Citat:
Ursprungligen postat av
KlausStein
Spekulativt trams och hänvisning till "tro" och "känslor" istället för de studier som finns. Studierna talar fortfarande sitt tydliga språk oavsett orsak, och barn ska inte vara några försökskaniner man använder för att "bevisa" sina teser om allas "jämlikhet" när samma "jämlikhet" är onaturlig. I övrigt spelar orsak ingen större roll om konsekvenserna är densamma, och homosexualitet är inte jämförbart med åsikter.
Utöver det kan jag avslöja att studien visar att allt som inte är intakt kärnfamilj ger sämre resultat men att homosexuella fortfarande dominerar.
Jag kan inte gärna säga annat än att "jag tror" eftersom jag inte har koll på hela Sveriges befolkning. Jag vet däremot vad min bekantskapskrets har för åsikter och det är inte direkt PK-eliten i Stockholms innerstad.
Jag tycker du motsäger dig själv lite grann, när du säger att orsaken inte spelar någon roll om konsekvensen är densamma - i samma mening som du skriver att åsikter måste skiljas från homosexualitet. Om konsekvensen (att barn far illa) är densamma, vad spelar då orsaken (om det beror på åsikter eller vad föräldrarna har för läggning) för roll?
Sen tycker jag du kommer med typiskt trångsynt PK-tänk när du inte tycker det är viktigt att granska orsakerna till resultaten. Ska man heller inte granska t ex varför våldtäkterna i Sverige har ökat stort senaste åren? Jag menar granskar man inte orsakerna till resultaten, kan man lätt låtsas som att inget problem finns eller skylla det på något annat - t ex svenska män. Precis som det är lätt att skylla på homosexualitet om man inte granskar studierna som du hänvisar till. Det får aldrig bli så att man undviker granskning av statistik bara för att den passar ens egen världsbild. Jag hoppas du håller med mig där.
Annars är vi överens om att barn ska inte vara några försökskaniner och att det allra bästa kanske vore om alla barn fick växa upp i ett hem med en manlig och en kvinnlig förebild som lever lyckliga. Fast den utopin kan vi nog glömma.