2014-03-09, 16:00
Medlem
MachineHeadXXXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marqueso
Ett av de absolut största namnen inom sin genre. Vet inte om det finns något vettigt sätt att jämföra men sett till antalet fans på Facebook har de lika många som Avicii och fler än Rammstein. Nu säger ju sånt självklart inte allt men vet inte hur man annars ska jämföra.

Oj, det visste jag inte men att utgå ifrån Facebook-likes är fel tycker jag. Dock verkar det som de flesta gör detta ändå som t.ex. Roskilde .
Menmen, jag hoppas på en annan Headliner inom Indie för att jag tycker inte att KOL är en vettig headliner.
Citera
2014-03-09, 16:15
Medlem
Citat:
Nej, det tycker jag inte. Men det är mycket kvar att släppas, dock tror jag att jag kommer ha samma åsikt när allt är släppt.
Jag är 18!

Då förstår jag
Citera
2014-03-09, 16:50
Medlem
Marquesos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ilikepancakes
Då förstår jag
Vore fortfarande intressant att höra varför festivalen "generellt är mer mainstream" i år. Men det kanske du inte grundar i något alls.
Citera
2014-03-09, 18:00
Medlem
r0lands avatar
Vilka ska trippa?
Citera
2014-03-09, 19:26
Medlem
Citat:
Vore fortfarande intressant att höra varför festivalen "generellt är mer mainstream" i år. Men det kanske du inte grundar i något alls.
Som jag sagt tidigare menar jag att de bokar mer artister som är inne hos tonåringarna just nu, det som är hippt. Så som många festivaler som kommer och går gör. Men de har ju sagt att det ska vara mycket sånt just i år som kompensation för Stoxas uppehåll. Och snittåldern på Stoxa/Hultsfred är gissningsvis lägre än på Bråvalla.
Men jag förstår verkligen att du, då du är 18, inte kan se det från det perspektivet. Jag har varit 18 och kan se det från din sida. Då hade jag också irriterat mig på 30-åringar som gnällde på kidsens musik
Nog debatterat om detta. Hoppas alla som ska till festivalen får skitkul och jag fortsätter hålla tummarna inför kommande släpp
Citera
2014-03-09, 20:07
Medlem
Marquesos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ilikepancakes
Som jag sagt tidigare menar jag att de bokar mer artister som är inne hos tonåringarna just nu, det som är hippt. Så som många festivaler som kommer och går gör. Men de har ju sagt att det ska vara mycket sånt just i år som kompensation för Stoxas uppehåll. Och snittåldern på Stoxa/Hultsfred är gissningsvis lägre än på Bråvalla.
Men jag förstår verkligen att du, då du är 18, inte kan se det från det perspektivet. Jag har varit 18 och kan se det från din sida. Då hade jag också irriterat mig på 30-åringar som gnällde på kidsens musik
Nog debatterat om detta. Hoppas alla som ska till festivalen får skitkul och jag fortsätter hålla tummarna inför kommande släpp
Precis som de gjorde förra året. "Kompensationen för Stoxas uppehåll" är ju knappast det som drar ner snittåldern, det är snarare det stora fokuset på elektronisk dansmusik. Banden som tilltalar äldre personer (som tydligen, enligt dig, inte kan vara inom en genre som kanske snarare hör hemma på Hultsfred/WOW) finns ju det här året också.

Fånigt att ens dra in ålder i diskussionen. Men föga överraskande, många vill ju sätta sig över andra genom att poängtera att de är äldre och därmed vet mer om musik och hur saker fungerar.

Och sen som någon annan sa: det finns äldre folk som lyssnar på elektronisk musik också. Men det är väl ändå enbart kidsens musik enligt dig, precis som att de lite hårdare, tuffare genrerna endast lyssnas på av äldre personer.
Citera
2014-03-09, 20:48
Medlem
Citat:
Precis som de gjorde förra året. "Kompensationen för Stoxas uppehåll" är ju knappast det som drar ner snittåldern, det är snarare det stora fokuset på elektronisk dansmusik. Banden som tilltalar äldre personer (som tydligen, enligt dig, inte kan vara inom en genre som kanske snarare hör hemma på Hultsfred/WOW) finns ju det här året också.

