2014-03-10, 11:44
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
De 10-15 personerna var ju de vänsterextrema som höll på att mörda nationalisten de fått tag på.

Att kvinnor skrek "är det nödvändigt" är verkligen avslöjande. Sånt skriker man inte åt en motståndare, utan åt en allierad man tycker går för långt.

Men det är ju inte sant.
De småkillar som blev misshandlad av de vita nationalisterna försökte värja sig från knivhuggen med armar och händer. De tjejer som blev huggna av nationalisterna fick kniven i sig när de försökte skydda sina pojkvänner och vänner ("vänsterextremister")

De som skrek var vittnen som såg händelsen och som kommer vara vittne till den grova misshandel och mordförsök på ett gäng småtjejer och killar med en motsat ideologi.

Hur vet jag detta ? Känner två av de vittnen som såg mordförsöken.

Finns inte en chans att dessa brun-nationalister kommer få normala liv efter detta.

Men de kanske får respekt bland sina ryggdunkande vänner som stödjer våldet mot småtjejer.
Citera
2014-03-10, 11:45
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av negerman
Aftonbladet förnekar sig inte! Stora rubriker om en "Naziattack!", sen när man läser texten kommer det fram att det handla om en sammandrabbning mellan vänster o högerextremister.
Jag tycker mest det kommer fram att de i nuläget inte vet vad som hänt alls, eller hur bråket startat, men att SvP:s version i vart fall som helst inte är riktig.
Citera
2014-03-10, 11:45
Medlem
Mr.Mayhems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Davidhasselhoff
Att visa solidaritet är ingen politisk handling, snarare sunt förnuft. Något du verkar sakna.

Visar du solidaritet med alla rånade, misshandlade, våldtagna, trakasserade? Visar du solidaritet till alla familjer som har förlorat någon kär? Nej, det är klart att du inte gör. Man väljer vem man vill visa solidaritet med, och Bajen Fans valde denna extremt politiska händelse.
Citera
2014-03-10, 11:46
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Men det är ju inte sant.
De småkillar som blev misshandlad av de vita nationalisterna försökte värja sig från knivhuggen med armar och händer. De tjejer som blev huggna av nationalisterna fick kniven i sig när de försökte skydda sina pojkvänner och vänner ("vänsterextremister")

De som skrek var vittnen som såg händelsen och som kommer vara vittne till den grova misshandel och mordförsök på ett gäng småtjejer och killar med en motsat ideologi.

Hur vet jag detta ? Känner två av de vittnen som såg mordförsöken.

Finns inte en chans att dessa brun-nationalister kommer få normala liv efter detta.

Men de kanske får respekt bland sina ryggdunkande vänner som stödjer våldet mot småtjejer.
"Småtjejer och "småkillar", får man fråga efter åldern på dessa eftersom du tycks vara insatt och väljer att ge dem dessa epitet.
Citera
2014-03-10, 11:46
Medlem
hashflashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag får inte alls ihop det där du skriver nu.

Tjejer hoppar på tjejs huvud.

Nationalister knivar de hoppande tjejerna - dvs räddar henne då.

Andra tjejer försöker rädda tjejen från nationalisterna - som räddat henne?

Eller?

Är nationalisterna och nazisterna två olika grupperingar som också var i strid med varandra vid de aktuella händelsen?

Hänger inte med alls här.

Det är för att det är trams och hörsägen. santos_deville har ju även kontakter med den undre världen. De ska ju börja skjuta nationella nu säger han. De nationella måste skaffa skjutvästar yo!!!
Citera
2014-03-10, 11:47
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Jag har hört att judar har jävligt tråkig humor.

Det finns vad jag vet inga ickevänsterextrema uppgifter på att någon har blivit knivad överhuvudtaget.

Det kommer när alla förhör har gjorts.
Men litar du på högernyheter precis som vänster muppar litar på vänsternyheter är du ju inte smartare än Aftonbladets läsare
Citera
2014-03-10, 11:47
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Intressant vittnesmål:
http://altid.se/vittne-de-jagades-ner/

Det stämmer precis med SvP:s berättelse. Personen som hamnade efter blir misshandlad av de vänsterextrema. Vissa tjejer som var med vänstergruppen tycker att de går för hårt åt nationalisten och skriker "är det nödvändigt".

Rent objektivt är det ju en hel del som skiljer sig mellan det vittnesmålet och SvP:s berättelse, främst i hur många som var inblandade (10-15 personer vs. 30 personer)

Det du skriver "Vissa tjejer som var med vänstergruppen tycker att de går för hårt åt nationalisten och skriker "är det nödvändigt" står såvitt jag vet ingenstans (länk?) personen som hörde detta säger själv att han inte vet åt vilka dom skrek det eller vem det var som var ensam och blev misshandlad (personligen skulle jag anta att det är samma person som verkar blivit allvarligast skadad men det är ju bara en teori från min sida)

Svp säger också att man sökte upp polisen medan vittnet säger att polisen skingrade grupperna åt, kan vara dåligt formulerat men som skrivet är det två olika saker.

Så stämmer precis? nja det påståendet stämmer inte alls.
Citera
2014-03-10, 11:48
Medlem
Kommer han att överleva?
Citera
2014-03-10, 11:48
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
"Småtjejer och "småkillar", får man fråga efter åldern på dessa eftersom du tycks vara insatt och väljer att ge dem dessa epitet.

Jag vill verkligen inte förstöra något av utredningen för polisen..
De brunskjortor och rödtomtar som begått dessa avskyvärda extremistbrott ska bli dömda.
Citera
2014-03-10, 11:51
Medlem
Nu får vi se om vänstern kan dra några slutsatser av denna misslyckade attack, eller om de kommer att höja våldet ytterligare ett snäpp. Tyvärr är väl det senare de mest troliga för denna subkultur.
Citera
2014-03-10, 11:51
Medlem
HBOLLs avatar
Citat:
Jag hörde att småflickorna som nationalisterna knivade var i full färd att hoppa på en annan tjejs huvud när hon låg ner och att lite andra småkids försökte rädda tjejen från nazisterna.

nu vill polisen ha hjälp dom verkar inte veta bak eller fram.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18513154.ab

Och vad du har hört kan du ta upp med aftonbladet och expressen, dom skriver vad någon annan hört.Dom skriver en helsida med vad någon hört i 3e part?
N
Citera
2014-03-10, 11:53
Medlem
Citat:
Jag vill verkligen inte förstöra något av utredningen för polisen..
De brunskjortor och rödtomtar som begått dessa avskyvärda extremistbrott ska bli dömda.

På vilket sätt menar du att ett avslöjande av anfallarnas ålder skadar utredningen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in