2014-03-10, 13:04
Medlem
Det jag undrar är hur högerextrema/nazister/nationalister/Sverigedemokrater MFFare nu ställer sig bakom faktumet att HELA Malmö FFs trupp precis fotades vid grafittin "Kämpa Showan" som gjordes av Malmö supportrar,AFA och vissa inom revolutionär front?
Med andra ord stöttar hela A-laget en person inom extremvänstern som blivit nedhuggen.

Hur ser ni högerextrema/nazister/nationalister/Sverigedemokrater som håller på MFF på detta faktum? Är det inte ganska bull läge?

Bild på detta : https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc3/t1/1959504_679735365398446_795555322_n.jpg
Citera
2014-03-10, 13:06
Medlem
[quote=börsvalp|47867542]Att en av högerextremisterna också är skadad gör det väl åtminstonde mindre troligt att det rör sig om rena överfall. Flera vittnen har ju pratat om slagsmål... Sedan rapporterar media om att detta är ett rent nazistöverfall. Jo tjena.[/QUOTE

Varför skulle det bli mindre troligt att det rör sig om överfall om en av högerextremisterna också är skadad.
Citera
2014-03-10, 13:06
Medlem
Tomblandss avatar
8711

Intressant att du som Sverigedemokrat kallar SvP för nationalister och inte nazister, syftar du till att SD och SvP ligger väldigt nära varandra ideologiskt?

SD hade för övrigt representanter på demonstrationen i Malmö på söndagen, då alla verkar inte tycka som du i partiet.
Citera
2014-03-10, 13:07
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Har du någon källa till dina påståenden om 4000 kronors skadestånd som enda straff för en vänsterextremist som dödat en så kallad nationalist. Ange gärna källan i så fall.
Jag kan tänka mig att ursprunget är vänsterextremisten som friades från dråpförsök i Eskilstuna p g a nödvärn, men fälldes för skadegörelse och fick betala drygt 4000 i skadestånd. Det enda målet som gått till rätten trots ganska många attacker från vänsterextremister under en period riktade från vänsterextremister mot högerextremister i området.
Citera
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Allt stämmer givetvis inte exakt när man läser olika vittnesmål. Så kan det inte vara. Det gäller att ta vara på detaljerna som är verkligt betydelsebärande. Att någon säger att det var 10-15 personer och en annan att det var 20 personer är inte en sådan detalj, eftersom ingen ser exakt hur många det är under en sådan situation. Att flera oberoende vittnen däremot berättar om en större hop som skriker nassesvin och jagar en mindre hop är en betydelsebärande detalj.

Om en person säger att det är 30 personer inblandade och en annan säger 10-15 så är det en avsevärd skillnad, vi pratar inte om att en säger 15 och en säger 20 direkt. När du nämner flera oberoende vittnen så stämmer det inte in på de uppgifter vi jämför så återigen är det din teori som leder dig till att dra en slutsats texten inte gör. Vi pratar inte om att det ska vara en exakt jämförelse, vi pratar om att vittnesmål nummer två inte alls stödjer den bild svp målat upp om man objektivt läser texten. Punkt!
Citera
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undrande87
Det jag undrar är hur högerextrema/nazister/nationalister/Sverigedemokrater MFFare nu ställer sig bakom faktumet att HELA Malmö FFs trupp precis fotades vid grafittin "Kämpa Showan" som gjordes av Malmö supportrar,AFA och vissa inom revolutionär front?
Med andra ord stöttar hela A-laget en person inom extremvänstern som blivit nedhuggen.

Hur ser ni högerextrema/nazister/nationalister/Sverigedemokrater som håller på MFF på detta faktum? Är det inte ganska bull läge?

Bild på detta : https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc3/t1/1959504_679735365398446_795555322_n.jpg

Säger ju mest om dom om dom umgås med extremvänstern som är otroligt våldsam och bedriver värre terror än "nazisterna" man grinar om. Det är om något ett riktigt äckligt jävla hyckleri av dom. Kunde lika gärna varit tvärtom och då hade dom inte lyft ett finger, så det säger allt om deras typ av människor.

Vad har Sverigedemokraterna med det här att göra din jävla nolla?
Citera
Medlem
Aleopas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Han vill ju slå och sparka på liggande, han står ju för det själv när han skriver så. Folk kommer dö om hans våldsdrömmar får frodas också. Han är ju knappast oskyldig eftersom han påstås vara en känd vänsteraktiv person i Malmö som varit med i olika sammanhang. Att man kan skadas i våldsamma sammanhang bör ju alla förstå själva, är det inte så?

Du frågade också om kvinnor, han är väl ingen kvinna? Om man hatar kvinnors kamp för rättvisa? Nej, men det är inte vad konflikten mellan extremvänstern och nationalister handlar om heller. Sluta hitta på och tramsa. Det är ju bara en tillfällighet att han just denna dag uppmärksammar kvinnodagen, det är knappast det enda människan gör och gjort.

