2014-03-10, 12:46
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Varför har ingen anhållits för mordförsök på ''nationalisten''
Politiska skäl. Etablissemanget skriker efter naziblod och polisen tycker det känns skönast att plocka in dem de vet att ingen maktfaktor kommer att dreva mot dem för.
Citat:
Blev ''nationalisten'' skadad under mordförsöket.
Tydligen, eftersom han fick åka till sjukhuset. Trots att han alltså precis blivit utsatt för ett mordförsök valde polisen att anhålla honom för mordförsök. Så fungerar ett samhälle där Orwells dystopi blivit verklighet.
Citat:
Har han hörts av polisen, hur kommer det sig att han eller hans kompisar hade knivar på sig osv.
Polisen har inte gått ut med några uppgifter om knivar. Är inte det konstigt? De enda som pratar om knivar är vänsterextrema våldsverkare och journalister som är vänner med sagda vänsterextrema våldsverkare.
Citera
2014-03-10, 12:48
Medlem
8711s avatar
Citat:
Om han dör så hoppas jag att hans baneman döms för mord. Politiskt våld ska inte ses mellan fingrarna oavsett från vilket håll det utövas.

Hur vet du att avsikt funnits att mörda personen i fråga? Och hur vet du att det inte var han som gav sig på dom mycket färre nationalisterna? Som det brukar vara.

Givetvis blir det som vanligt ingen rättvis dom eftersom vi har politiskt motiverade rättegångar i Sverige idag sjukt nog. Där man låter vänsterfolk gå fria och få oerhört milda straff, men vill straffa nationalister väldigt hårt, och alla ser det men ingen gör något, vilket säger allt om vilken jävla diktatur det här är. Oavsett vem som drabbas negativt på det sättet så ska det givetvis inte få ske att man ger olika domar beroende på vad den dömda tycker i politiska frågor.
Citera
2014-03-10, 12:50
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Då kan vi iaf enas om att historierna i sig inte alls stämmer precis med varandra. Då är jag nöjd.
Allt stämmer givetvis inte exakt när man läser olika vittnesmål. Så kan det inte vara. Det gäller att ta vara på detaljerna som är verkligt betydelsebärande. Att någon säger att det var 10-15 personer och en annan att det var 20 personer är inte en sådan detalj, eftersom ingen ser exakt hur många det är under en sådan situation. Att flera oberoende vittnen däremot berättar om en större hop som skriker nassesvin och jagar en mindre hop är en betydelsebärande detalj.
Citera
2014-03-10, 12:51
Medlem
Frågan är ju om vänstern verkligen VILL upptrappa detta till ett krig med knivar och vapen. Det bör finnas tid för lite funderingar på ämnet efter detta.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nitramh

Har du inte övergivit tråden efter att ha blivit katastrofalt bortgjord?

Varför " " inom ordet nationalist? Har du lika dålig koll på citationstecken som på SÄPO?

Om jag vore du (tack gode satan att jag inte är SÅ pantad) så hade jag skapat mig ett nytt flashback-konto. Din trovärdighet är ju HELKÖRD!

Den typen av ''nationalist'' som knivhugger folk jobbar inte för nationens bästa. Om du inte tror mig - fråga SÄK eller SÄPO.
Citera
Medlem
8711s avatar
Citat:
Visst, om det var så. Men om det var så självklart så skulle det inte finnas någon mordmisstänkt nu.

Öööh jo. Det finns helt uppenbart starka viljor och krafter som särskilt vill straffa nationalister och döma sådana på särskilda grunder och mycket hårdare än andra. Med Vänsterextremister är det uppenbart tvärtom. Man blundar, man griper ingen, man gör ingen stor sak av det och om någon mot all förmodan döms så får dom 4000:- i skadestånd som andra vänsterextremister betalar. Motsvarande straff för en nationalist är flera år i fängelse. Är det något du uppskattar?

Varför gör man så stora grejer varje gång nationalister motdemonstrerar och liknande? Varför griper man alla dom. Men när vänsterextremister gör samma sak 10.000 gånger så händer ingenting, ingen grips, ingen döms. Kan du säga varför det är så?
Senast redigerad av 8711 2014-03-10 kl. 12:55.
Citera
2014-03-10, 12:53
Medlem
hashflashs avatar
SvD bekräftar en skadad misstänkt:
"En av de misstänkta gärningsmännen var också skadad." [1]

Socialdemokraten Morgan Johansson darrar om en Breivik och kallar in Säpochefen för utredningar. [2]

"- Jag vill inte föregripa polisutredningen men tycker mig se signaler om att de extrema grupperna på högerkanten är mer organiserade och beredda att gå till direkt attack. Man kan inte utesluta att det finns en svensk Anders Breivik bland de här grupperna, och då är det Säpos uppgift att kartlägga dem, säger Morgan Johansson till TT."

