2014-03-09, 07:26
Medlem
Kaviarkommunists avatar
Tycker att han är duktig, så det var verkligen tråkigt att höra. Att man är en "bra idrottare" ursäktar inte oprovocerad misshandel av kvinnor (eller någon annan heller) enligt mig, hur kontroversiellt det än låter.
Citera
2014-03-09, 10:31
Medlem
bernters avatar
Föredöme är han knappast denne Alexander Gustafsson! Han är tyvärr en ynkrygg som inte står för vad han gjort utan endast sökt sympati för att han haft det jobbigt i unga år. Respekt hade han i någon mån kunnat få om han varit helt öppen med vad han gjort och bett om ursäkt på ett adekvat sätt. Tyvärr består beundrarskaran i många fall av fega typer med liknande bakgrund. Sedan finns det följare med klent intellekt som inte förstår bättre. Ni ynkryggar som för fram att han sonat sina brott och att det som hänt skulle sakna betydelse kan fundera på om ni skulle resonera likadant om det varit ni själva eller någon i er närhet som blivit utsatta. Skulle inte tro det! Brottsoffer blir aldrig av med följdverkningarna, de lär sig leva med minnena.
Såg matchen i går men efter att ha läst en av domarna har jag tyvärr tappat mycket av intresset.
Citera
2014-03-09, 10:45
Medlem
Hm, finns väl mycket att säga om Alex men men..

Killarna som han bråkade med håller fortfarande på i samma stil, de har fastnat i den livsstilen och är allmänt ute och cyklar när de gäller diverse ting.

Att Alex har ett par stycken mindre begåvade snubbar runt sig är väl inte helt okänt för MMA-älskaren, dock så är hans brud en av de mest märkliga tjejer jag stött på. Hon jobbade i Örebro som "sällskapsdam" åt en äldre kille (alla Örebroare vet vem han är, limos...). Hon drar sig tydligen för lite udda typer, då hennes ex sitter/satt inne och är medlem i bandidos.
Citera
2014-03-09, 10:57
Medlem
Mikojans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaviarkommunist
Tycker att han är duktig, så det var verkligen tråkigt att höra. Att man är en "bra idrottare" ursäktar inte oprovocerad misshandel av kvinnor (eller någon annan heller) enligt mig, hur kontroversiellt det än låter.

Naturligtvis tappar man lusten för blomkålsörat som oprovocerat misshandlar kvinnor och män. De döende medierna som hyllar typen bör stanna upp och tänka till.
Citera
2014-03-09, 11:04
Medlem
Emerthons avatar
Mycket besviken efter läst domarna, visste att han suttit inne men inte att det var för så här fega våldsbrott. Han verkar gilla att slå ned folk bakifrån och sedan sparka på dom när dom ligger ned... Jämställd är han med då han inte verkar se skillnad på könen när de gäller våldsutövande iallafall.

Nej, fan vad synd att jag läste detta känns det nästa som!
Visst han kanske har mognat osv blablabla men när man är ett så stort namn i en sport som faktiskt går ut på att slå skiten ur varandra i en bur och har dessa gärningar på sitt samvete så bör man nog ta tillfället i akt ifall detta läcker ut i median att rakryggat be om ursäkt och inte fly och inte vilja prata om det som hänt. Eller ännu bättre be om ursäkt innan det gör det. Ett tips ifall du läser detta "The Mauler"....

Ungdomsversion av Alex verkar ha varit en "wannabe ghetto invandrar gangsta" och en riktig idiot. Synd.
Citera
2014-03-09, 11:22
Medlem
Wajis avatar
Sympatisk käme må ja säga. Bra kille.
Citera
2014-03-09, 11:41
Medlem
Att kalla en kille som puttat bort två brudar från att lägga sig i en fight är fel på många sätt. Framför allt så är det fel gentemot de kvinnor som blivit så brutalt påpiskade av män att de fått men för resen av sin liv. Dom kvinnorna är i en helt annan kategori än dessa två brudar som lägger sig i en fight, medvetet tar risken, och sedan gnäller att dom blev knuffade ur vägen.
Kvinnomisshandel är något helt annat än det som AG gjort.
Brudar som lägger sig i bråk är idioter och tog en risk när dom valde att lägga sig i.
AG är knappast kvinnomisshandlare pga detta. Håll isär begreppen barn!
Citera
2014-03-09, 13:31
Medlem
1235oops4567s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av basseaker
Alla människor har gjort skit i livet, varför skulle hans skit vara så mycket värre än din? Folk borde chilla med att sitta här och leka smarta som att de vore felfria.