Att nazisterna strök runt Moriskan och Möllevången under natten var för att spatsera på gatorna och inte leta efter bråk. Flertal personer har vittnat om att de skymtats strykande runt möllan och Moriskan den natten. Också en tillfällighet?
Och om det inte är en tillfällighet, varför ska han stickas ner? Att han skriver att han är för att sparka ner folk är en sak, att få en kniv i kroppen är en annan.
Citera
2014-03-10, 13:08
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomblands
8711

Intressant att du som Sverigedemokrat kallar SvP för nationalister och inte nazister, syftar du till att SD och SvP ligger väldigt nära varandra ideologiskt?

SD hade för övrigt representanter på demonstrationen i Malmö på söndagen, då alla verkar inte tycka som du i partiet.
SD samlar valpoäng. SD är väl knappast vare sig vänstersympatisörer, feminister eller icke-nationalister annars.

Edit:
Med deras egna ord:

Sverigedemokraterna är ett socialkonservativt parti, med nationalistiskt grundsyn, som sätter konservativa, kulturella värden högt.
Senast redigerad av micro113 2014-03-10 kl. 13:13.
Citera
2014-03-10, 13:11
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomblands
8711

Dom flesta i det partiet är ju nationalister och ingenting annat, så klart jag kallar dom för vad dom är.

Jag tror inte alls vi har olika syn på saken, tvärtom tycker säkerligen alla att det är fel med politiskt våld och att det vore fel att ha ihjäl någon medvetet, om det nu vore så. Så enkelt är det dock knappast och jag skulle aldrig få för mig att vara något kräk som krälar med typ aftonbladet och köper deras version. Jag vet hur extremvänstern är, jag vet hur grovt deras våld är och hur många offer dom har på sitt samvete. Jag skulle aldrig röra mig med vänsterextremister.

Den Sverigedemokrat som var på samma demonstration som AFA ska avgå och slängas ut ur partiet, det är min åsikt. Politiskt våld däremot ska fördömas alltid och det tycker vi säkert alla också. Men inte med AFA som har oerhört mycket blod på sina händer och är en extremt våldsam gruppering som är dom sista som ska tala om politiskt våld i ordalag som att det är något dom inte gillar, tvärtom är dom allra värst och bedriver en extremt våldsam terror mot oliktänkande. Kunde lika gärna varit tvärtom som sagt, var vore ni då? Var vore Malmös spelare då när extremvänstern begår avskyvärda handlingar? Just det. Hyckleri. Man gillar alltså visst politiskt våld, men inte annat. Så länge det drabbar "rätt" personer och inte "fel" personer så blundar man för det politiska våldet. När det drabbar "fel" person brölar man högt om hur fel och hemskt det är.
Senast redigerad av 8711 2014-03-10 kl. 13:20.
Citera
2014-03-10, 13:13
Medlem
Marcus.Antoniuss avatar
Ingen vet något, inklusive polisen. Då är det "Nazisternas fel" enl AB och annan pk-media. SR kör också på hårdvinkelspåret, och kommer att debattera "Hur man överhuvudtaget kan bli nazist" och det nazistiska våldet. Ska bli spännande att höra SRs uppföljande reportage om vänstervåldet och "Hur man överhuvudtaget kan bli kommunist", men tanke på historien (läs Sovjet, Kina, Nordkorea, Albanien, Cuba) och vad kommunismen bidragit med...
Citera
2014-03-10, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Jag skriver om brott i allmänhet om du missade det. Det var helt uppenbart. Du vet mycket väl att extremvänstern ständigt gör det nationalister gör på sin höjd 1 gång under samma period. Vänsterextremisterna grips aldrig vid deras våldsamheter mot torgmöten, det görs ingen stor sak av det. När nationalister en gång attackerar, då grips alla, hårda straff ska utdömas, det fläks ut i media i månader efteråt och dom skyldiga ska hängas ut. Hur var det nu med vilka som nästan alltid attackerar exempelvis SD:s torgmöten med våld? Varför grips dom inte, varför får dom inte hårda straff, varför upprörs inte media och myndigheter av dom händelserna i flera månader efteråt?

Berätta!

Svaret är att det är politisk vilja och styrning att det är så och att vi sjukt nog har politiskt motiverade rättegångar baserat på vilken åsikt den "misstänkte" har. Det är ingen rättvis rättegång som nationalister får. Oerhört långt ifrån. Som sagt, när vänsterextremister får någon tusenlapp i böter får en nationalist flera år i fängelse. När vänsterextremister attackerar demonstrationer grips ingen, inget händer. Enda gången nationalister gjort samma sak så grips alla, hårda straff ska utdömas, det skriks och protesteras mot det i flera månader efteråt och fortfarande än idag.

Jag tycker att SD borde få hålla sina torgmöten utan att oliktänkande visslar på visselpipor eller buar i bakgrunden. Om det är vad du menar med våld...eller kanske menar du tårtningen av Jimmie. I så fall har du rätt, kvinnan dömdes bara till böter.
Citera
2014-03-10, 13:17
Medlem
För en som är totalt oinsatt och politiskt obunden; är inte den här typen av våldslig/aggressiv agenda någonting som skadar SD/SVP/nationalism/patriotism/högersidan/whatever mer än vad det ger positivt? Kärrtorp, denna attack, propaganda på skolvägg i Stockholm som rapporteras i media idag o.s.v.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in