[1] http://www.svd.se/nyheter/inrikes/protester-efter-valdsdad-i-malmo_3343208.svd
[2] http://www.svd.se/nyheter/inrikes/tekniska-fynd-efter-malmobrak_3346200.svd
Citera
2014-03-10, 12:55
Medlem
deWres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silence-is-wild
Vad sägs om hela fotbollssupporter-Sverige? Och fotbollssupportrar internationellt. Hertha Berlin hade en banderoll på läktaren igår i sympati med den skadade antifascisten. Och tusentals hälsningar från hela landet, från alla klubbar, har kommit in. För att den skadade var aktiv i Malmö FF:s supportergrupp Supras.

Enskilda individer ger sympatier och inget annat. Jag har noll sympati för en knivhuggen röding. Han fick smaka på vad han själv förespråkar, hur ska jag kunna tycka synd om honom?

Han skulle hållit sig till fotbollsvåld så hade han sluppit en kniv i sig.
Citera
2014-03-10, 12:55
Avslutad
Att en av högerextremisterna också är skadad gör det väl åtminstonde mindre troligt att det rör sig om rena överfall. Flera vittnen har ju pratat om slagsmål... Sedan rapporterar media om att detta är ett rent nazistöverfall. Jo tjena.
Citera
2014-03-10, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Öööh jo. Det finns helt uppenbart starka viljor att särskilt straffa nationalister och döma sådana på särskilda grunder och mycket hårdare än andra Med Vänsterextremister är det uppenbart tvärtom. Man blundar, man griper ingen, man gör ingen stor sak av det och om någon mot all förmodan döms så får dom 4000:- i skadestånd som andra vänsterextremister betalar. Motsvarande straff för en nationalist är flera år i fängelse. Är det något du uppskattar?

Varför gör man så stora grejer varje gång nationalister motdemonstrerar och liknande? Varför griper man alla dom. Men när vänsterextremister gör samma sak 10.000 gånger så händer ingenting, ingen grips, ingen döms. Kan du säga varför det är så?

Har du någon källa till dina påståenden om 4000 kronors skadestånd som enda straff för en vänsterextremist som dödat en så kallad nationalist. Ange gärna källan i så fall.
Citera
2014-03-10, 12:56
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabrio
Vänsterfolket var påväg till en fest på Moriskan i Malmö, firade den internationella kvinnodagen. Slump att nazisterna sitter på en pub nära moriskan och demonstrationen och bär med sig knivar och andra föremål?
Att de hade knivar är fortfarande en obekräftad vänsterextrem uppgift. Och varför skulle det inte vara en slump? Hur många normala människor, även om de är nationalister, planerar sina pubbesök efter var vänstern håller manifestationer? Hur många kollar ens upp vänsterns olika demonstrationer innan de ger sig ut med vänner?
Citat:
Varför ens röra sig runt Möllan och dricka dvs sponsra barer där? Området är präglat av mångkulturen.
Många områden är präglade av mångkulturen. Nationalister måste givetvis röra sig någonstans.
Citera
2014-03-10, 13:00
Medlem
8711s avatar
Citat:
Har du någon källa till dina påståenden om 4000 kronors skadestånd som enda straff för en vänsterextremist som dödat en så kallad nationalist. Ange gärna källan i så fall.

Jag skriver om brott i allmänhet om du missade det. Det var helt uppenbart. Du vet mycket väl att extremvänstern ständigt gör det nationalister gör på sin höjd 1 gång under samma period. Vänsterextremisterna grips aldrig vid deras våldsamheter mot torgmöten, det görs ingen stor sak av det. När nationalister en gång attackerar, då grips alla, hårda straff ska utdömas, det fläks ut i media i månader efteråt och dom skyldiga ska hängas ut. Hur var det nu med vilka som nästan alltid attackerar exempelvis SD:s torgmöten med våld? Varför grips dom inte, varför får dom inte hårda straff, varför upprörs inte media och myndigheter av dom händelserna i flera månader efteråt?

Berätta!

Svaret är att det är politisk vilja och styrning att det är så och att vi sjukt nog har politiskt motiverade rättegångar baserat på vilken åsikt den "misstänkte" har. Det är ingen rättvis rättegång som nationalister får. Oerhört långt ifrån. Som sagt, när vänsterextremister får någon tusenlapp i böter får en nationalist flera år i fängelse. När vänsterextremister attackerar demonstrationer grips ingen, inget händer. Enda gången nationalister gjort samma sak så grips alla, hårda straff ska utdömas, det skriks och protesteras mot det i flera månader efteråt och fortfarande än idag.
Senast redigerad av 8711 2014-03-10 kl. 13:05.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in