Citat:
Ursprungligen postat av
ilikepancakes
Sa för någon månad sen att förra årets festival var grym och hade en lineup som inte var i linje med andra festivaler som fokuserar på det som är mest mainstream, p3, Rix FM.... kalla det vad du vill, så som wow och p&l. Utgick då från att det bara var en slump att de dittills släppt allt sånt som kidsen gillar och att det nog vänder. Var en litet ryck med Offspring och några som släpptes samma dag, men för övrigt ser jag mindre och mindre skillnad på denna festival och vilken festival som helst som tonåringarna springer på.
Säger inte att alla festivaler måste ha en massa rock och musik som vänder sig till andra än 15-25, men iom att förra årets festival hade så stark lineup är besvikelsen stor för detta års festival. Snittlåldern sjunker nog ett par år när det gäller besökarna.
Nog gnällt från mig. Bara en åsikt. Feel free att såga.
Håller med dig, kollar du headlinesen förra året var det Avicii, Green day och Rammstein.
I år är det Iron maiden som är tungt. Men sedan Kayne West och Kings of leon.
Kollar vi resten så blir skillnaden ännu större... Men det är ju en del bandsläpp kvar, men som sagt de kommer antagligen inte ha samma höga ålder som förra året och jag tror inte man kommer växa så som man trott..