Citat:
Ursprungligen postat av
ilikepancakes
Som jag sagt tidigare menar jag att de bokar mer artister som är inne hos tonåringarna just nu, det som är hippt. Så som många festivaler som kommer och går gör. Men de har ju sagt att det ska vara mycket sånt just i år som kompensation för Stoxas uppehåll. Och snittåldern på Stoxa/Hultsfred är gissningsvis lägre än på Bråvalla.
Men jag förstår verkligen att du, då du är 18, inte kan se det från det perspektivet. Jag har varit 18 och kan se det från din sida. Då hade jag också irriterat mig på 30-åringar som gnällde på kidsens musik

Nog debatterat om detta. Hoppas alla som ska till festivalen får skitkul och jag fortsätter hålla tummarna inför kommande släpp

Precis som de gjorde förra året. "Kompensationen för Stoxas uppehåll" är ju knappast det som drar ner snittåldern, det är snarare det stora fokuset på elektronisk dansmusik. Banden som tilltalar äldre personer (som tydligen, enligt dig, inte kan vara inom en genre som kanske snarare hör hemma på Hultsfred/WOW) finns ju det här året också.
Fånigt att ens dra in ålder i diskussionen. Men föga överraskande, många vill ju sätta sig över andra genom att poängtera att de är äldre och därmed vet mer om musik och hur saker fungerar.
Och sen som någon annan sa: det finns äldre folk som lyssnar på elektronisk musik också. Men det är väl ändå enbart kidsens musik enligt dig, precis som att de lite hårdare, tuffare genrerna
endast lyssnas på av äldre personer.