Citat:
Ursprungligen postat av
Tomblands
8711
Intressant att du som Sverigedemokrat kallar SvP för nationalister och inte nazister, syftar du till att SD och SvP ligger väldigt nära varandra ideologiskt?
SD hade för övrigt representanter på demonstrationen i Malmö på söndagen, då alla verkar inte tycka som du i partiet.
Dom flesta i det partiet är ju nationalister och ingenting annat, så klart jag kallar dom för vad dom är.
Jag tror inte alls vi har olika syn på saken, tvärtom tycker säkerligen alla att det är fel med politiskt våld och att det vore fel att ha ihjäl någon medvetet, om det nu vore så. Så enkelt är det dock knappast och jag skulle aldrig få för mig att vara något kräk som krälar med typ aftonbladet och köper deras version. Jag vet hur extremvänstern är, jag vet hur grovt deras våld är och hur många offer dom har på sitt samvete. Jag skulle aldrig röra mig med vänsterextremister.
Den Sverigedemokrat som var på samma demonstration som AFA ska avgå och slängas ut ur partiet, det är min åsikt. Politiskt våld däremot ska fördömas alltid och det tycker vi säkert alla också. Men inte med AFA som har oerhört mycket blod på sina händer och är en extremt våldsam gruppering som är dom sista som ska tala om politiskt våld i ordalag som att det är något dom inte gillar, tvärtom är dom allra värst och bedriver en extremt våldsam terror mot oliktänkande. Kunde lika gärna varit tvärtom som sagt, var vore ni då? Var vore Malmös spelare då när extremvänstern begår avskyvärda handlingar? Just det. Hyckleri. Man gillar alltså visst politiskt våld, men inte annat. Så länge det drabbar "rätt" personer och inte "fel" personer så blundar man för det politiska våldet. När det drabbar "fel" person brölar man högt om hur fel och hemskt det är.