2014-03-09, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Namibia1
Jag tror att du förstår vad jag menar när jag skriver "många".
Tycker att det är tråkigt att det är så "många" som märker på ord i den här tråden utan att lyssna på vad som sägs.
Personligen så tycker jag att BF inte var speciellt bra försvarare till KJ.
Hade CH försvarat KJ och fått fallet från dag ett så tror jag att det nog sett ganska annorlunda ut.
Kommer att bli väldigt intressant att se hur TO lägger upp försvaret och om det kommer fram nya saker.

Tycker du själv inte att det är konstigt att VB SMSar med MB i 1 1/2H efter 112* slagningen?
Gör detta MB till mördare?

Eller det faktum att VB är ute på Facebook efter 112* slagningen?

Eller att ett vittne troligast sett VB 21.30?

Eller att VBs mobil 20.32 kopplas upp på ett 2G nät men att KJs hemmamast inte har 2G.

Eller att MB är utanför VB när KJ hämtar henne 4/5.

Eller att kroppen hittas när man inte längre spanar på MB.

Eller att AN hotat att döda VB via SMS ca 1mån innan VBs död.

Eller att MB hotat att döda folk.

Eller att MB/VB har haft 87 kontakter mellan 2-4/5 men inget av dessa har gått att återskapa och MB minns inte vad dom pratat om.

Eller att MB sålt 3 bilar snabbt efter VBs mord.
Eller att slagningarna på KJ/JJs bilar skett någon minut innan VBs karateträningar börjat:
Tis 2/4 19.26, Tor 11/4 19.23

Mitt fetade ovan.
Jämnför detta då med tingsrättens dom jag anser är korrekt
Citera
2014-03-09, 19:40
Medlem
Citat:
Tycker att det är tråkigt att det är så "många" som märker på ord i den här tråden utan att lyssna på vad som sägs.
Hade CH försvarat KJ och fått fallet från dag ett så tror jag att det nog sett ganska annorlunda ut.
Kommer att bli väldigt intressant att se hur TO lägger upp försvaret och om det kommer fram nya saker.

Tycker du själv inte att det är konstigt att VB SMSar med MB i 1 1/2H efter 112* slagningen?
Eller att VBs mobil 20.32 kopplas upp på ett 2G nät men att KJs hemmamast inte har 2G.

Eller att MB/VB har haft 87 kontakter mellan 2-4/5 men inget av dessa har gått att återskapa och MB minns inte vad dom pratat om.

Eller att slagningarna på KJ/JJs bilar skett någon minut innan VBs karateträningar börjat:

Inte är väl VB ute på Facebook efter 112:an?

Är MB utanför VB när KJ hämtar henne? Han är och handlar på ICA vet jag. Det är rätt nära VB. Men inte direkt så att man kan säga att han är utanför hennes bostad.

Har AN hotat att döda VB via SMS 1 månad innan 4:e maj? Har då jag aldrig hört talas om. Låter rätt märkligt.
Citera
2014-03-09, 19:49
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Du har fel!
Många tycker att det finns en möjlihget att KJ är oskyldig och tycker att man skulle ha följt upp alternativa GM om inte annat för att utesluta dessa.
Det är möjligt att KJ är GM men det är för många luckor i utredningen.

Anledningen till att jag tror på alt GM är att någon gjort slagningar på KJs och JJ bil i nära anslutning till mordet.
Sen att AN skulle ha hotat att döda VB via SMS en månad innan hon dör, vad handlar det om?
Varför är VB rädd att träna 30/4 och 2/5?
Det finns en oro hos VB redan innan hon blir dödad, är det bara jag som tycker att det är konstigt?
Det har inte slagit dig att det är KJ i egen hög person som gjort dessa slagningar?
För att förvilla?
Det förutsätter då att han en kortare eller längre tid planerat att begå mordet på VB.

Tankarna kring det där med det perfekta mordet, du vet, som funnits i skallen
på honom och som han dryftat i goda vänners lag. Och så jävlar i det bestämmer han sig
för att förverkliga de morbida fantasierna som uppfyller honom från och till.

Det förmodade dödandet av "Grabben", hunden alltså, har gett kraftig mersmak och
då funderar han på lämpligt människooffer och då behöver han inte fundera så länge.
Han stannar vid thai-tjejen som visst hellre nuförtiden knullar med en 50-årig
karatetränare än med honom. Och då kan hon gott få bli hans offer och så får den där
gamlingen bli avsugen av någon annan i fortsättningen. Nu ska han ta bruden ifrån honom...

