2014-03-08, 04:20
Medlem
Ahrkantoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.Skillt
På en del sätt fungerar det här landet som en bananrepublik, så även när det kommer till armén. I det här fallet så finns möjligheten att sättas samman i plutoner, grupper, etc etc utifrån egna val, OM, man känner rätt människor. Jag känner givetvis inte de människorna, men mina vänner gör det och därför finns möjligheten att skapa en helt nationalistisk pluton som går direkt under en nationalistisk revolutionär befälhavare.

Om målet är att springa runt utklädd till militär med ett gevär i handen och stånd i byxan. Ja, då är det säkert jättebra. Men om målet nu är att förändra något på riktigt. Då är inte en nationalistisk pluton mycket att hänga i julgran. Utan endast en ursäkt för våra motståndare att avrätta ett stort antal nationalister.

Citat:
De som var med och stred på Maidan har inte lämnat speciellt mycket åt slumpen, något som blir pinsamt uppenbart när man befinner sig på plats. I de "underjordiska" köpcentrumen som finns över hela Kiev finns tiotals uppsamlingsplatser för revolutionärer, dessa är butiker som hyrts innan Maidan för att man skulle kunna gömma sig för Berkut samt för att återsamlas.

Man får nästan hoppas att ovanstående endast är någon form av desinformation eller att det åtminstone ingick i planen att du skulle sitta och berätta om det för hela världen på Flashback.
Citera
2014-03-08, 05:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Men man måste också fråga sig vad "göra något" är. Jag sitter dagligen och läser på om historia och samhället. Följer med i nyhetsflödet. Sen försöker jag få folk att förstå vad som pågår i världen. Till viss del kanske jag lyckas eftersom några läser och får nya perspektiv. Är det inte att "göra något"?
Jo, internetaktivism är vettigt och viktigt, det är ju främst det jag också ägnar mig åt här, via Realisten eller på andra ställen. Det viktiga är att engagera sig för att påverka andra mot ett gemensamt nationalistiskt mål. På något sätt bör arbetet också koordineras, precis som vänstern har arbetat., så ser åtminstone jag på det hela.

Citat:
Är det bara att åka till fjärran länder och ta värvning i främmande arméer som är att "göra något"? Jag uppskattar alltid människor som ställer upp offentligt och försvarar ofta sådana personer från omotiverade påhopp här på flashback. Men är all "fysisk" aktion alltid bra och all "mental" aktion alltid dålig?
Nej, självklart inte. Intellektuell eller mental aktion är också viktigt, det beror helt på hur det bedrivs, vad målet och syftet är. Det behövs en blandning, det viktiga är att det råder någon form av disciplin och organisering och att det inte bara far åt alla tänkbara håll och riktningar.

Citat:
Är det per definition bättre att göra en dålig sak offentligt än att göra en bra sak anonymt?
Nej, givetvis inte.

Citat:
Många aktivister klagar på de anonyma tyckarna och många tyckare klagar på de offentliga aktivisterna
Problemet är väl att de känner sig attackerade och går i försvarsställning, ibland felaktigt, men ofta för att kritiken framförs på ett dåligt sätt och sällan till den berörda parten, fast man har alla möjligheter att göra så. Det framstår alltså som skitsnack och hetsande istället för kritik. Detta osunda sätt att föra fram kritik (inte riktat mot dig personligen på något sätt) riskerar att bidra till att färre blir offentliga och att de som är rakryggade nog att vara offentliga faktiskt tröttnar och trappar ner. Lite har det också att göra med att offentliga nationalister ständigt är utsatta för så kallade psy-ops av motståndare av olika slag som låtsas vara just nationalister för att anonymt attackera dem. Det finns flera sådana exempel bara här på Flashback.

Citat:
. Personligen tycker jag alltid att en offentlig person måste ha mer stöd och större handlingsutrymme än en anonym tyckare.
Enig.

Citat:
Men en värdelös offentlig person är inte mer värd än en utmärkt anonym tyckare. Tvärtom. Alla måste göra så mycket de kan på det de är bra på, men "offentlighet" bör aldrig bli ett frikort för att bete sig hur som helst som det är idag.
De två första meningarna är såklart helt korrekta. Den sista meningen saknar du tyvärr insyn nog att bedöma eftersom alla nationalistiska organisationer har som regel att ta kritik eller vidta eventuella åtgärder och straff internt, inte offentligt. Det är först när någon blir utesluten som det blir allmän kännedom. Vill du ha ett klimat där SvP och Svenska Motståndsrörelsen (lägg ingen vikt vid organisationsnamnen, det är bara exempel) attackerar sina medlemmar offentligt när de gjort bort sig eller berättar för omvärlden vilka "straff" man delat ut och varför? Jag hade inte velat vara med och lägga tid, pengar och energi i en sådan organisation.

