2014-03-09, 02:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av soulreaper
Som sagt var jag tycker att moderatorerna bara ska lägga sig i regelbrytande inlägg.

Nu förstår jag verkligen inte vad du menar. Du har enligt egen uppgift i den här tråden outat dig själv och vill ha det raderat. Eftersom det inte är ett brott att outa sig själv ser jag inte riktigt problemet. Det är inte heller ett brott mot regel 1.06 (för jag antar att det är den här regeln du tänker på) att uppge någon annans självoutade information. Det kan däremot bryta mot exempelvis regel 0.03. Huruvida det gör det i det här fallet eller ej vet jag inte. Det jag svarat på hittills har gällt varför du:
1. Får skylla dig själv.
2. Får se till att bilden raderas från där du tidigare lagt upp den.
3. Kanske inte borde ha uppmärksammat det faktum att du har lagt ut för mycket information om dig själv.

1. Det hela tar max 2 minuter att genomföra som admin/mod
2. En outning i drogforumet är allvarligt och jag visste självklart inte bättre.
3. Spelar väl ingen roll om det är ett brott mot någon regel eller inte, tråden förstörs av den här länken och då jag är riktigt intresserad av att fortsätta hålla uppdateringar är det synd att ingen av er verkar vilja hjälpa till.

Visst jag skyller mig själv men seriöst nu, varken tråden eller inlägget tappar något av att ta bort länken. Och det tar två minuter. Tas det inte bort innebär det att min adress ligger öppet för alla i ett drogforum där polisen troligen kollar dagligen. Är det verkligen mycket begärt att få bort en länk?
2014-03-09, 02:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dasssh
Fast nu är det ingen regel soulreaper rättar sig efter som jag förstår det. Utan han anser som sin personliga åsikt att mods inte ska redigera inlägg om de inte brutit mot reglerna.

Eftersom nu soulreaper har detta som sin personliga åsikt så kanske det är värt att testa med en annan admin/mod att redigera ditt inlägg TS.
Jag lyckades missa det, men finns möjlighet för mods att agera utifrån grunden att de vill vara schyssta? Känns som om det måste ligga ett regelbrott eller beslut från högsta domstol (admin), som tydligen i detta fall svarat TS med att han ska kontakta sidan som bilden ligger på.
2014-03-09, 02:18
Medlem
escape.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Hur outas du av en bild på en högtalare? Det ju inte så att det inte finns några miljoner högtalare i svenska hem.
Av EXIF-data. Testa läs TS innan...
2014-03-09, 02:18
Medlem
Citat:
Hur outas du av en bild på en högtalare? Det ju inte så att det inte finns några miljoner högtalare i svenska hem.

Om moderator/admin väljer att ta bort det du anser är din självoutning, viket kan ses som en enkel liten begäran. Hur tycker du de skall agera på alla andras små enkla begäran när de anser att de sagt ett ord för mycket om sig själva, eller länkat till något de ångrar -- ett staket för nära hemmet till exempel?

Självklart finns det gränser, de kan inte ta bort att Pelle råkat skriva att hans favoritfrukt är päron och att han har ett helt rum med päron hemma. Men kom igen nu, tråden ligger i Drogodling.
2014-03-09, 02:20
Medlem
Jeffrey-Dahmers avatar
Om du kanske skulle ta det lite lugnt så hade det inte blivit så mycket tjafs. Du inser väl att du attraherar mer och mer uppmärksamhet till dig? Sen så är självoutning inte ett regelbrott så du får egentligen skylla dig själv.

Ha det skoj när farbror blå knackar på. Hälsa från mig.

Senast redigerad av Jeffrey-Dahmer 2014-03-09 kl. 02:30.
2014-03-09, 02:24
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av escape.
Av EXIF-data. Testa läs TS innan...
Ja, men geografisk position anger faktiskt inte hemadressen snälla du.
2014-03-09, 02:25
Moderator
Lobengulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dasssh
Fast nu är det ingen regel soulreaper rättar sig efter som jag förstår det. Utan han anser som sin personliga åsikt att mods inte ska redigera inlägg om de inte brutit mot reglerna.

Eftersom nu soulreaper har detta som sin personliga åsikt så kanske det är värt att testa med en annan admin/mod att redigera ditt inlägg TS.

Nu är det här min egen åsikt även om den kanske delas av andra mods:

Jag pillar ytterst ogärna i inlägg, i princip aldrig faktiskt. Antingen får de stå kvar, flyttas till annan forumdel, sammanfogas i en annan tråd eller papperskorgas, eller så raderas de. Men redigering av inlägg är jävligt ovanligt.

Det finns flera anledningar till oviljan att redigera inlägg. En anledning är att inlägg tillhör postaren och ska inte förändras av annan part. En annan anledning är att om en mod redigerar ett inlägg så blir h*n åtminstone teoretiskt medpostare och ansvarig för innehållet.

I det här fallet så är det enkelt. Ta bort bilden från hosten så slutar länken att fungera. Det är inte Flashbacks fel att folk inte tänker innan de postar.
2014-03-09, 02:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lobengula
Nu är det här min egen åsikt även om den kanske delas av andra mods:

Jag pillar ytterst ogärna i inlägg, i princip aldrig faktiskt. Antingen får de stå kvar, flyttas till annan forumdel, sammanfogas i en annan tråd eller papperskorgas, eller så raderas de. Men redigering av inlägg är jävligt ovanligt.

Det finns flera anledningar till oviljan att redigera inlägg. En anledning är att inlägg tillhör postaren och ska inte förändras av annan part. En annan anledning är att om en mod redigerar ett inlägg så blir h*n åtminstone teoretiskt medpostare och ansvarig för innehållet.

I det här fallet så är det enkelt. Ta bort bilden från hosten så slutar länken att fungera. Det är inte Flashbacks fel att folk inte tänker innan de postar.
Skulle du kanske kunna besvara min fråga om huruvida mods får agera utan regelbrott som grund bara för att vara schyssta eller av annan orsak?
2014-03-09, 02:31
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeffrey-Dahmer
Om du kanske skulle ta det lite lugnt så hade det inte blivit så mycket tjafs. Du inser väl att du attraherar mer och mer uppmärksamhet till dig? Sen så är självoutning inte ett regelbrott så du får egentligen skylla dig själv.

Ha det skoj när farbror blå knackar på. Hälsa från mig.
Någon farbror blå lär knappast knacka på dörren. Måste vara kul att skärra oroliga själar.

I övrigt håller jag med dig, han drar ju mer uppmärksamhet till sig så här än att bara låta tråden segla bort i tysthet.
2014-03-09, 02:31
Medlem
escape.s avatar
Citat:
Du verkar inte vara teknisk av dig.. Utgå inte 100% ifrån en Wikipedia-artikel, utan googla på lite själv. Det finns även fall där "hackers" åkt fast pga EXIF.
2014-03-09, 02:32
Medlem
Strychnos avatar
Citat:

Hur fan menar du nu?

Bilden togs av ts i sitt hem, gps koordinaterna anger ts hem.
2014-03-09, 02:33
Medlem
C-3POs avatar
Citat:
Det är sant men i det här fallet så är det är väl ingen högoddsare att adressen där bilden är tagen också är TS hemadress.

Till TS vill jag bara säga att jag tycker att du omedelbart ska plocka bort bilden från sidan du la upp den på.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in