2014-03-09, 18:12
Medlem
Oformads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av strykn1n
Intressant och se hur retoriken ter sig i den här tråden. Medlemmar från SvP (fd NSF) kallas för nationalister och sverigevänner trots att det rör sig om renodlade nazister. Sen att det gnälls från vänsters sida efter en sån här sak är väl inte konstigt? Ni tror väl inte att de aktiva inom RF & AFA sitter och skriver debattkrönikor på Politism? De som gnäller är ju de supportrar som står på samma sida som de skadade aktivisterna. Precis samma sak som när någon blöjnasse åker på pisk. Då gnälls det som fan från Nordfront, Avpixlat, Exponerat och alla andra skithål som ni "socialkonservativa" krälar ut ifrån.
Ni kan vara hur brutala ni vill. Det som har fått er där ni är idag med SD i riksdagen är ju pga att ni lät håret växa, tog på er kostymerna, vanliga skorna istället för kängorna och lekte smygliberala. Växlar ni upp så fäller ni er själva i allmänhetens ögon. Växlar ni upp så är vi sjukt många fler än ni. Ni kan ALDRIG vinna det här. Någonsin..

Och när man söker på "Sverigevänner" så är ditt inlägg det enda...

Livlig fantasi?

"Nationalister" dyker förövrigt upp i 20 inlägg, att jämföra med 80 för "nazister".
Senast redigerad av Oformad 2014-03-09 kl. 18:15.
Citera
2014-03-09, 18:16
Medlem
BlackBookss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FilosofenDeep
Alltså det här med Möllan. Jag känner att jag som stockholmare inte riktigt hänger med. Kan någon som inte har ett politiskt intresse i det här bekräfta att Möllan är så fyllt med vänsteraktivister att man som nationalist håller sig därifrån om man inte vill åka på stryk? Om jag förstått det rätt är Möllan lite som Malmös variant av Stockholms Söder, och jag kan inte alls relatera till att det rakt upp och ner vore farligt för nationalister att röra sig på Söder. Och framför allt vore det inte alls konstigt för en nationalist att ta en öl där.

Så länge du inte vädrar dina åsikter så är det lugnt där, men Ja där är många vänsteraktivister med bla ett autonomt café och kollektiv på Kristianstadsgatan, aka Glassfabriken.
Citera
2014-03-09, 18:17
Medlem
Bra artikel om historien bakom och "offret"

http://www.motgift.nu/2014/03/om-bunkaslagsmalet-i-malmo/
Senast redigerad av Tmez2005 2014-03-09 kl. 18:18. Anledning: grammatik
Citera
2014-03-09, 18:20
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Det spelar inte heller någon roll om det var syndikalister och RF bland dem som deltog i den här demonstrationen om det är så att demonstrationen hade tillstånd och attackerades av...vilka de nu var som attackerade....
Fast att demonstrationen attackerades påstår inte ens de vänsterextrema.
Citera
2014-03-09, 18:21
Medlem
Glastonburys avatar
Den staden alltså. Får man fråga varför så många samlades i stan på Möllevångstorget idag? Är offren småkända i staden eller något? Händer ju att folk attackerar varandra hit och dit i staden ofta och inte fylls hela staden med folk för det.
Citera
2014-03-09, 18:23
Medlem
Citat:
Alltså det här med Möllan. Jag känner att jag som stockholmare inte riktigt hänger med. Kan någon som inte har ett politiskt intresse i det här bekräfta att Möllan är så fyllt med vänsteraktivister att man som nationalist håller sig därifrån om man inte vill åka på stryk? Om jag förstått det rätt är Möllan lite som Malmös variant av Stockholms Söder, och jag kan inte alls relatera till att det rakt upp och ner vore farligt för nationalister att röra sig på Söder. Och framför allt vore det inte alls konstigt för en nationalist att ta en öl där.
Möllan är ett område med mycket olika folk , allt från arabiska affärsinnehavare , kurder , vänsterfolk och enligt vallängden en del sverigedemokrater i bostadsrättsföreningar.
Finns också en del socialfall , som placerats där av socialen men mycket blandat.
Citera
2014-03-09, 18:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Fast att demonstrationen attackerades påstår inte ens de vänsterextrema.
Puben de kom ut från ligger i ytterkanten av Möllevången.
Det finns alltså ingen koppling mellan demon och misshandeln mer än att de träffades ett bra bit från torget där Nobe ligger.
http://s1.sydsvenskan-img.se/ScaledImages/644x429/Images2/2014/3/9/PPKNIVBRAK8_201%282%29.jpg?h=19977b960a15ef69ec421 325a56a1d97&fill=False&cut=False&ql=Undefined

Nobe är en sunkispub och ett tillhåll för icke politiskt korrekta.

http://www.sydsvenskan.se/malmo/polisen-nazister-bakom-nattens-attack-pa-mollan/
Citera
2014-03-09, 18:26
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glastonbury
Den staden alltså. Får man fråga varför så många samlades i stan på Möllevångstorget idag? Är offren småkända i staden eller något? Händer ju att folk attackerar varandra hit och dit i staden ofta och inte fylls hela staden med folk för det.
Som ett svar på att deltagare i en demonstration mot våld har attackerats och skadats samlas människor i en ny demonstration mot våld och rasister/fascister. Det blev helt enkelt startskottet på en spontan protest mot nazister på våra gator. Jämför med Kärrtorp ett och två typ.

Slutsats. Våld lönar sig inte.
Citera
2014-03-09, 18:29
Medlem
HeadOfBoos avatar
Citat:

Traditionellt sett så håller nazister väldigt låg profil i Malmö då demografin ser ut som den gör. Vänsterskränare åker också på däng om dom för för mycket liv, tex "reclaim the streets" på Rosengård. Jag har inte sett en nasse på gatorna i Malmö på 20 år. Detta verkar för mig mycket konstigt. Jag bara gissar att vänsterextremisterna letade mycket och hårt efter bråk och råkade hitta någon de kände igen.
Citera
2014-03-09, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ErnstJunger
Att den som är misstänkt för mordförsök är från Malmö framgår av hans Facebook. Sedan om han bor där nu vet jag ej.

Förut bodde han i Kristianstad- kanske har han flyttat till Malmö.
Citera
2014-03-09, 18:31
Medlem
Lodmajsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Som ett svar på att deltagare i en demonstration mot våld har attackerats och skadats samlas människor i en ny demonstration mot våld och rasister/fascister. Det blev helt enkelt startskottet på en spontan protest mot nazister på våra gator. Jämför med Kärrtorp ett och två typ.

Slutsats. Våld lönar sig inte.

En demonstration mot våld?

"Hårt mot hårt" och "Förstör det som förstör oss" stod på affischerna för demonstrationen.
Klingar inte så mycket "mot våld" i dom orden enligt mej.
Citera
2014-03-09, 18:33
Medlem
Återigen är det visat att multikultirörelsen inte består av några förvirrade velourjackor enbart. Våldsälskande AFAfascister och våldsälskande fotbollshuliganer går omkring knivbeväpnade och attackerar folk i multikultirörelsens namn.
Kontraproduktivt dessutom men det begrioer inte dessa lågpresterande individer. Det nynazister mer än annat behöver är publicitet nu när hela deras politiska riktning håller på att självdö.

Summan av det här kurret mellan två olika fascistgäng är ändå mer invandring och ändå mer "tycka synd om" känslor för illegalt hitkommna bidragsrövare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in