2014-03-08, 12:03
Medlem
Chrille Ps avatar
M.I.A.
Haim
Banks
Petter & Norrköping Symphony Orchestra
Citera
2014-03-08, 12:23
Medlem
Dindlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chrille P
M.I.A.
Haim
Banks

tre riktigt grymma brudakter på internationella kvinnodagen! hoppas att feministerna för alltid kniper sin jävla käft nu!
Citera
2014-03-08, 12:42
Medlem
Marquesos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dindly
tre riktigt grymma brudakter på internationella kvinnodagen! hoppas att feministerna för alltid kniper sin jävla käft nu!
Sorgligt att det fortfarande finns korkade typer som inte är för jämställdhet. Fast inte så överraskande att de återfinns här på Flashback dock. Och nej jag tänker inte knipa min käft.
Citera
2014-03-08, 12:47
Medlem
Dindlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marqueso
Sorgligt att det fortfarande finns korkade typer som inte är för jämställdhet. Fast inte så överraskande att de återfinns här på Flashback dock. Och nej jag tänker inte knipa min käft.

sorgligt att det finns ännu mer korkade typer som tror att det är en effektiv metod för ökad jämställdhet att konstant tjata på festivalerna att boka 50/50 män och kvinnor till festivaler. det är inte festivalernas fel att musikbranschen ser ut som den gör. jag tycker det skulle vara trevligt om man kunde rikta fokus mot det grymma startfältet istället.
Citera
2014-03-08, 12:54
Medlem
Marquesos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dindly
sorgligt att det finns ännu mer korkade typer som tror att det är en effektiv metod för ökad jämställdhet att konstant tjata på festivalerna att boka 50/50 män och kvinnor till festivaler. det är inte festivalernas fel att musikbranschen ser ut som den gör. jag tycker det skulle vara trevligt om man kunde rikta fokus mot det grymma startfältet istället.
Ja det tycker jag också! Håller med till 100%.
Citera
2014-03-08, 13:08
Medlem
Sa för någon månad sen att förra årets festival var grym och hade en lineup som inte var i linje med andra festivaler som fokuserar på det som är mest mainstream, p3, Rix FM.... kalla det vad du vill, så som wow och p&l. Utgick då från att det bara var en slump att de dittills släppt allt sånt som kidsen gillar och att det nog vänder. Var en litet ryck med Offspring och några som släpptes samma dag, men för övrigt ser jag mindre och mindre skillnad på denna festival och vilken festival som helst som tonåringarna springer på.
Säger inte att alla festivaler måste ha en massa rock och musik som vänder sig till andra än 15-25, men iom att förra årets festival hade så stark lineup är besvikelsen stor för detta års festival. Snittlåldern sjunker nog ett par år när det gäller besökarna.
Nog gnällt från mig. Bara en åsikt. Feel free att såga.
Citera
2014-03-08, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chrille P
M.I.A.
Haim
Banks

Aldrig hört talas om dom 3 första.

Ne, dom senaste 2 släppen har varit extremt meh.
Citera
2014-03-08, 13:26
Medlem
MachineHeadXXXs avatar
Fan vad nice med M.I.A och Haim!
Citera
2014-03-08, 18:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ilikepancakes
Sa för någon månad sen att förra årets festival var grym och hade en lineup som inte var i linje med andra festivaler som fokuserar på det som är mest mainstream, p3, Rix FM.... kalla det vad du vill, så som wow och p&l. Utgick då från att det bara var en slump att de dittills släppt allt sånt som kidsen gillar och att det nog vänder. Var en litet ryck med Offspring och några som släpptes samma dag, men för övrigt ser jag mindre och mindre skillnad på denna festival och vilken festival som helst som tonåringarna springer på.
Säger inte att alla festivaler måste ha en massa rock och musik som vänder sig till andra än 15-25, men iom att förra årets festival hade så stark lineup är besvikelsen stor för detta års festival. Snittlåldern sjunker nog ett par år när det gäller besökarna.
Nog gnällt från mig. Bara en åsikt. Feel free att såga.

Håller med dig, kollar du headlinesen förra året var det Avicii, Green day och Rammstein.
I år är det Iron maiden som är tungt. Men sedan Kayne West och Kings of leon.

Kollar vi resten så blir skillnaden ännu större... Men det är ju en del bandsläpp kvar, men som sagt de kommer antagligen inte ha samma höga ålder som förra året och jag tror inte man kommer växa så som man trott..
Citera
2014-03-08, 19:54
Avslutad
Nyss inskaffat biljetter, undrar dock hur man skall ta sig dit då bilen inte är tillgänglig under sommaren? Swebus körde dit förra året, någon som vet ifall några mer bussföretag åker dit från GBG?
Citera
2014-03-08, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hartyh
Nyss inskaffat biljetter, undrar dock hur man skall ta sig dit då bilen inte är tillgänglig under sommaren? Swebus körde dit förra året, någon som vet ifall några mer bussföretag åker dit från GBG?
https://www.festivalbussen.com/
https://www.nettbuss.se/
Citera
2014-03-08, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borjeboy
Håller med dig, kollar du headlinesen förra året var det Avicii, Green day och Rammstein.
I år är det Iron maiden som är tungt. Men sedan Kayne West och Kings of leon.

Kollar vi resten så blir skillnaden ännu större... Men det är ju en del bandsläpp kvar, men som sagt de kommer antagligen inte ha samma höga ålder som förra året och jag tror inte man kommer växa så som man trott..

En som höll med mig och ingen som kritiserade. Jag är positivt överraskad
Tror de som förlorar mest på den lägre åldern är säljarna eftersom de som är 25+ har mer pengar att spendera och inte bara käkar den billigaste maten och dricker medhavd öl.
Och festivalen får nog svårare att växa och behålla sin storlek om huvudmålgruppen är tonåringar som vänder kappan fort när modet ändras.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in