2014-03-09, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
Är det nazisterna eller de andra vänsterextremisterna som är gärningsmän?

Det ska vara nationella som sitter anhållna,killen som är mest allvarligt skadad förespråkar själv politiskt våld och att man ska sparka på folk som redan ligger osv.

Ingen oskyldig duvunge således.
Citera
2014-03-09, 17:02
Medlem
videosvars avatar
Läsvärt
Citera
2014-03-09, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Puckelpist
Så ni ser inte det provokativa i att röra sig på Möllan som nationell? Man ÄR beredd på box i den situationen för man VET att folk kommer känna igen en på direkten. Jag hade iaf inte velat utsätta mig för den situationen om jag inte varit beredd att behöva försvara mitt liv.

Jag förstår er vilja att bagatellisera och försköna denna händelse, men det håller inte. Jag köper det i varje fall inte. Är dock för dåligt insatt då jag inte rör mig i sånna här kretsar, men det förefaller sig ju ganska uppenbart vad dessa herrar varit ute efter.

Ok, så med andra ord så tillhör vissa städer eller delar av städer exklusivt vänstern och inga människor med "fel" åsikter ska få röra sig där utan att riskera att mista livet? Är det det du tycker?

Om man hade varit ute efter bråk så hade man väl kunnat gå på demonstrationen istället för att sätta sig på en pub och dricka sig full.
Citera
2014-03-09, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartskjorta
Där står att de nu anhållna kom ut från en pub och då mötte personerna som senare fick checka in på sjukhuset. Jag tolkar det som att de bara av en tillfällighet har stött på varandra.

Sen vem som dragit igång slagsmålet går det att spekulera i. Jag är inte alls främmande för teorin att de nationella kan ha varit aktiva i det. Kan ju ha börjat med skrik och förolämpningar från någon av grupperingarna och sen eskalerat till ett slagsmål.

Ett bra resultat i slagsmålet, 6-0 till de nationella i nattens sammandrabbningar. Sh*wan Sh*ttak fick det han bett om länge.
Vadå 6-0? Minst en av ni nazister greps på sjukhuset...och jävligt många fler av er kommer hamna där de kommande månaderna. Det är ett som är jävligt säkert.
Citera
2014-03-09, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
Är det nazisterna eller de andra vänsterextremisterna som är gärningsmän?

Det är nog inga nazister inblandade i detta, att det är nationalister är mer troligt.
Citera
2014-03-09, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rode-tjuren.
Ja han heter Andreas Karlsson.

Han bor väl inte i Malmö...Om det är han som tidigare dömts för våldsbrott. Vilket sammanträffande då att han råkade vara på puben Nobles samtidigt som en vänsterdemonstration hölls i närheten och han blev tvungen att freda sig...
Citera
2014-03-09, 17:05
Medlem
Puckelpists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skoll
Ok, så med andra ord så tillhör vissa städer eller delar av städer exklusivt vänstern och inga människor med "fel" åsikter ska få röra sig där utan att riskera att mista livet? Är det det du tycker?

Om man hade varit ute efter bråk så hade man väl kunnat gå på demonstrationen istället för att sätta sig på en pub och dricka sig full.

Nej det tycker jag inte. Men de nationella vet att människor som tycker så befinner sig där. Det finns ju ganska många fler ställen att dricka öl på om man vill chilla utan att behöva ha kniv på sig.

Puben ligger f.ö 200 meter från demon...
Citera
2014-03-09, 17:16
Medlem
popeondopes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av videosvar
Läsvärt
Ironin är fantastisk. Förespråkade våld mot dem som tycker annorlunda än honom och råkar själv ut för politiskt våld. Det blir extra roligt att han förespråkar tolerans på läktare men slåss med folk som har andra åsikter än honom.
Citera
2014-03-09, 17:18
Medlem
Shine_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utopia.
+1

Fruktansvärt trött på nazijugendflashback. Fattar faktiskt inte vad man har att göra på ett yttrandefrihetsforum om man försvarar mordförsök (!) på politiska motståndare (kommenterarer om att pk-iter/antifas också försöker tysta oppositionen undanbedes, är medveten om detta och det är såklart inte heller ok). Dra åt helvete, ni har inget att göra och är så jävla trött på att flashback gått från att vara en välbehövd fristad yttrandefrihetsförespråkare till en runkbulle för nationalister.

