2014-03-09, 17:34
Medlem
Bjornserkrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauhi
Nu skulle jag säga att du har rätt om personen som blev knivhuggna var RF eller AFA aktivister.. Istället så ger man sig på feminister och en "skrämmande" ultras som skrev nånting på facebook.
Snubben som blev knivhuggen har säkert kastat sten mot nationalistiska demonstrationer. Det är egentligen att betrakta som försök till grov misshandel eller försök till mord. Nu fick han smaka på sin egen medicin.
Citera
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leliana
Läs om, gör rätt.

Vem har sagt att de gjorde det? Polisen sa att de gick ut från krogen. Läs ordentligt nästa gång.
Kniv? Bevis på det? Jag frågade nyss om det inte kunde ha vart en glasflaska.

Suspekt? Låter mer som att folk tror någonting är sant för att de passar med deras verklighetsbild. Ingenting annat. Har du något annat att komma med så får du väl presentera det än bara gissa dig fram.
Polisen vet väl inte alls vad som hänt, eller vad som är upprinnelsen/bakgrunden till bråket, såvitt jag kan se.
Citera
Medlem
BlackBookss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Puckelpist

Puben ligger f.ö 200 meter från demon...

Vilken pub var det? Vore intressant att veta så man kan hålla sig borta från den.
Senast redigerad av BlackBooks 2014-03-09 kl. 17:44.
Citera
2014-03-09, 17:36
Medlem
Cruachans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av videosvar
Exakt min tanke. Förvånar mig inte om dom blev av med kniven och den istället användes emot dom.

Det är visst så att alla förklaringar utom den mest troliga accepteras.
Citera
2014-03-09, 17:39
Medlem
UrkelOnAcids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shine_
Du menar att jag gissar mig fram mer än vad du gör? Du har lika lite att gå på din fjant som jag, allt du säger är bara spekulationer, precis som allt annat i den här tråden, även det jag skriver. Kom inte och snacka skit och låtsas sitta på någon sanning som passar dig och din unkna ideologi som handen i handsken...

Men. Det är ju precis det du gör?
Du vill få det till att dom satt där med vässade knivar och väntade på en chans att attackera fredliga feminister men vi vet ju ännu inte om det ens fanns några knivar.
Citera
2014-03-09, 17:40
Medlem
Lelianas avatar
Citat:
Du menar att jag gissar mig fram mer än vad du gör? Du har lika lite att gå på din fjant som jag, allt du säger är bara spekulationer, precis som allt annat i den här tråden, även det jag skriver. Kom inte och snacka skit och låtsas sitta på någon sanning som passar dig och din unkna ideologi som handen i handsken...

Men skärp dig. Läs en gång till då "Polisen berättar att de nu anhållna männen kom ut från en pub och mötte personerna som de drabbade samman med." - http://www.sydsvenskan.se/malmo/polisen-nazister-bakom-nattens-attack-pa-mollan/

Så när jag säger att man kommer ut från krogen är då lika mycket gissningar jämfört med "uh nazister tryckte i ett hörn med knivar och kunde helt klart veta vilken gata dessa människor gick på hallå!!" ?

Presentera bevis på kniv eller något - ta det som en utmaning. Jag utgår från vad som står i texten. Vad utgår du ifrån?
Citera
2014-03-09, 17:45
Medlem
videosvars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cruachan
Det är visst så att alla förklaringar utom den mest troliga accepteras.

Och den mest troliga förklaringen är att nationalisterna planerat att hugga ihjäl vänsterextremister helt oprovocerat?
Citera
2014-03-09, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bjornserkr
Snubben som blev knivhuggen har säkert kastat sten mot nationalistiska demonstrationer. Det är egentligen att betrakta som försök till grov misshandel eller försök till mord. Nu fick han smaka på sin egen medicin.
"Säkert"? Du äter "säkert" barn.

Egentligen skiter jag i om det var ett överfall eller ett slagsmål - det enda jag bryr mig om är att en politisk grupp som sysslar med dödligt våld mot kamrater ska behandlas därefter. Sen om ni vill inbilla er att de bara "råkade" vara där och då, varsågoda. När ni hycklar skämmer ni bara ut er själva.
Citera
2014-03-09, 17:46
Medlem
Jag har bott i Malmö hela mitt liv och har inte sett nazister i Malmö på minst femton år och helt plötsligt var det nazister på Möllan för att festa. Möllan är Malmös största hippie/vänster/AFA/mena-område och inget ställe där nazister vill troligtvis festa. Att verkligen tro att nazisterna enbart planerade bara att fest/dricka/ha kul på Möllan, är bara ignorant och betyder förmodligen att man är en idiot. Jag är förövrigt inget vänsterextremist heller.
Citera
2014-03-09, 17:47
Medlem
kezz89s avatar
Citat:
Trådens bästa inlägg! Skönt att se att det finns någon vettig mitt i all idioti. Håller med om att det är sjukt osannolikt att Svp-snubbarna var där på möllan med knivar redo bara av en slump. Vad säger ni om det, neandertalarnazister? Brukar dom hänga på möllan med knivar om kvällarna och dricka bärs eller? Om inte, va fan gjorde de där menar ni?

Vänstern hade ju knivar redo i Kärrtorp, tycker du inte det är konstigt på en fredlig demonstration?
Citera
2014-03-09, 17:52
Medlem
baggebo1s avatar
Polisen har vad jag vet inte pratat om några knivar. Man pratar om "skärskador". Skärskador kan uppkomma på andra sätt än med kniv. Vad vänsterextrema "vittnen" (möjligen personer som själva var med i attacken mot nationalisterna) säger bör inte läggas någon vikt vid.
Citera
2014-03-09, 17:56
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauhi
Ahh! Det kända super agressiva queer-feministiska "pöbeln".. Att SvP aktivister är i Malmö den tiden just vid Ta tillbaka natten demon borde säga en del.
Vad säger det? Att bara vänsterextremister får vara i Malmö vissa kvällar? Och tänk, här har jag gått i alla år och trott av vi levde i en demokrati. Silly me!

/Micke
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in