Fånigt att ens dra in ålder i diskussionen. Men föga överraskande, många vill ju sätta sig över andra genom att poängtera att de är äldre och därmed vet mer om musik och hur saker fungerar.

Och sen som någon annan sa: det finns äldre folk som lyssnar på elektronisk musik också. Men det är väl ändå enbart kidsens musik enligt dig, precis som att de lite hårdare, tuffare genrerna endast lyssnas på av äldre personer.

Så du menar att Stoxa/hultsfred inte har lägre snittålder än förra årets Bråvalla?
Det finns absolut såna band i år oxå, menade mest den stora tillförseln av indie, pop och sådant som är dominerat hos den yngre publiken.
Var inte menat att göra dig upprörd över åldersgrejen. Menade bara att jag förstår din syn på det. Det finns absolut äldre som lyssnar på EDM, precis som det finns tonåringar som lyssnar på Johnny Cash. Jag är 30+ och gick på både AvB och Avicii förra året. Tyckte dock Thåström, Ghost, Rammstein och Danko Jones var festivalens höjdpunkter.
Mina kommentarer är inte menat som pikar mot någons musiksmak. Den diffar ju självklart lite varje generation. Rätt säker på att de som var 30+ när jag var yngre inte direkt hoppade upp i taket av lycka när de hörde E-type och Scooter
Citera
2014-03-09, 22:13
Medlem
För oss som föredrar genren Dance känns torsdagen ganska tunn. Dimitri Vangelis & Wyman, Netsky och Dirty south känns lite halvsådär heta haha. Ingen som man verkligen vill se precis. Lana Del Rey & Iron Maiden den dagen är ju dock rätt bra även om jag inte gillar deras musik alls så är det kul att se.

Så de borde fylla på med Dance på torsdagen!
Citera
2014-03-09, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tango8
För oss som föredrar genren Dance känns torsdagen ganska tunn. Dimitri Vangelis & Wyman, Netsky och Dirty south känns lite halvsådär heta haha. Ingen som man verkligen vill se precis. Lana Del Rey & Iron Maiden den dagen är ju dock rätt bra även om jag inte gillar deras musik alls så är det kul att se.

Så de borde fylla på med Dance på torsdagen!

Tycker det är riktigt pinsamt dåligt släpp... Haha men tror att Bråvalla väntar med att ta in de större dyrare artisterna då de verkar vara slut på Premiumcampingen och vanliga går säkert sjukt bra med... För blir allt slutsålt spelar det ju ingen roll om de får en halvtaskig lineup den dagen eller om de har en superCombo, eftersom folket är där i vilket fall? Och spara pengarna till olika andra festivaler eller nästa år...
Citera
2014-03-09, 22:48
Medlem
Kiltmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paprikan123
Tycker det är riktigt pinsamt dåligt släpp... Haha men tror att Bråvalla väntar med att ta in de större dyrare artisterna då de verkar vara slut på Premiumcampingen och vanliga går säkert sjukt bra med... För blir allt slutsålt spelar det ju ingen roll om de får en halvtaskig lineup den dagen eller om de har en superCombo, eftersom folket är där i vilket fall? Och spara pengarna till olika andra festivaler eller nästa år...

Netsky är ju fantastisk!
Citera
2014-03-10, 08:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kiltmannen
Netsky är ju fantastisk!

Tur att man kan tycka olika
Citera
2014-03-10, 08:36
Medlem
Kiltmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paprikan123
Tur att man kan tycka olika

Har du sett honom live? väldigt stor skillnad jämfört med att bara lyssna spotify t.ex. tycker jag!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in