2014-03-10, 17:08
Medlem
Jaro Paros avatar
Säg att det skulle vara ett terrorattentat varför har ingen tagit på sig ansvaret för dådet? För inte finns det någon anledning att spränga ett plan i luften om man inte samtidigt passar på att sprida sin propaganda, eller?

Jag är dock lite novis i det här med att spränga saker i luften med ett syfte men bör inte just det faktumet att ingen har tagit på sig attentatet ett bevis för att det kanske inte var ett attentat?
Citera
2014-03-10, 17:08
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Ah, det tog ett tag innan jag fattade vad man menade med "Balotelli". Han har nog snarare det typiska utseendet hos en asylsökare med falska papper än hos en terrorist med falska papper, även om det säkert alltid finns undantag.
Så kan man visst uttrycka saken, men då ska man ju vara medveten om att man anlägger ett europeiskt perspektiv. Jag får erkänna att jag inte vet ett skvatt om hur många afrikaner som söker politisk asyl i Folkrepubliken Kina, hur det går till att söka asyl där, eller ens om det överhuvudtaget går.
Citera
2014-03-10, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jaro Paro
Säg att det skulle vara ett terrorattentat varför har ingen tagit på sig ansvaret för dådet? För inte finns det någon anledning att spränga ett plan i luften om man inte samtidigt passar på att sprida sin propaganda, eller?

Jag är dock lite novis i det här med att spränga saker i luften med ett syfte men bör inte just det faktumet att ingen har tagit på sig attentatet ett bevis för att det kanske inte var ett attentat?

Beror om det är en organisation som ligger bakom ,kan va enskilda individer som ligger bakom , likt boston bombningarna , där var det ju inte heller någon som tog på sig det, man fick ju veta ett vagt motiv först senare när dom grep ena snubben.
Citera
2014-03-10, 17:12
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lucasmoura
Bor många negroider i MENA-länderna.
Kanske om du inkluderar Sudan. Annars har du nog bara inkorsning av gener från gamla slavar. Och om det verkligen är någon som ser ut ens avlägset som Balotelli, så är det inte någon mer särskilt mycket semitiska gener.
Citera
2014-03-10, 17:20
Medlem
Gautamas avatar
En sak som jag inte begriper med den "Svarta lådan" är varför den inte kan skicka tillräckligt starka signaler under vatten? Hela poängen går ju förlorad utan den funktionen. Man har till och med GPS på hajar för fan! Och James Cameron twittrade från Marianergraven. Varför har man inte GPS i "Svarta lådan"?
Citera
2014-03-10, 17:22
Medlem
trattfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Så kan man visst uttrycka saken, men då ska man ju vara medveten om att man anlägger ett europeiskt perspektiv. Jag får erkänna att jag inte vet ett skvatt om hur många afrikaner som söker politisk asyl i Folkrepubliken Kina, hur det går till att söka asyl där, eller ens om det överhuvudtaget går.

Var inte Kina bara en mellanlandning för de personerna med falskt pass? Har för mig att jag läste att de skulle vidare till Europa men kan ha läst fel!
Citera
2014-03-10, 17:22
Medlem
Jaro Paros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Beror om det är en organisation som ligger bakom ,kan va enskilda individer som ligger bakom , likt boston bombningarna , där var det ju inte heller någon som tog på sig det, man fick ju veta ett vagt motiv först senare när dom grep ena snubben.

Men spränger man sig själv och ett plan i luften av ren vrede mot något utan att lämna någon sorts kommuniké till omvärlden om varför? Då känns det ju faktiskt totalt poänglöst.

Eller ligger det något självmordsbrev liggandes på någon byrålåda hos en kille som nu konstigt nog inte gått till jobbet på några dagar som skulle förklara varför?

Känns ju bara så osannolikt att man ska ta sig besväret att spränga ett plan, dö med attentatet och inte på ett säkert sätt ha sätt till att budskapet skulle komma fram.

Ta Bostan börderna t.ex. Säg att båda kom undan med livet i behåll skulle de vara nöjda med vad som hade inträffat utan att försöka få ut sitt budskap och anledning till attentatet? Ingen skulle ju förstå varför.
Citera
2014-03-10, 17:24
Medlem
Gonos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trattfan
Värt att poängtera är då även att det tog 5 dagar att hitta något från #AF447 så kan nog ta 1-2 veckor om vi har otur.

Turen är väl dock att det borde vara lättare att bärga svarta lådan då djupet inte är i närheten av är AF447 krascha.

Vrakdelar från Air France panet som krascha i Atlanten 2009 hittades efter 1-2 dagar. Sluta posta påhittade grejer.
Citera
2014-03-10, 17:24
Medlem
Vet inte om någon tagit upp det men finns inte möjligheten att någon kapat/piloterna har styrt planet upp istället för ner? Alltså att de försökt ta sig ut i rymden, då slits planet tillslut sönder och även så borde det försvinna från radarn när det tagit sig för högt upp, hur högt kan ett plan stiga utan att det havererar?
Citera
2014-03-10, 17:30
Medlem
theodor.busses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ettkontobara
Och ingen luft = ingen lyftkraft.

11km/s krävs för en projektil, ja, men en projektil har ingen egen egen motor och det gäller alltså varken ett flygplan eller en raket. Ett flygplan eller en raket kan utan problem lämna jordens dragningskraft i en hastighet av 10cm per år så länge man har bränsle nog att färdas så länge.

Edit: och i ett flygplans fall, att vindstyrkan är så hög att det inte faller från himmelen

Snälla, kan ni lägga ner den här helt ovetenskapliga diskussionen? Och fortsätta den i "Konspirationer och alternativa teorier", "Astronomi och rymdfart" eller "Paranormala fenomen, ockultism och ufologi"?

Det har setts oljebälten, och eventuellt en vrakdel (flygdörr) av vietnamesiskt spaningsflyg - har det gett några resultat? Har man lyckats identifiera de passagerare som hade falsk identitet?
Citera
2014-03-10, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av groen555
Vet inte om någon tagit upp det men finns inte möjligheten att någon kapat/piloterna har styrt planet upp istället för ner? Alltså att de försökt ta sig ut i rymden, då slits planet tillslut sönder och även så borde det försvinna från radarn när det tagit sig för högt upp, hur högt kan ett plan stiga utan att det havererar?
13000 m sen lägger motorer av samt ingen bärkraft
Citera
2014-03-10, 17:31
Medlem
volante007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theodor.busse
Det har setts oljebälten, och eventuellt en vrakdel (flygdörr) av vietnamesiskt spaningsflyg - har det gett några resultat? Har man lyckats identifiera de passagerare som hade falsk identitet?
Ingetdera kom från planet.

Ja underwater locator beacon:en borde väl ge utslag?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in