2014-03-09, 01:40
Medlem
Hej

Har råkat outa mig själv genom att ha med en länk till en jpeg-bild. Detta skedde för flera dagar sedan och jag har skrivit till 2 moderatorer och en admin men fått endast ett svar: "Kontakta sidan du laddade upp bilden på".

Men för helvete, in i tråden, redigera mitt inlägg och ta bara bort bildlänken men låt resten stå kvar. Ta även bort inlägg i tråden som handlar om outningen. Är det verkligen så jobbigt att en Moderator, i Drogforumet, inte fixar något sånt här direkt?

Länk: (FB) Stealthodling i högtalare, hjälp mig på resan!
2014-03-09, 01:47
Medlem
soulreapers avatar
Bilden ligger inte på Flashback utan på en extern sida. Du lade först upp bilden på tidigare nämnd sida, du länkade sedan bilden hit. Nu vill du alltså att flashback ska göra någonting åt dig?
Se till att bilden du lagt upp blir raderad från den externa siten.
Se till att inte ytterligare sprida dina uppgifter genom att göra alla som läser exempelvis den här tråden uppmärksamma på det faktum att du har outat dig.
2014-03-09, 01:48
Medlem
Det är vad jag vet inte regelbrott att outa sig själv vilket sätter mods i en knepig situation som egentligen bara kan hanteras på ett sätt: Fixa det själv. Som jag förstått det är de inte så pigga på att börja rensa i forum bara för att vara hyggliga eller hjälpa en medlem, det måste finnas regelbrott som underlag för att de ska få agera.

Du kanske har tur dock, det enda jag kan tipsa om så länge är att lyda deras råd: kontakta hemsidan (hur nu den där bilden skulle kunna outa dig).

E: Frågan verkar redan ha besvarats. Kan väl själv tycka att det inte är så krävande att bara plocka bort en länk i ett inlägg, men finns kanske ett bra svar på det också.
Senast redigerad av Gluffe 2014-03-09 kl. 01:54.
2014-03-09, 01:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av soulreaper
Bilden ligger inte på Flashback utan på en extern sida. Du lade först upp bilden på tidigare nämnd sida, du länkade sedan bilden hit. Nu vill du alltså att flashback ska göra någonting åt dig?
Se till att bilden du lagt upp blir raderad från den externa siten.
Se till att inte ytterligare sprida dina uppgifter genom att göra alla som läser exempelvis den här tråden uppmärksamma på det faktum att du har outat dig.

Moderatorerna brukar vara pigga på att redigera inlägg, är det jobbigt att göra en medlem en tjänst och redigera förstainlägget och helt enkelt radera bildlänken? Bilden får gärna vara kvar på den externa hemsidan men vill få bort den från tråden helt enkelt.
2014-03-09, 01:58
Medlem
soulreapers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yelagrow
Moderatorerna brukar vara pigga på att redigera inlägg, är det jobbigt att göra en medlem en tjänst och redigera förstainlägget och helt enkelt radera bildlänken? Bilden får gärna vara kvar på den externa hemsidan men vill få bort den från tråden helt enkelt.
Det brukar moderatorerna alltså vara? Det var någonting nytt för mig. Faktum är att inget regelbrott har begåtts och jag har därför väldigt svårt att se varför det ska raderas/redigeras.
//användaren soulreaper (aldrig fel att påminna om det i trådar som detta)
2014-03-09, 02:00
Medlem
Citat:
Det brukar moderatorerna alltså vara? Det var någonting nytt för mig. Faktum är att inget regelbrott har begåtts och jag har därför väldigt svårt att se varför det ska raderas/redigeras.

Inte för att vara sån men skulle det vara så hemskt att ta bort länken? Eller ni kanske bara ta bort den ifall det skett ett regelbrott?

Annars tycker jag det inte vore så svårt att göra några simpla klick med musen..
2014-03-09, 02:01
Medlem
Citat:

Du ser inte en outning i drogforumet som något allvarligt alltså? Herrejävlar..
2014-03-09, 02:07
Medlem
soulreapers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dasssh
Inte för att vara sån men skulle det vara så hemskt att ta bort länken? Eller ni kanske bara ta bort den ifall det skett ett regelbrott?

Annars tycker jag det inte vore så svårt att göra några simpla klick med musen..
Som sagt var jag tycker att moderatorerna bara ska lägga sig i regelbrytande inlägg.
Citat:
Nu förstår jag verkligen inte vad du menar. Du har enligt egen uppgift i den här tråden outat dig själv och vill ha det raderat. Eftersom det inte är ett brott att outa sig själv ser jag inte riktigt problemet. Det är inte heller ett brott mot regel 1.06 (för jag antar att det är den här regeln du tänker på) att uppge någon annans självoutade information. Det kan däremot bryta mot exempelvis regel 0.03. Huruvida det gör det i det här fallet eller ej vet jag inte. Det jag svarat på hittills har gällt varför du:
1. Får skylla dig själv.
2. Får se till att bilden raderas från där du tidigare lagt upp den.
3. Kanske inte borde ha uppmärksammat det faktum att du har lagt ut för mycket information om dig själv.
2014-03-09, 02:07
Medlem
Citat:
Vad han personligen ser som allvarligt ska inte påverka hans professionella beslut som moderator. Även om jag personligen gärna sett en sån bagatell genomförd så får vi inte glömma att han har regler att rätta sig efter, och är det så att admin valt att inte agera så finns det tyvärr inte mycket mer du kan göra.

E: Men jävlar vad snabba alla är på att svara
2014-03-09, 02:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gluffe
Vad han personligen ser som allvarligt ska inte påverka hans professionella beslut som moderator. Även om jag personligen gärna sett en sån bagatell genomförd så får vi inte glömma att han har regler att rätta sig efter, och är det så att admin valt att inte agera så finns det tyvärr inte mycket mer du kan göra.

E: Men jävlar vad snabba alla är på att svara

Fast nu är det ingen regel soulreaper rättar sig efter som jag förstår det. Utan han anser som sin personliga åsikt att mods inte ska redigera inlägg om de inte brutit mot reglerna.

Eftersom nu soulreaper har detta som sin personliga åsikt så kanske det är värt att testa med en annan admin/mod att redigera ditt inlägg TS.
2014-03-09, 02:15
Medlem
soulreapers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dasssh
Fast nu är det ingen regel soulreaper rättar sig efter som jag förstår det. Utan han anser som sin personliga åsikt att mods inte ska redigera inlägg om de inte brutit mot reglerna.

Eftersom nu soulreaper har detta som sin personliga åsikt så kanske det är värt att testa med en annan admin/mod att redigera ditt inlägg TS.
Fast det har ju TS uppenbarligen redan gjort, han har försökt med 2 moderatorer (jag antar att det är i det forum bilden ligger) samt en admin. Hittills har alla nekat hans förfrågan, uppenbarligen är det inte bara jag som har den uppfattningen att vi bör hålla oss ifrån redigering.
Men visst han har 2 admins till att "fråga", sannolikheten att han kommer att få ett annat svar ifrån dessa är dock extremt liten.
2014-03-09, 02:15
Medlem
micro113s avatar
Citat:

Hur outas du av en bild på en högtalare? Det ju inte så att det inte finns några miljoner högtalare i svenska hem.

Om moderator/admin väljer att ta bort det du anser är din självoutning, viket kan ses som en enkel liten begäran. Hur tycker du de skall agera på alla andras små enkla begäran när de anser att de sagt ett ord för mycket om sig själva, eller länkat till något de ångrar -- ett staket för nära hemmet till exempel?
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in