Citat:
Ursprungligen postat av
hoodog
Fint att du tipsar om inlägget, men länken går ju till gamla bloggsidan. Bakläxa!
Här är till rätt:
http://www.shoegazing.se/2013/06/25/tipset-infallda-tajarn-i-gummi/
Den dagen jag haft tid att fixa till allabilder på nya sidan ska jag döda den gamla bloggen, men lär tyvärr dröja
Citat:
Ursprungligen postat av
Pörr
Snygga bilder, även om jag måste få tillfälle att återigen skryta om Bengt-Olles färdigheter, eftersom han lägger avlappssömmen hela vägen genom "tåjärnet" också, vilket om inte annat får sömmen att förlängas på ett snyggt sätt. Har man ritsnedläggning är detta inte ett alternativ, men för oss skoproletärer tål det att funderas på i alla fall.
Ska försöka ta en bild imorgon.
De gånger jag haft skomakare att sätta dit tåjärn i gummi så har det inte gjorts i samband med omsulning, och då ska man som nämns ovan inte lägga en ny söm över den befintliga. Därför utanpåliggande. Och i de fall tåjärnen är ditsatta av tillverkaren har de i alla fall gjorts av märken som syr avlappssömmen för hand (Vass, Antonio Meccariello) och då är det bökigt att få sömmen bra i gummi, plus då att man kör ritsnedläggning och att det då inte passar sig.
Men ser gärna bilder på ditt par!