För att han enligt uppgift slagit ner oskyldiga människor (inkluderat kvinnor) så är han en sämre människa än jag, oavsett vilka skattepengar han drar in till svenska staten. Det kan jag garantera dig att de flesta människor på den här planeten inte slår ner oskyldiga människor och Alexander Gustafsson är därmed en sämre människa än genomsnittet. Att du får det till att "alla" springer runt och misshandlar folk gör att jag utgår ifrån att det gäller just dig, så jag förstår varför du försvarar hans beteende. Har du slutat slå din fru? När slog du henne senast?
Citera
2014-03-09, 13:50
Medlem
Fan vad folk håller på och larvar sig! Visst Alex var ett uppenbart särbarn i sina unga år, men killen var 17-18 bast när allt detta hände, knappast utfärdat av en färdigutvecklad människa. Och ni påstår att han "gråter ut i media om när han satt i fängelse"? har själv läst artikeln och ser knappast nått budskap om "tyck synd om mig" i de.

Han gick antagligen ut i media för att han inte ville att de skulle komma från något annat håll än han själv. Vad kräver ni att han ska säga förresten? Be om ursäkt till alla offer VIA media? Herregud. Han kanske vid ett senare skede i sitt liv bett om ursäkt? Vad vet ni?

Och sen de här med "oavsett om han var ung så har han tappat all respekt hos mig, man lägger aldrig några händer på en kvinna" Ni menar att knuffa bort en kvinna är de vidrigaste brottet man kan begå? Att man har tappat all respekt för all framtid? Det är inte direkt något direkt misshandelsfall riktat mot en kvinna vi pratar om, utan tjejer som lagt sig emellan och blivit bortknuffade.

Njöt av Alex fight igår! Så enkelt! Nästa gång Alex fightas i Sthlm blir de att köpa plåtar!
Citera
2014-03-09, 13:55
Medlem
Hur får man tag i domarna? Jag tycker f.ö. inte att man ska dra för stora slutsatser av vad en människa gjorde när denne var tonåring.
Citera
2014-03-09, 13:57
Medlem
1235oops4567s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PumpN
Har ni aldrig gjort något ni ångrar? Big deal att knuffa undan två tjejer som lägger sig i ett slagsmål, de får skylla sig själva.

Han är fortfarande en kung och det enda Sverige har att komma med i UFC

Om du bemödade dig att läsa protokollen så ser du att han vid upprepade tillfällen pucklat på kvinnor, inte bara "knuffat undan dem", din illiterata jävel. Han han åkt dit för misshandel fyra gånger (grov, en gång, där han sparkat en person medvetslös för att han "jiddrat" med hans polare eller liknande), vem fan vet hur många människor han terroriserat genom åren innan han började med MMA och helt plötsligt ska avskrivas allt moraliskt ansvar för vad han gjort tidigare i livet, då han råkar vara framgångsrik.

Alexander Gustaffson är uppenbarligen en typisk jävla högstadiegangster och jag unnar inte honom någon lycka eller framgång alls. Hoppas att nästa person han möter i ringen som inte är en patetisk kvinnomisshandlare helt sonika har ihjäl honom i ringen. Jag skulle applådera. Punkt slut.
Citera
2014-03-09, 13:59
Medlem
1235oops4567s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av charlierunkel
Att kalla en kille som puttat bort två brudar från att lägga sig i en fight är fel på många sätt. Framför allt så är det fel gentemot de kvinnor som blivit så brutalt påpiskade av män att de fått men för resen av sin liv. Dom kvinnorna är i en helt annan kategori än dessa två brudar som lägger sig i en fight, medvetet tar risken, och sedan gnäller att dom blev knuffade ur vägen.
Kvinnomisshandel är något helt annat än det som AG gjort.
Brudar som lägger sig i bråk är idioter och tog en risk när dom valde att lägga sig i.
AG är knappast kvinnomisshandlare pga detta. Håll isär begreppen barn!

Läs protokollen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in