Nu har man tänkt så jävla självständigt att man väl snart hamnar ute i ett "event" också...
Citera
2014-03-09, 19:51
Medlem
extremtlagoms avatar
Citat:

Tänkvärda omständigheter som bara kan viftas bort med den automatiska ignorans och genuina ointresse för sanningen som präglar inläggen av bl.a MrFold, Grandioso, MrsMagiooo, mfl.
Kopiorna som hänger i deras hasor ids jag inte ens nämna vid namn.
Citera
2014-03-09, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Det har inte slagit dig att det är KJ i egen hög person som gjort dessa slagningar?
För att förvilla?
Det förutsätter då att han en kortare eller längre tid planerat att begå mordet på VB.

på honom och som han dryftat i goda vänners lag. Och så jävlar i det bestämmer han sig

Det förmodade dödandet av "Grabben", hunden alltså, har gett kraftig mersmak och
då funderar han på lämpligt människooffer och då behöver han inte fundera så länge.
karatetränare än med honom. Och då kan hon gott få bli hans offer och så får den där
gamlingen bli avsugen av någon annan i fortsättningen. Nu ska han ta bruden ifrån honom...

Nu har man tänkt så jävla självständigt att man väl snart hamnar ute i ett "event" också...

Det var rätt långsökt.

Vad som mer troligt skapat slagningarna på KJs bil är nog att den stått parkerad på konstiga ställen. Sånt resulterar i slagningar. Skogsägare och andra nyfikna typer som undrar varför det står en sonata parkerad ute efter en skogsväg eller liknande.

KJ uppger ju själv också att han kör onykter, tar genvägar efter gångvägar och är allmänt förvirrad i trafiken. Något som också kan resultera i slagningar.

Visst kan det tyckas lite märkligt med de här slagningarna i ljuset av vad som hänt och om man tror på planteringsteorin. Men jag tror inte det är så mystiskt.
Citera
2014-03-09, 20:03
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laponica
Inte är väl VB ute på Facebook efter 112:an?

Är MB utanför VB när KJ hämtar henne? Han är och handlar på ICA vet jag. Det är rätt nära VB. Men inte direkt så att man kan säga att han är utanför hennes bostad.

Har AN hotat att döda VB via SMS 1 månad innan 4:e maj? Har då jag aldrig hört talas om. Låter rätt märkligt.

Han kör från ICA (Kvantum) till Coop förbi VBs hem samma tid som KJ plockar upp VB i sin bil.
Lyssna på JES i TR räcker att lyssna på de fem sista minutrarna så berättar JES om att VB blivit hotad av AN via SMS en till en och en halv månad innan mordet.

VB var ute på FB efter 112* slagningen.
Citera
2014-03-09, 20:06
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:
Det var rätt långsökt.

Vad som mer troligt skapat slagningarna på KJs bil är nog att den stått parkerad på konstiga ställen. Sånt resulterar i slagningar. Skogsägare och andra nyfikna typer som undrar varför det står en sonata parkerad ute efter en skogsväg eller liknande.

KJ uppger ju själv också att han kör onykter, tar genvägar efter gångvägar och är allmänt förvirrad i trafiken. Något som också kan resultera i slagningar.

Visst kan det tyckas lite märkligt med de här slagningarna i ljuset av vad som hänt och om man tror på planteringsteorin. Men jag tror inte det är så mystiskt.

Slagning på JJs bil är gjord samtidigt som KJs så någon konstig parkering kanske det ändå inte är.
Citera
2014-03-09, 20:11
Medlem
Citat:
Det var rätt långsökt.

I så fall borde slagningar på KJs bil historiskt också haft samma antal slagningar. KJs beteende är ju inget nytt under solen.

Vore intressant att veta, men sådana data sparas troligen inte.
Citera
2014-03-09, 20:14
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
För att förvilla?

Ja du är nog inte långt ifrån det nu...
Lite långsökt är det nog trots allt.
Citera
2014-03-09, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kanel-Kalle
men det skulle antagligen ha upptäcks om det var en skalare, då den har två vassa inåtriktade blad som skulle göra så att skadorna såg annorlunda ut.
kanske.
Gjorde en test och resultatet ser ur som på skissen och beskrivningen, inga inåtriktade bladmärken.
Citera
2014-03-09, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zero73
Nej, det tror jag knappast. Vi är betydligt fler än så.

Nämn gärna vilka spår gällande MB som polisen har följt upp.

Det finns FUP, hans kopplingar till VB som inte gav något mer än att han hade en affär med VB.
KJ åtalas för mord vilket inte MB gör därför han är oskyldig, han anhålls ej, han häktas ej och delges aldrig någon misstanke av åklagare utan denne släpper honom efter förhör.
Vad som därutöver gör att polis avför honom och andra möjliga uppslag som avföres finns i slasken.
Citera
2014-03-09, 20:31
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Det finns FUP, hans kopplingar till VB som inte gav något mer än att han hade en affär med VB.
KJ åtalas för mord vilket inte MB gör därför han är oskyldig, han anhålls ej, han häktas ej och delges aldrig någon misstanke av åklagare utan denne släpper honom efter förhör.
Vad som därutöver gör att polis avför honom och andra möjliga uppslag som avföres finns i slasken.
Hur vet du det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in