2014-03-09, 14:24
Medlem
Min nya teori gas har används för att söva ev döda passagerare crew planet skulle användas som missil mot något mål därav ev kursändring och det gick inte som det skulle pga inte lätt och ratta en 777 (bara min teori vad tror ni )
Citera
2014-03-09, 14:26
Medlem
Summerbirds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av losfer
"Chinese media reports that a number of families have been able to ring mobile phones of their missing loved ones but no one answers."

Om detta stämmer måste då kunna få fram en mobilmast åtminstone och det ska inte behöva ta många timmar. Måste förstås prata med all mobiloperatörer i området.
Dessutom betyder detta att var än dessa mobbar är så är dom där det finns mobiltäckning. Inte nånstans ute i havet.

Verkligen intressant! För då kan det inte bara handla om en kvarglömd mobil på vift. Frågan är bara hur många "a number of" är?
Citera
2014-03-09, 14:27
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pooker1
Min nya teori gas har används för att söva ev döda passagerare crew planet skulle användas som missil mot något mål därav ev kursändring och det gick inte som det skulle pga inte lätt och ratta en 777 (bara min teori vad tror ni )

Vad är avsikten med att döda en massa människor i ett terrordåd utan världens kännedom om motiv och att det öht inträffat? Jag tycker det är märkligt.
Citera
2014-03-09, 14:28
Medlem
FluffsterBunnys avatar
Citat:

Jag köper din teori rakt av, finns inga brister i den alls. Känns som jag vaknat upp och ser världen med nya ögon.

Tack
/F
Citera
2014-03-09, 14:29
Medlem
TrialEnds avatar
Märkligt att man inte hittat något än. Vad är grejen med att ett flertal kineser försökt ringa personer som var passagerare och det har gått fram signaler? Det gör inte saken mindre underlig.
Citera
2014-03-09, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Vad är avsikten med att döda en massa människor i ett terrordåd utan världens kännedom om motiv och att det öht inträffat? Jag tycker det är märkligt.

Målet har väl varit att ta över kontrollen av planet för att störta det in i något söva passagerarna är väl för att inte bli övermannade
Citera
2014-03-09, 14:32
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Målet har väl varit att ta över kontrollen av planet för att störta det in i något söva passagerarna är väl för att inte bli övermannade

Du drar ju bara paralleller till 9/11 för att hitta en terrorlänk till denna händelse.
I detta enskilda läge hjälper det oss inte.
Citera
2014-03-09, 14:33
Medlem
Mina kunskaper i vietnamesiska är obefintliga men verkar de ha hittat något som flyter i vattnet? Dörr?

http://www.thanhnien.com.vn/pages/20140309/tiep-can-duoc-vung-nghi-may-bay-malaysia-mat-tich.aspx
Citera
2014-03-09, 14:34
Medlem
Vietnam says search plane finds suspected fragments of missing jetliner.

Källa: http://europe.wsj.com/home-page

Här finns även ett foto på en massa skräp i havet som kan tillhöra ett kraschat plan: http://www.mirror.co.uk/news/world-news/missing-malaysia-airlines-flight-live-3219331#ixzz2vTKR8bMA
Citera
2014-03-09, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baaajen
Jag vet att det var riktiga långskott, såg bara att någon skrev om det tidigare i tråden och ville lyfta fram det igen. Alla nyhetskanaler rapporterar ju bara om flygkraschen och väldigt lite om Krim halvön så visst ligger fokus någon annan stans..

Säkert är att det kommer bli väldigt intressant att följa händelseutvecklingen!

Det finns flera aspekter i det som gör att det är aktuellt.

Det är så "osannolikt" att någon skulle iscensätta det från politiskt håll att även om det kom ut skulle ingen köpa den historien, och de som ligger bakom (lek med tanken, USA), skulle ha enormt lätt att bara skratta åt det.

Men ja, konflikten har tystats ner och om så är tanken har vissa har vunnit mycket tid på det samt visat att de kan styra...

Putin och Ryssland har ju verkligen lyckats med sin "kupp" och ägt media världen över i en vecka. Finns många som vill tysta ner deras lekstuga av flera anledningar. Kan man ha finger med i spelen bakom 9/11 så är ju detta småpotatis. Och vilka nyheter kan egentligen ta över rubrikerna i några dagar världen över? Förutom flygkrasch?
Senast redigerad av Lebouf 2014-03-09 kl. 14:37.
Citera
2014-03-09, 14:35
Medlem
losfers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Summerbird
Verkligen intressant! För då kan det inte bara handla om en kvarglömd mobil på vift. Frågan är bara hur många "a number of" är?

Detta kan ju vara falskt oxå men OM det stämmer då är det nåt skumt på gång
Citera
2014-03-09, 14:38
Medlem
TaxMonkeys avatar
Om det var ett terrordåd, borde inte någon organisation ha tagit på sig ansvaret för det vid detta laget?

Rätt så meningslöst att genomföra ett sådant här dåd om ingen vet om att man gjorde det.

Citat:
Ursprungligen postat av losfer
"Chinese media reports that a number of families have been able to ring mobile phones of their missing loved ones but no one answers."

Om detta stämmer måste då kunna få fram en mobilmast åtminstone och det ska inte behöva ta många timmar. Måste förstås prata med all mobiloperatörer i området.
Dessutom betyder detta att var än dessa mobbar är så är dom där det finns mobiltäckning. Inte nånstans ute i havet.
Ytterst märkligt om detta stämmer. Det tyder inte endast att kraschen var jämförelsevis mild, så att mobilen överlevt, utan också att den inte är vattenskadad och dessutom inom räckvidd för "civilisation".
Senast redigerad av TaxMonkey 2014-03-09 kl. 14:47.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in