Citat:
Den "nationella rörelsen" måste lära sig att ta kritik. Skitsnack kan pratas bort, men relevant kritik är relevant kritik oavsett var den kommer ifrån.
Och anonyma kritiker måste lära sig hur kritik på bästa sätt förs fram om man vill uppnå resultat och få till stånd förändring.

Citat:
Ursprungligen postat av Europeisch
Jag har inget större förtroende för att Mikael "Putin är lika kontrollerad som Obama" Skillt skulle kunna analysera saken bättre än mig och en del andra.
Nej, det är tydligt att du inte har det.

Citat:
Vad är det för magiska analyser vi får från framstående intellektuella som tyder på att Kiev-nissarna inte strider för ett judiskt övertagande. Straybullet: du är en av mina favoriter här. Du måste förstå vad som sker. En judisk premiärminister har tillsatts, juden i fråga snackar med NATO, EU och IMF just nu, Svoboda och andra "nazister" har inte ifrågasatt ännu.
Allt det fetmarkerade känner jag till, jag följer också händelseutvecklingen i landet och det hela är ganska väntat på de flesta plan och mycket är negativt och dåligt. Det säger dock ingenting om de tusentals radikala nationalister som finns på plats, hur deras interna strategier, tankar och planer för Ukrainas framtid ser ut.

Om man har uppfattningen att det inte alls finns några skarpa hjärnor och intellekt bland dessa utan att de består utav idel korkskallar kan jag förstå att man blir modfälld, men det är inte en uppfattning som jag delar.

Citat:
Gå hem och lägga sig.
Och det är just den här sortens defaitism och apati som jag omöjligt kan stödja. Att göra ingenting och ge upp sin kamp för raslig överlevnad, frihet, självständighet och bevarande kan naturligtvis inte vara ett alternativ för ukrainska nationalister, lika lite som det är det för oss. Det går inte.

Citat:
På en del sätt fungerar det här landet som en bananrepublik, så även när det kommer till armén. I det här fallet så finns möjligheten att sättas samman i plutoner, grupper, etc etc utifrån egna val, OM, man känner rätt människor. Jag känner givetvis inte de människorna, men mina vänner gör det och därför finns möjligheten att skapa en helt nationalistisk pluton som går direkt under en nationalistisk revolutionär befälhavare.
/Micke
Det lät åtminstone väldigt spännande och väldigt intressant. Liknande har ju använts med stor framgång i andra konflikthärdar. Jag hoppas att dylikt kommer till stånd och blir verklighet och att ni kan vara med och bidra till en positiv och pro-vit utveckling i landet.

Citat:
Ursprungligen postat av M.Saxlind
Du har rätt, men kritiken skulle förmodligen tas emot bättre om den riktades till berörd part istället för att basuneras ut offentligt på Flashback.
Så är det ju oftast, men det beror ju givetvis också på hur kritiken är formulerad och mycket sådant.

Citat:
Ursprungligen postat av Ahrkantos
Om målet är att springa runt utklädd till militär med ett gevär i handen och stånd i byxan. Ja, då är det säkert jättebra. Men om målet nu är att förändra något på riktigt. Då är inte en nationalistisk pluton mycket att hänga i julgran. Utan endast en ursäkt för våra motståndare att avrätta ett stort antal nationalister.
Psy-ops, min bäste Ahrkantos, kom ihåg psy-ops för allt i världen!

I övrigt kan naturligtvis även ett fåtal nationalistiska plutoner göra mycket nytta om det hela orkestreras rätt och man har en klok och tydlig plan att följa. Det har vi sett förut.
Senast redigerad av Straybullet 2014-03-08 kl. 05:33.
Citera
2014-03-08, 06:43
Medlem
Ahrkantoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Lite har det också att göra med att offentliga nationalister ständigt är utsatta för så kallade psy-ops av motståndare av olika slag som låtsas vara just nationalister för att anonymt attackera dem. Det finns flera sådana exempel bara här på Flashback.

Alltså det där måste vara någon form av narcissistiskt självförsvar från deras håll för att man inte vill leva i verkligheten och ta åt sig av kritiken. Då sopas det under mattan med att det är motståndare som låtsas vara nationalister och använder sig av psy-ops. Det är exakt denna obehagliga mentalitet som skapar problem för nationalismen. I och med att vissa personers svaga ego måste strykas medhårs så att det bara blir lekstuga och luftslott av alltihopa.

