Citat:
Ursprungligen postat av
snusaren92
Hallå all där ute denna Faq är top 10.
Jag bor i Söderhamn och jag verkar inte kunna sluta med opiater/opioider,
Jag har tänt av ca 9 gånger senaste gången var för 3 månader sen jag avgifta mig i falun på 65an.
Men fan så fort jag börjar jobba igen så börjar jag må dåligt tappar ork och kan inte prestera jag klarar inte av de här med jobb och ingen runt om mig förstår mig för jag har talat om de här.
Så nu sitter jag här igen jag orkar inte med det här fan nu ska man tända av igen och de tar sån grym tid samma sak varje jävla gång varför kan jag aldrig bara må bra och käna att jag kan orka vara stark palla jobba,
När ska min kropp bli som den kropp jag hade innan jag testa opiater från början.
Jag har brukat opiater i 4 år och då är det intensivt missbrukande på opiater de finns 2 år utöver detta men då tog jag allt möjligt och inte ofta alls så jag antar att de är ovesentligt.
Ska jag börja på sub programet ??
Vad tror ni jag berätta att ja bodde i S-hamn bara för att många i denna stad har Sub programmet och dessa mäniskor har fått de för att dom har missbrukat amfetamine eller har varit bland missbrukare!
Är det någon där ute som har haft detta problem och klarat sig med att sluta utan mediciner är det min ångest som styr detta bruk eller är de fysisk abs någon erfaren som har erfarenhet och kan säga säkert ???
Fan känner att livet är bara skit vill inte vara bäng jämt men när jag får krav på mig så rasar allt och jag gör de här om och om igen pallar fan inte med de här vill vara nykter men klarar de inte verkar de som vill av hela mitt hjärta :/
Jag lider med dig, det är inte lätt att sluta med sub. Jag tolkar din text som ett litet rop på hjälp, samt att om du skulle komma in på programmet, så skulle alla dina problem vara ur världen? Tro mig det är inte så lätt, bara för att man får substitionsbehandling blir livet ingen dans på rosor. Bara programmet i sig ställer många krav som du måste anpassa din vardag till.
Skickar ett PM om du vill snacka lite.