Citat:
Ursprungligen postat av
Lost-Soul
Att ingen har varit in på det tidigare, det är ju uppenbart vad MP.s ökning handlar om och det stavas Supervalår, vi har ett EU-val om två månader så nu viktar dom upp MP rejält för att ge medvind, efter EU-valet kommer dom sakta sjunka igen och ett par-tre månader innan valet i September kommer instituten återigen skruva upp deras siffror.
Det finns inte en chans i helvetet att detta kalle anka parti har några 12,5% (möjligtvis på Aftonbladets redaktion)
Med dessa premisser är det alltså sagolikt bra att SD ökar 1,2% då instituten givetvis vill skapa omvända förhållanden för SD och motvind innan valen, alltså är det sannolikt att SD egentligen har en ökning på över 3% nu.
Att dom hypar MP och ger dom åt helvete för höga siffror kommer faktiskt bara gynna SD, många, ja i princip alla människor med en hjärna är livrädda för att MP ska få något inflytande över den ekonomiska politiken osv. Det kommer att generera fler MP-kritiska debatt-artiklar osv (har faktiskt sett flera st bara på slutet)
Dessutom kan detta trigga många MP-hatande/rädda sossar att proteströsta på SD.
Ifall MP har så här högt stöd i verkligheten, då slutar jag att vara svensk nationalist för då kan man konstatera att svensken är en mentalt handikappad idiot med oikofobiska störningar.
Blir MP eller V större än SD i valet då emigrerar jag för gott och glömmer mitt hemland, det finns en gräns över hur mycket en sverigevän orkar ta.
Jag ska villigt erkänna att jag också pendlar mellan förtvivlan över framtiden och en enorm stridslystenhet att kämpa för det "gamla" Sverige och den svenska kulturen.
För det första så är inte Sverige ensamt i Europa med dessa problem. Det räcker inte att vi löser vårt här om resten av Europa fortsätter och vice versa om resten av Europa reser sig och slår tillbaka så kommer det ske i Sverige också, det är i alla fall min tro.
Med tanke på ett eventuellt valfusk om dryga 6 månader så får man kanske vänta ut vad som sker de närmaste åren. Det känns som politiker, media, rättsväsende ja alla myndigheter verkar kunna ta sig för vad som helst och komma undan med det så länge det handlar om att trycka tillbaka SD. Tala om att slå ur underläge! Oavsett valutgången kan vi nog vara tämligen säkra på att nästa statsminister heter Lövén. Han kommer inte lösa det här det är vi nog överens om. Frågan är kanske bara hur fort det går åt pipan. Blir det nyval efter ett par år eller sker det terrordåd eller revolution i Sverige eller i Europa då ligger spelplanen helt öppen. Jag upplever att vindarna vänder. De spontana samtal jag har med främmande svenskar kommer nästan alltid in på problemen i samhället och väldigt många har starka åsikter om invandringen.
Hade Alliansen målat upp den här bilden av Sverige 2005 eller 2006 skulle de aldrig fått regeringsmakten. Hade msm inte ljugit och mörkat så förbannat skulle SD varit ännu högre. Jag tror dock att så många är så påverkade av invandringens negativa effekter att dessa 8,9 eller 11,2 % inte ens är i närheten av att spegla verkligheten. Jag hoppas SD är väldigt mycket större.
Har jag fel och S tillsammans med MP eller V eller något annat invandrarvurmande parti får och behåller regeringsmakten till 2018 och genomför höjd pensionsålder, ökade skatter och sänkt välfärd och det inte resulterar i någon revolution ja då ger jag nog upp jag med.
Vilken normal svensk som hört talas om vad som sker i moskéer kan tycka att det känns bra med att varje vecka samla uppemot 6000 muslimer som Linköping planerar? Vilken normal svensk tycker att böneutrop från minareter är ett pittoreskt inslag i miljön? Alla länder med stor muslimsk befolkning står för ett fruktansvärt primitivt våld, vidrig kvinnosyn och instabilitet i samhället. Vi hör om våld, misshandel, våldtäkter, kvinnosyn och rån som tidigare var främmande den svenska kulturen. Jag har svårt att tro att 90 % av folket tror att muslimerna förändras bara för att de kommer till Europa.
Men jag håller med dig, om 90 % av svenskarna verkligen tycker det här är en härlig och positiv utveckling då flyttar jag, för då är det mig det är fel på.