Citat:
Psy-ops, min bäste Ahrkantos, kom ihåg psy-ops för allt i världen!

Det verkar som att många har svårt att ta detta på allvar fast att det är något helt okontroversiellt.

Här två artiklar jag brukar rekommendera eftersom de kanske ger en något mer balanserad bild av det hela. I motsats till den foliehattshysteri om saken som annars är vanligt förekommande:

http://www.fokus.se/2012/05/sveriges-hemliga-propagandasoldater/

http://www.fokus.se/2012/05/polisens-nya-psykvapen/

Citat:
I övrigt kan naturligtvis även ett fåtal nationalistiska plutoner göra mycket nytta om det hela orkestreras rätt och man har en klok och tydlig plan att följa. Det har vi sett förut.
"It is said that if you know your enemies and know yourself, you will not be imperiled in a hundred battles; if you do not know your enemies but do know yourself, you will win one and lose one; if you do not know your enemies nor yourself, you will be imperiled in every single battle."

- Sun Tzu

"It is the rule in war, if ten times the enemy's strength, surround them; if five times, attack them; if double, be able to divide them; if equal, engage them; if fewer, be able to evade them; if weaker, be able to avoid them."

- Sun Tzu
Alltså så här ligger det till:

De nationalistiska plutonerna kan inte uppnå någonting. Allt de kan uppnå kommer de lika fort förlora eftersom att om de använder vapenmakt så har både den ryska sidan och den amerikanska sidan i konflikten incitament för att ingripa och rätta till läget. Dessa nationalistiska plutoner har inte en chans i helvetet mot varken den ryska eller den amerikanska sidan i konflikten och då ska de dessutom vinna över eller besegra den egna armén först. Men med tanke på hur sammansättningen av dessa plutoner verkar se ut och hur enkelt det är för kravallturister att ansluta sig, vilket betyder att det är enkelt för både den amerikanska och ryska sidans underrättelsetjänster att ansluta sig också - är det ganska otroligt att det får gå så långt. Det som kan ske är att man låter dem hållas och göra något för att få just incitament att ingripa. Och om de gör det, behöver de i princip bara trycka på en knapp för att blåsa de nationalistiska plutonerna i luften.

Att åka ned och agera kulfång i AIDS-landet Ukraina är fan helt galet. Jag för hoppas att du själv inte åker ned i alla fall. Finns inte så många nationalistiska reportrar i Sverige och de som finns behövs här på hemmaplan.
Citera
2014-03-08, 08:25
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Nu har vänsterextrema media fått nys om att några tar en tripp till Ukraina. http://www.svd.se/nyheter/inrikes/svenska-extremister-besoker-ukraina_3341702.svd De som reser dit ska jagas av SÄPO, önskar de sig.

Daniel Pool lusläser säkert den här tråden i hopp om att hitta något som motiverar hans feta lön från Expo.
Citera
2014-03-08, 08:49
Bannlyst
Citat:
Intressant. Med vapen i hand får man ju såklart lite mer makt, men samtidigt känns det som att militärtjänst gör att fokuset glider mot den utrikespolitiska konflikten med Ryssland istället för den inrikespolitiska kampen mot liberaler och kroknäsor. Och även om alla i din pluton blir nationella så ingår ni väl i en armé som styrs av någon överbefälhavare som står under interimsregeringens kontroll? Jobbar de ukrainska nationalisterna fortfarande för att flytta fram sina positioner på övriga partier och gruppers bekostnad eller råder en vapenvila medan man fokuserar på de utrikespolitiska problemen?

Du visar exakt på Skillt feltänk.
Tar man värvningen i Ukrainas arme så skriver man kontrakt under x antal månader.
Han förbinder sig därmed att försvara Ukraina oavsett vilken regering de kommer att få vid valet i maj.

Skillt kan nu inte längre hävda att han kämpar för "nationalisternas" fortsatta kamp mot korruption, orättvisor etc.

