2014-03-07, 20:43
Medlem
Svinriks avatar
PK-eliten borde sätta lite press på Ladbrokes att korrigera sina odds.
Hade varit kul att tjäna en hacka!
2014-03-07, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svinrik
Just nu:
Odds för bäst av 6 partier på Ladbrokes
Sverigedemokraterna (sd): 1.44
Miljöpartiet (mp): 2.62
Vänsterpartiet (v): 8.50
Folkpartiet (fp): 26.00
Centern (c): 67.00
Kristdemokraterna (kd): 101.00

http://sports.ladbrokes.com/sv-se/politik/svensk-politik/2014-svenska-valet-e214468484#

Man kan undra hur oddssättarna resonerar. Har de någon information utöver de opinionsundersökningar allmänheten får ta del av?
2014-03-07, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil Jonson
Inget att bekymra sig för. Om de opinionsintituten som mäter åt den goda sidan fortsätter att ge MP för höga siffror vaggas ju MP in i tron att de gör något bra och travar på med sina stolleförslag. De andra sex på den goda sidan hänger på och voíla står SD som vinnare än en gång.
Jag tror knappast att vare sig Demoskop eller uppdragsgivaren Expressen är så förtjusta i MP att de ger dem glädjesiffror gratis. Expressen är oberoende liberal och chefen för opinionsanalys på Demoskop är Peter Santesson som är ihop med Sanna Rayman på SvD och har bloggen Inslag som är ganska PK-kritisk. Han kommer från Timbro som brukar tycka att MP är idioter. Anna Dahlberg, Santesson och Rayman sitter inte och skålar för att MP fick 12,5%, troligare dricker de gravöl.
2014-03-07, 22:02
Medlem
M Nordströms avatar
Man kan undra hur frågorna är ställda från vissa opinionsinstitut där (MP) får så höga siffror?
2014-03-07, 22:18
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghana
Man kan undra hur oddssättarna resonerar. Har de någon information utöver de opinionsundersökningar allmänheten får ta del av?

Vad menar du? Alla insatta vet att mp är överskattade och SD underskattade. Oddssättarna på området är såklart kunniga inom området. SD har varit tredje största parti i ett och ett halvt år.

MP:s stora siffra, i en enda mätning ska betänkas, kommer försvinna nästa månad. Då kommer slumpen ge tillbaka stödet till socialdemokraterna där det såklart ska vara. Så mp kan förvänta sig ett stort ras i Demoskop nästa månad, grattis!
Senast redigerad av 8711 2014-03-07 kl. 22:20.
2014-03-07, 22:23
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powergirl
Det roligaste med ditt inlägg var att bli kallad lilla vännen . I övrigt vägrar du att se fakta. De senaste mätningarna har SD varit snubblandenära femte platsen.

Tredje störst med marginal i ett och ett halvt år. Vad är det du inte förstår? mp har inte varit tredje störst på ett och ett halvt år med andra ord. SD är med klar marginal tredje störst i dom flesta mätningar, det syns också i månadssnittet.

Tröga jävel.
2014-03-07, 22:45
Medlem
Powergirls avatar
Vad var fel i mitt tidigare inlägg? I de senaste två mätningarna är inte SD det tredje största partiet. Gör rätt o läs vad jag skriver inget annat..
2014-03-07, 22:47
Medlem
8711s avatar
Citat:
Vad var fel i mitt tidigare inlägg? I de senaste två mätningarna är inte SD det tredje största partiet. Gör rätt o läs vad jag skriver inget annat..

Du kan inte plocka enskilda mätningar efter eget tycke. Det finns en helhetsbild att ta hänsyn till och åtta olika institut som varje månad ger ut opinionsmätningar vilket du kan få fram ett månadssnitt av om du hade varit normalbegåvad.
2014-03-07, 23:18
Medlem
Erk Swedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M Nordström
Man kan undra hur frågorna är ställda från vissa opinionsinstitut där (MP) får så höga siffror?
Kanske hellre undra VAR frågorna är ställda?,och vem betalar undersökningen?
Citat:
Jamen dåså,bara att satsa ditt sparkapital för att dryga ut pensionen.
Säkra pengar eller hur?
2014-03-08, 00:20
Medlem
SD's och MP's uppgång ska man nog inte ta så hårt på.
Osäkra har ju helt plötsligt sjunkit rejält.

Undrar vad dessa osäkra lägger sin röst på i September?
2014-03-08, 00:59
Medlem
Powergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Du kan inte plocka enskilda mätningar efter eget tycke. Det finns en helhetsbild att ta hänsyn till och åtta olika institut som varje månad ger ut opinionsmätningar vilket du kan få fram ett månadssnitt av om du hade varit normalbegåvad.

Var har jag plockat enskilda mätningar? Jag påstod och påstår att SD är inte tredje största parti enligt de sista mätningarna. Angående om jag är normalbegåvad eller inte är tämligen OT för tråden men jag förstår om du inte fattar det.
2014-03-08, 05:41
Medlem
RingRing2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghana

Nja, de har inget mer än det vi har. Däremot har de en spelbok att sköta, så om många spelar på SD så kommer de sänka oddset där. Skulle bli förvånad om man fick satsa mer än 5000 kronor per person på riksdagsvalet på Ladbrokes. Det är främst en marknadsföringsgrej och deras varumärke har ju nämnts hundratals gånger i tråden redan, så rätt smart drag faktiskt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in