Citat:
Ursprungligen postat av
Valar.Morghulis
SD behöver också starka karaktärer som Alfsson, Kasselstrand och Torssell.
Just den här biten känner jag att jag måste kommentera. Runtom flashback låter argumentationen likadan, det vill säga att SD med sitt förslag till riksdagslistan innebär att det blir ett SD minus Alfsson, Kasselstrand och Torssell. Detta är direkt felaktigt. Jag hoppas innerligt att deras driv och engagemang inte hänger på huruvida de sitter i riksdagen eller inte. Alfsson kommer fortfarande att blogga (antar jag) och det är ju där hans "röst" gör sig bäst hörd, inte sant?
Kasselstrand däremot kommer ju vara väldigt aktiv under valrörelsen med SDU. SDU är oerhört viktigt för att locka till sig ungdomar och vem är bättre förbundsordförande än Kasselstrand? Han skriver själv det här på sin facebook:
Jag avslutar i morgon min heltidsanställning på bolaget och ser tillbaka på ett år som varit mycket lärorikt, roligt och stimulerande, även om det bitvis varit rejält stressigt att kombinera med mina övriga engagemang i livet.
Jag avslutar dock inte mitt engagemang för Agrokultura utan har ingått ett konsultavtal med bolaget där jag i praktiken kommer att fortsätta utföra några av mina nyckeluppgifter, dock med mindre arbetsbörda än tidigare.
Framöver kommer jag någon eller några dagar i veckan arbeta från det nya kontoret på Artillerigatan (ett stenkast från Dramaten) men på det stora hela frigörs mycket tid för mig att satsa på politiken nu under valåret, något jag verkligen ser fram emot! Jag känner att jag som förbundsordförande behöver denna tid för att kunna prestera på min yttersta nivå genom hela valåret.
Som sagt. Bara för att de personer som du nämnde inte står med på den föreslagna riksdagslistan lär inte deras engagemang och tro på Sverigevänlig politik förminskas. I sådana fall hade det varit karriärister istället för ideologiskt drivna personer, vilket är lika bra att bli av med.