Han kommer att representera en arme som med största sannolikhet kommer att stå för NWO:s inkorporering av landet.
Citera
2014-03-08, 08:49
Medlem
Operationss avatar
Citat:
Varje folk ska föra sin egen befrielsekamp alltså? Ja, jag har hört det argumentet tidigare och det är inte orimligt i sin natur. Skulle du ta till vapen om en liknande situation inträffade här i Sverige? Hur engagerar du dig i kampen för ett svenskt Sverige idag? Förbereder du dig aktivt för en liknande situation?
Om jag vore lika paranoid som du skulle jag klassa dig som SÄPO-agent när du ställer sådana frågor. Det är uppenbart skadliga frågor att ställa till svenska nationalister och skadliga frågor att svara på. Även att ge "fredliga" sanna svar på sådana frågor är skadligt, eftersom även detta hjälper myndigheterna att ringa in personer som inte har några "fredliga" svar att ge på sådana frågor. Du verkar ha en vana av att inte tänka i flera steg.
Citat:
Gör jag som svensk utan egentlig militärträning störst nytta för de ukrainska nationalisterna som soldat eller gör jag det som skribent och folkbildare som samlar in information från personer på plats och sprider vidare det till tiotusentals svenskar?
Och varför har du inte gjort någon egentlig militärtjänst? Det är i mina ögon helt oseriöst om man är svensk nationalist. Givetvis skall man utbilda sig i sådant så mycket som man har möjlighet till. Utbildningen är ju dessutom gratis.
Citat:
Jag vågar lova att en stor del av våra internet"hjältar" här kommer att sitta och svamla med samma gamla undanflykter för att inte engagera sig även om 10 år. Jag kan iof ha fel, men är ytterst tveksam till det, men en sak är säkert iaf, vårt folk kommer gå under och dö ut i en våg av våld och ond bråd död, om vi ska lyssna på våra analysexperter här. De kommer aldrig finna den perfekta revolutionen utan kommer istället sitta på sina rumpor och tycka än dit och än hit, allt medan vita européer mördas.
Jag säger inte att du har fel i detta. Men även om du skulle ha rätt, så innebär inte det att det gynnar oss svenskar att ta parti i Ukraina såsom du har gjort. Nu när du är där tänker jag att det bästa du kan göra för att inte vita europeer ska dö ut är att hålla huvudet lågt, skaffa några vita barn och sikta på benen om det blir strid mot andra vita europeer.
Citat:
I det här fallet så finns möjligheten att sättas samman i plutoner, grupper, etc etc utifrån egna val, OM, man känner rätt människor. Jag känner givetvis inte de människorna, men mina vänner gör det och därför finns möjligheten att skapa en helt nationalistisk pluton som går direkt under en nationalistisk revolutionär befälhavare.
Detta är ju inte bara fördelaktigt för er, utan även för judiska oligarker och andra som kanske inte helt litar på er. Om jag var judekung i Ukraina just nu skulle jag uppmuntra rent nationalistiska kompanier och sedan sätta dessa "farligt nära" både det egna artilleriet och ryssarnas artilleri på Krim. Jag skulle absolut inte ha de till att vakta slottet med.
Senast redigerad av Operations 2014-03-08 kl. 08:54.
Citera
2014-03-08, 11:35
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Kan du inte berätta varför en nationell pluton skulle vara dåligt? De som sluter upp har alla fullgoda militära referenser, så på vilket sätt skulle en infanteripluton med nationella inte fylla en funktion bättre än en infanteripluton med icke-nationella? Jag vill minnas att du inte ens gjort värnplikten i stridande förband, så en referens till hur du är kompetent att fälla ett dylikt uttalande vore även på sin plats.

Citat:
Man får nästan hoppas att ovanstående endast är någon form av desinformation eller att det åtminstone ingick i planen att du skulle sitta och berätta om det för hela världen på Flashback.
Och här har vi ett praktexempel på varför internettyckare är så pass värdelösa i dylika konflikter, du har ingen insyn i annat än det som skrivs av etablerad media som i princip har lika värdelös insyn. Kravallerna kring Maidan har upphört och Berkut har blivit upplösta, idag hänger flaggor utanför de här butikerna som tydligt visar vilken grupp som hade butiken som tillhåll, det är även män och kvinnor från samma gruppering på ständig postering inne eller utanför.

