Citat:
Ursprungligen postat av
MentosFruitcore
Återigen, jag är inte här för att hålla dig i handen. Vill du se bevis mer konkret finns det gått om museum med artefakter från lägren osv.
Pajas, du har nu fått flera chanser att förklara dig och backa upp dina påståenden men trots det så vägrar du uppenbarligen.
Citat:
Ursprungligen postat av
MentosFruitcore
Löjlig påhittad definition av partiskhet. Om en kille rånar mig i en mörk gränd ska jag alltså inte få vittna mot honom, då jag inte är "oberoende"?
Vittna på men vänta dig inte att någon ska göra alltför mycket om det är allt som finns att gå på. Om det ex visar sig att personen du pekar ut inte har något rånbyte på sig, har alibi för att ha varit på annat plats och är okänd av polisen sedan tidigare så är ditt vittnesmål också helt meningslöst. Man måste ha någon form av fysisk bevisning annars så står ord mot ord.
Citat:
Ursprungligen postat av
MentosFruitcore
Visst är de flesta offer då "partiska" enligt din definition. Men med din definition av partiskhet ser jag inget problem med att offren är "partiska".
Så du tycker att det är en bra idé att döma människor helt efter hörsägen? Jag vet inte vad jag ska säga om det mer än att det är tur att du inte har något inflytande i samhället.
Citat:
Ursprungligen postat av
MentosFruitcore
Bevisbördan ligger på dig. Men visst, med din löjliga definition av partiskhet är i princip alla offer partiska.
Nej, det är DU som påstår att hoaxen är ett faktum. Då får DU också bevisa det.
Citat:
Ursprungligen postat av
MentosFruitcore
Endast vittnesmål KAN vara svagt, men inte om det är i tusentals,
Jodå, speciellt med tanke på att de flesta av dessa så kallade vittnen inte håller med varandra, hävdar det fysiskt omöjliga och dessutom är partiska.
Citat:
Ursprungligen postat av
MentosFruitcore
och definitivt inte om det finns ytterligare bevis, vilket det gör i detta fall.
Nej, det gör det inte.
Citat:
Ursprungligen postat av
MentosFruitcore
Ge ett bättre exempel tack. Att vissa judar inte kunde skilja på ånga och andra gaser är inte så konstigt.
Ja, för man misstar lätt ånga för hydrogencyanid
Personligen så tycker jag att man beskriver processen med ånga i lite för stor detalj för att det ska röra sig om ett missförstånd.
Citat:
A path (9) skirts the building and runs along its western wall finally ending at the next building (12) near death-house No. 1 (14). This building is at right-angles to the death-house No. 2. It is a brick construction much smaller than the other. It consists of only three chambers and a steam- room. Along the northern wall of this house runs a corridor from which there are doors to the chambers. The outside walls of the chambers have valves (until recently doors which had been changed into valves for utility reasons). Also here a scoop in the shape of a shallow vessel is placed at the height of the valves (15). The steam-room (15a) is adjacent to the building. Inside the steam-room there is a large vat which produces the steam. The hot steam comes in to the chambers through pipes installed there, each having a prescribed number of vents. While this machinery of death is in action, the doors and valves are hermetically closed. The floor in the chambers has a terra-cotta inlay which becomes very slippery when water is poured over it. There is a well next to the steam-room, the only well in the whole area of Treblinka B.
Man beskriver alltså specifikt i den här rapporten från den polska motståndsrörelsen hur ångan skapades och hur upplägget såg ut. Lär knappast ha varit något missförstånd.
Och om ni inte ens kan bestämma er för hur de ska ha dödats och inte ens kan särskilja ånga från hyadrogencyanid hur ska man då kunna ta något av det som vittnena säger på allvar?
Man pratade för övrigt om att även elektricitet ska ha använts som mordvapen, hur kunde man blanda ihop det med gas?
Citat:
Ursprungligen postat av
MentosFruitcore
Källa på den?
Du kan ju kolla upp Gerstein rapporten, annars så finns detta i
Dissecting the Holocaust av Germar Rudolf, s 438.
Citat:
“SS men pushed the men into the chambers. ‘Fill it up’, Wirth ordered; 700-800 people in 25 square meters. The doors closed."
Citat:
Ursprungligen postat av
MentosFruitcore
Källa på den? Och hur bryter detta mot naturlagarna?
Du får förstås tro om du vill att kvinnor är bättre som bränsle än andra. För övrigt så hade jag fel när jag sa att det rörde sig om "feta kvinnor". Vittnena hävdade att just kvinnor var det bästa bränslet oavsett om de var feta eller inte.
Citat:
Ursprungligen postat av
MentosFruitcore
Lik kan anta alla möjliga olika färger. Allt ifrån blåa till röda, beroende på hur länge de legat, och i vilka miljöer. Vidare, hur tusan bryter detta mot någon naturlag?
Men ditt pucko, det handlar inte om hur länge de legat utan om hur de ser ut direkt efter en gasning. Efter en gasning med HCN så blir kroppen röd, inte blå, då detta är fysiskt omöjligt.
Citat:
Ursprungligen postat av
MentosFruitcore
Man kan inte ta dig seriöst när du lallar om konspirationsteorier osv.
Man kan inte ta dig seriöst som inte klarar av att vederlägga dem eller ens komma med bevis för dina egna påståenden.
Citat:
Ursprungligen postat av
MentosFruitcore
Tyvärr bevisar en wikipedia artikeln ungefär noll.
Citat:
Ursprungligen postat av
MentosFruitcore
Du baserar dina ståndpunkter på fakta och rationell analys, men tror inte på förintelsen. Motsägelse.
Bevisa det.
Citat:
Ursprungligen postat av
MentosFruitcore
Ja, vilket idiot Dawkins är. Att lita på forskning, historisk dokumentation och sunt förnuft... Hur fan vågar han?
Du är förstås välkommen att presentera sagda forskning, historiska dokumentation och sunda förnuft, något som du inte bara misslyckats med hittills utan du har till och med avfärdad detta som trams.
Jag börjar allt mer tröttna på dina pajaskonster, om du inte kan backa upp dina påståenden eller ens försöka göra detta på ett seriöst sätt så tänker jag inte slösa bort min tid på att övertyga dig om att din pseudoreligiösa dårskap inte stämmer. Om du är seriös så slutar du länka till wiki artiklar om holohoaxen och googlingar på samma sak för det säger inget och får dig bara att framstå som en idiot. Återigen, är du seriös så kom med någon form av argument annars så får du debattera med dig själv i fortsättningen.