On topic: Finner det ganska orimligt att fyra nazister skulle ägna sig åt "fredlig propagandautdelning" eller sätta upp stickers i Möllan 22:30 på internationella kvinnodagen, i närheten av en queerfeministisk demonstration. Nazisterna hade rimligtvis stenkoll på att det var en demonstration i närheten, det är inte som att de bara "råkade" vara på fel tid vid fel plats, och bara "råkade" ha med sig knivar.

Dessutom verkar han Showan, som nazisterna målar upp som någon sorts ultravåldsam afait, inte vara mer än en spinkig men brölig fotbollssupporter och kommunist. Det enda ni lyckats gräva fram om honom är att han har skrivit följande på facebook:

Inget uttalande jag ställer mig bakom, men utgör inte direkt någon grund för mordförsök. Har skumläst hela tråden och har inte läst något om att han skulle begå våldsbrott. I videon som postats står han under en motdemonstration på en meters avstånd från sina politiska fiender, utan att göra några våldsamma utspel.

Trådens bästa inlägg! Skönt att se att det finns någon vettig mitt i all idioti. Håller med om att det är sjukt osannolikt att Svp-snubbarna var där på möllan med knivar redo bara av en slump. Vad säger ni om det, neandertalarnazister? Brukar dom hänga på möllan med knivar om kvällarna och dricka bärs eller? Om inte, va fan gjorde de där menar ni?
Citera
2014-03-09, 17:19
Medlem
micro113s avatar
Stämmer det här:
Citat:
Enligt uppgifter till Aftonbladet var det en grupp nazister som gick till attack.
– Mina vänner var på väg tillbaka efter en Ta-natten-tillbaka-demonstration då de attackerades med knivar. Den demonstrationen sker under kvällen varje år på internationella kvinnordagen och utgår från Möllevångstorget. Det här var en planerad attack, säger en man till Sydsvenskan.
Så kan man ju inte påstå att rassarna samlar popularitetspoäng direkt. Lagom smart sätt om man vill ha vettigt folk emot sig med taggarna utåt bara andas sin tillhörighet.

Det här talar dock för att man bör fundera på vad som egentligen utlöste det där bråket:
Citat:
De personer som blev vittnen till händelsen var under natten motvilliga till att lämna uppgifter, polisen kommer att höra dessa igen.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18508816.ab

Vilka är dessa vittnen? Handlar det om medlemmar ur båda grupperna? I så fall borde det ju ligga i intresset hos den grupp som eventuellt oprovocerat blev påhoppat att berätta om en sådan attack.

Handlar det bara om "vanliga åskådare" som inte vill hamna i mitten och utsättas för fascister för att de kan vittna - eller hör vittnena hemma bland rassegruppen som skall ha attackerat?
Citera
2014-03-09, 17:22
Medlem
Lelianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Stämmer det här:

Tycker det här ger en bra sammanfattning; http://www.motgift.nu/2014/03/om-bunkaslagsmalet-i-malmo/

Vilket bekräftas av tidigare publicerad artikel; http://www.sydsvenskan.se/malmo/polisen-nazister-bakom-nattens-attack-pa-mollan/
Citera
2014-03-09, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leliana
Tycker det här ger en bra sammanfattning; http://www.motgift.nu/2014/03/om-bunkaslagsmalet-i-malmo/

Vilket bekräftas av tidigare publicerad artikel; http://www.sydsvenskan.se/malmo/polisen-nazister-bakom-nattens-attack-pa-mollan/

Dan Eriksson i farten igen.. Vad gjorde SvP nassar på en krog i Möllan 200m bort från en feministiskt demonstration beväpnade med knivar? Man ska vara en idiot om man inte förstår sambandet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in