Citat:
Ursprungligen postat av
Anon2
Var har du läst det? Det där stämmer inte enligt allt annat som jag har läst.
Lite roligt när alla foliehattar här på Flashback snackar om nedskjutning, självmordsattentat, osv. osv.
Det är alltid en liten märklig fantasivärld här på Flashback där allt är felaktigt, förvrängt, hypat, och överdrivet.
Så om vi ska försöka hålla oss till verkligheten: det är givetvis med 99% sannolikhet en olycka.
Nu verkar det iofs som om du har lite bristande kunskaper om flygkatastrofer.
Om man tar hänsyn till omständigheterna i detta fall så är nog risken för att en avsiktlig handling ligger bakom långt högre än 1%. Vi talar trots allt om en modern Boeing 777, en modell som aldrig tidigare råkat ut för haverier pga tekniska fel som störtar från marschhöjd utan så mycket som ett nödrop. Naturligtvis
kan detta bero på att nåt katastrofalt fel inträffat, men det är också fullt naturligt att man överväger bombdåd, att nån passagerare eller rentav nån i besättningen gjort nåt som fått planet att störta. Det är förövrigt bara några månader sen som en pilot flög ett passagerarplan i marken avsiktligt senast:
http://en.wikipedia.org/wiki/LAM_Mozambique_Airlines_Flight_470
I just detta fall så skulle jag nog mest oroa mig över att det bara är några dagar sen som muslimska uigurer begick ett tämligen spektakulärt terrordåd och att det kan vara som så att Kina börjar bli måltavla för islamistisk terrorism. Planet var trots allt på väg till Peking.