2014-03-09, 15:51
Medlem
senapslamms avatar
sannolikt är de falska passen en del av människosmuggling, inte terrorism. Detta ser man på destinationerna tyskland och danmark. Anses bland smugglare vara "bra" länder att söka asyl efter det att man kastat det stulna pass man rest på.

Hade det varit ett terrordåd, då hade destinationerna på biljetten varit Italien och Österrike (passinnehavarens hemland) på biljetten. Allt för att väcka minsta möjliga misstanke när man checkade in i KL.
Citera
2014-03-09, 15:56
Medlem
Uppgifter kommer in nu om att planet kan ha lösts upp i luften. Man vet inte om detta har med en bomb att göra eller om det handlar om mekaniska fel.
Senast redigerad av Halshuggning 2014-03-09 kl. 15:59.
Citera
2014-03-09, 15:56
Medlem
losfers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsEinar
Okej, så då har alltså detta skett i det här fallet, eller finns det något annat som skulle kunna orsaka ett mobilnät att ge "falska" svarsignaler på det viset?

Som jag skrev tidigare så är det möjligt att man hör nån ring signal medans den du ringde lokaliserars. Men i min erfarenhet, om mobilen har varit borta ett tag så, så går det till vmail eller kunden kan inte nås.

Slå av din telefon o ring den o se vad som händer.
Citera
2014-03-09, 15:59
Medlem
Enligt ftonbladet fokuserar den preliminära haveriutredningen på möjligheten att planet kan ha splittrats i luften.
Citera
2014-03-09, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halshuggning
Uppgifter kommer in nu om att planet kan ha lösts upp i luften. Man vet inte om detta har med en bomb att göra eller om det handlar om mekaniska fel.

Lösts upp i luften? Inte visste jag att luften kan lösa upp metalbitar, låter osannolikt.
Om du nu menar sönderfallit i luften känns det sannolikt iom vad som rapporterats, den stora frågan
är då, hur kan de bevisa det? vad kan ha orsakat det?
Citera
2014-03-09, 16:03
Medlem
Det största frågetecknet och mysteriet enligt mig är varför VARFÖR har inte planet skickat ut en ända nödsignal eller fått något slags anrop från piloten (sekunder efter vad som nu inträffat)

Ni som tror på terrorattentat eller kapning, kan ni förklara varför inte piloten (som kan inom några sekunder LARMA och ANROPA att något är pågång), inte gjort detta?
Citera
2014-03-09, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av idkfa
Det största frågetecknet och mysteriet enligt mig är varför VARFÖR har inte planet skickat ut en ända nödsignal eller fått något slags anrop från piloten (sekunder efter vad som nu inträffat)

Ni som tror på terrorattentat eller kapning, kan ni förklara varför inte piloten (som kan inom några sekunder LARMA och ANROPA att något är pågång), inte gjort detta?

Om det är en liten bomb som exploderat är det väl inte säkert piloterna märkt så mycket, sen bröts det väl bara i bitar , man kan nog utesluta att det varit nån stor explosion för det skulle synts.
Citera
2014-03-09, 16:07
Medlem
GreedyGoats avatar
Möjligheten finns ju att dom har krockat med rymdskrot.
Rymdskrot satsar jag mina Dongs på
Citera
2014-03-09, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GreedyGoat
Möjligheten finns ju att dom har krockat med rymdskrot.
Rymdskrot satsar jag mina Dongs på

Asteroid kanske , var ju nån sten som skulle passera idag
Citera
2014-03-09, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av idkfa

Det har väll avlösts en bomb ombord

Antingen det eller så har planet desintegrerats av någon annan anledning

Om man ska tro på dessa uppgifter att planet faktiskt försvunnit från radarn på 10k meters höjd så finns det tyvärr inte så jättemånga alternativ
Citera
2014-03-09, 16:12
Medlem
kanelipullas avatar
Hela grejen med flygplanet och att dom inte har hittat den än är såå skumt. Bara det att dom va på 10.000 km/höjd när den försvann gör ju saken ännu skummare. För hade det hänt en explosion på planet så hade dom hunnit skicka ut ett mayday åtminstone. Skum som faan är hela historien om planets försvinnande. Weird.. hmm..
Citera
2014-03-09, 16:14
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Dom skulle ta olika plan sista? 20.55 verkar ett avgå och andra 21.05.

En förklaring till att de två med stulna pass bokat vidareflyg till Europa från Peking, kan vara att de på så sätt slapp införskaffa visa i Kuala Lumpur. Hade ju varit större risk att bli upptäckt då. Detta framkommer i kommentarerna här:
https://twitter.com/PzFeed/status/442656564298919936/photo/1
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in