar nog som hög polischef eller juridisk utredare någonstans.

Detta påverkar naturligtvis opinionsundersökningarna. Ingen vill ju hålla på det förlorande laget, men vi har ju egentligen inget vinnande lag vilket komplicerar saken. Inget parti kan ju egentligen sägas ha riktig medvind. I alla fall inte på det sätt C hade under Fälldins dagar, eller KDS hade under Alf Svenssons. Nästan övernaturlig medgång, som dock straffade sig i slutänden.
Senast redigerad av LuktenUtavBajs 2014-03-10 kl. 22:11.
2014-03-10, 22:02
Medlem
hashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blodjord
Troligtvis SvP!!

Det är ju bara att titta på Svp:s ryck i (FB) Vilket parti skulle du rösta på (2014) om det vore riksdagsval idag? 6 månader kvar så ser man ju att dom är på kraftig frammarsch!!

Folk börjar inse att Sd:s "öppna svenskhet" inte kommer att kunna stoppa Sveriges förvandling/omvandling till ett tredjevärlden-samhälle!

Hmm, jag vet inte om FBs forumanvändare är så representativt för det svenska folket när det gäller SVP.
Men visst, jag kan ha fel, bara en tanke från mig.
2014-03-11, 10:38
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuktenUtavBajs

Jag tror att det är PP som ökat en del genom att många av dem nu inte tycker de behöver stödja ett seriöst alternativ när det går som tåget för de rödgröna.

Svp ökar genom att de samlar upp spillrorna från den splittrade nationaliströrelsen men att det skulle bli ett genomslag i valet, knappast. Dock upplevs det tillräckligt hotfullt för att panikungar ska uppstå lite här och var i mediavärlden.
Det märks tydligt genom att det är fler artiklar som börjar med "Nazist attack" än det samlade antalet nazister i hel landet.

Centern har varit självgoda och trott att det vänder snart i varje fall före valet. Ju mer tiden lider mer panik sprids i de egna leden och det öppnar för misstag genom nya galna utspel alternativ lätt genomskådligt floskel.

Blir det som det verkar just nu så är det inledningen på en ny era inom svensk politik. Kd ute för gott. C kanske kan komma tillbaks men om de inte gör det så har ett rejält tomrum uppstått i borgerlig politik. Var går då deras restväljare 2018?
Vart händer när de rödgröna inte lyckas göra gräset grönare till valet 2018? Vilket jag är säker på att de inte gör!
Kommande fyra år verkar bli 4 förlorade år, men sedan, vad händer, något dramatiskt?
Senast redigerad av Gefundenes F 2014-03-11 kl. 10:40.
2014-03-11, 12:55
Medlem
Erk Swedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av v50
Aftonbladet / United Minds väljarbarometern för mars

S: 33,0% (+1,8)
MP: 10,4% (+0,2)
V: 7.0% (-1.2)

SD: 9,4% (-1,8)

M: 22,7% (+1,1)
C: 4,8% (+1,0)
FP: 6,7% (-0,3)
KD: 3,5% (-0,9)

S+V+MP 50,3% (+0,6)

M+FP+C+KD 37,6% (+0,9)

http://www.unitedminds.se/sites/unitedminds.se/files/attachment/unitedminds_aftonbladet_valjarbarometer_rapport_ma rs_2014.pdf

En annan sak som stör mig med den här undersökningen är att EUfrågan verkar inte betyda något alls.
har ju varit en hel del EU på tapeten senaste tiden,så då borde Folkpartiet få cred av EUanhängarna ,liksom att SD och Vänstern av EUmotståndarna.
Men icket .
2014-03-11, 14:30
Avslutad
Kanske lite off topic, men undrar om ni har märkt samma fenomen när det gäller "politik på Facebook"... (Eller den "politiska opinionen" där)

Har sett vissa av dessa tendenser tidigare, men sedan nyår ungefär tycker jag fler och fler blir osams över diverse politiska frågor.... I regel relaterat till vänsterextremism/högerextremism och SD, rasism eller feminism osv.

Själv är jag öppen för att höra olika åsikter, även de jag tycker är helt ute och cyklar, så länge man diskuterar som vuxna människor och håller det på en seriös nivå. (Och inte exempelvis rakt ut förespråkar att använda våld eller andra dumheter.) Så därför tycker jag att detta är rätt tragiskt att se.... Det handlar ju om hyffsat vanligt folk som tidigare inte haft något emot varandra som plötsligt blir "ovänner" och ska säga upp kontakten.osv. Och allt detta bara för att det är valår i princip...? Det måste ju nästan ha ett slags samband.

Syftar inte ens på folk som röstar på SD och dylikt (som brukar få vissa att säga upp bekantskapen) utan folk som bara vill nyansera diverse frågor utan att man ens vet vad de röstar på politiskt. Visserligen är det missuppfattningar jag ser både från vänster och höger.

Men att folk, helt i onödan som jag ser det, blir så upprörda att man blir ovänner över olika politiska frågor, som tidigare nästan har kommit hur bra överens som helst, tycker jag är ett sorts tecken på att de verkliga extremisterna faktiskt får precis som de vill...

De VILL ju skapa motsättningar, tyvärr tycks de därmed också lyckas. Tror även detta fenomen blir värre under året. Eller så ser jag mycket av detta för att jag är bekant med/följer en salig blandning av människor, som ibland är varandras motsatser rent politiskt.
Senast redigerad av sjelvefan 2014-03-11 kl. 14:34.
2014-03-11, 16:41
Medlem
Riksdagen lär inte bli helt KD och Centerfri även om bägge partierna får under 4 %, både Jönköping och Jämtland är starka fästen för dem så det är mycket möjligt att de får ett mandat var.
2014-03-11, 16:57
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lime32
Riksdagen lär inte bli helt KD och Centerfri även om bägge partierna får under 4 %, både Jönköping och Jämtland är starka fästen för dem så det är mycket möjligt att de får ett mandat var.

Inte om de backat proportionellt i hela landet. Då räcker det inte.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in