Citat:
Ursprungligen postat av
mickeloovesbeef
Kapning: Ja visst, men hur har de fått ombord knivar eller annat vapen? I dagens säkerhetskontroll ska det inte gå.
I fallet med kapning och vapen ombord så kontrolleras inte besättningen på samma sätt som passagerarna. Det faktum att en av piloterna precis fick sina vingar är lite skrämmande.
Citat:
Ursprungligen postat av
mickeloovesbeef
Bomb: Också osannolikt, hur fasen får man med sig en bomb på ett flygplan? Även om säkerhetskontrollen var mycket slarvig så tror inte jag att eventuella bombare hade vågat ta den chansen att ta med sig sprängmedel ifall de skulle åka fast i kontrollen.
I fallet med bomb på planet så räcker det med att en av bagagehandterarna lastat ombord en bomb i lastutrymmet tillsammans med övriga bagage..
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
Det faktum att BBC nu rapporterar att två passagerare rest med stulna pass stärker min teori om att detta var en terroristaktion.
Bland annat ska österrikiska myndigheter ha bekräftat att en av de på passagerarlistan fått sitt pass stulet.
Om vi bollar vidare denna teori och om nu denna österrikare varit av vitt europeiskt ursprung så måste ju också terroristen varit vit, vilken verkar mystiskt...
Citat:
Ursprungligen postat av
BleAivano
Det stärker inte din teori ett skit.
Dessa två med stulna pass kan lika gärna ägna sig åt drogsmuggling, trafficking eller
annan icke terrorismrelaterad kriminell verksamhet.
Och du tror du fortfarande att min teori är skit? Du borde tänka till lite innan du uttalar dig på samma sätt igen..