/Micke
Citera
2014-03-08, 11:47
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Intressant. Med vapen i hand får man ju såklart lite mer makt, men samtidigt känns det som att militärtjänst gör att fokuset glider mot den utrikespolitiska konflikten med Ryssland istället för den inrikespolitiska kampen mot liberaler och kroknäsor. Och även om alla i din pluton blir nationella så ingår ni väl i en armé som styrs av någon överbefälhavare som står under interimsregeringens kontroll? Jobbar de ukrainska nationalisterna fortfarande för att flytta fram sina positioner på övriga partier och gruppers bekostnad eller råder en vapenvila medan man fokuserar på de utrikespolitiska problemen?
De revolutionära krafterna försöker hela tiden avancera och infiltrera de delar de anser vara av intresse, av förklarliga skäl har de inte nått rikspolitiken men på lokal- och distriktsnivå så vill jag hävda att man lyckats ganska bra. Det är bara se hur kommunistiska partiet här i Ukraina försöker få tillbaka sitt högkvarter, de har hotat med utländska legosoldater samt att vägra delta i omröstningar i parlamentet om de inte får tillbaka det, trots det så har ockupanterna ett stöd från alla delar av samhället som skulle kunna sätta press på dem för att högkvarteret samt beslagtagna dokument ska lämnas tillbaka.

För att sätta saker i sitt rätta sammanhang så är just den här situationen att likna med att Motståndsrörelsen skulle ockupera Vänsterpartiets huvudkontor i Stockholm.

/Micke
Citera
2014-03-08, 11:54
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Operations
Jag säger inte att du har fel i detta. Men även om du skulle ha rätt, så innebär inte det att det gynnar oss svenskar att ta parti i Ukraina såsom du har gjort. Nu när du är där tänker jag att det bästa du kan göra för att inte vita europeer ska dö ut är att hålla huvudet lågt, skaffa några vita barn och sikta på benen om det blir strid mot andra vita europeer.
Att gå i strid mot andra vita Européer är givetvis inte optimalt, men ibland så finns inget annat val än att försvara sig. Här hoppas jag istället att framför allt etniska ryska soldater ordervägrar och stannar utanför Ukrainas gräns, det vore den enda försvarbara akten i deras fall.

Barntillverkande lär det nog inte bli mycket av den närmaste tiden, tyvärr.

Citat:
Ursprungligen postat av Operations
Detta är ju inte bara fördelaktigt för er, utan även för judiska oligarker och andra som kanske inte helt litar på er. Om jag var judekung i Ukraina just nu skulle jag uppmuntra rent nationalistiska kompanier och sedan sätta dessa "farligt nära" både det egna artilleriet och ryssarnas artilleri på Krim. Jag skulle absolut inte ha de till att vakta slottet med.
Precis som i de etniskt ryska soldaternas fall, finns det även samma alternativ för ukrainska nationalister, nämligen ordervägran eller att avvika och bedriva partisanstrid.

/Micke
Citera
2014-03-08, 11:57
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viracocha
Du visar exakt på Skillt feltänk.
Tar man värvningen i Ukrainas arme så skriver man kontrakt under x antal månader.
Han förbinder sig därmed att försvara Ukraina oavsett vilken regering de kommer att få vid valet i maj.

Skillt kan nu inte längre hävda att han kämpar för "nationalisternas" fortsatta kamp mot korruption, orättvisor etc.

Han kommer att representera en arme som med största sannolikhet kommer att stå för NWO:s inkorporering av landet.
Återigen så ser vi här tydligt det värdelösa i att internettyckare ska leka "pappa vet bäst", med den obefintliga insynen i hur systemet fungerar så blir det enbart fel.

En mobiliseringsarmé förbinder inte någon av soldaterna till ett tidsmässigt kontrakt, utan din tjänstgöringstid är förbunden till konfliktens längd. Ergo din tjänstgöringstid kan vara i två dagar eller under 10 år, alltså precis som i Sverige.

/Micke
Citera
2014-03-08, 12:28
Bannlyst
Citat:
Återigen så ser vi här tydligt det värdelösa i att internettyckare ska leka "pappa vet bäst", med den obefintliga insynen i hur systemet fungerar så blir det enbart fel.

En mobiliseringsarmé förbinder inte någon av soldaterna till ett tidsmässigt kontrakt, utan din tjänstgöringstid är förbunden till konfliktens längd. Ergo din tjänstgöringstid kan vara i två dagar eller under 10 år, alltså precis som i Sverige.

/Micke
Vad har du för utrustning där nere?
Med tanke på att du är skarpskytt så gissar jag på SVD & TTsKO (butan) klädsel?

By the way, hur ser beväpningen ut hos 'UPA'/Pravyi Sektor?
Senast redigerad av MarabouMercenary 2014-03-08 kl. 12:51.
Citera
2014-03-08, 13:07
Bannlyst
Det var ord och inga visor från nationell.nu

http://www.nationell.nu/2014/03/08/mikael-skillt-tar-varvning-i-den-ukrainska-armen/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in