2014-03-07, 18:27
Moderator
OYs avatar
Det finns omständigheter som kan tala för att KJ är en mördare och styckare, men inga bevis, så bara därför att KJ är den enda man känner till som kan vara GM så måste han vara skyldig. Inte klokt ju.

Ingen vet vad som har hänt, det finns inga indicier som antyder vad som har hänt. Jag har inte sett något från åklagaren som sätter in KJ i en kontext, det finns nämligen inget sammanhang att förhålla sig till.
Citera
2014-03-07, 18:50
Medlem
extremtlagoms avatar
Snabb fråga

Finns det bevis i FUP för att SF inte skulle kunna vara inblandad i mordet och styckningen av VB?

http://imgur.com/ChgKOen
Citera
2014-03-07, 18:56
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Polisen har avfört honom som misstänkt tidigt i utredningen och det som föranleder det beslutet finns då samlat i slasken, den har även advokaterna tillgång till och inte haft något veterligen att invända.

Det kan även finnas fler MtGM eller medGM inledningsvis men de avförs vartefter utredningen går framåt och man sköt bomskott på MB innan man träffade rätt med KJ, svårare än så är det inte.

Så det finns inte en enda ska i FUP som bevisar att MB inte är inblandad i VBs mord?
Citera
2014-03-07, 18:57
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av majk69
Vad då OM GM kände VB? Han hade ju haft ett förhållande med henne och ett enligt honom, pågående kk förhållande. Och att hon skulle tillbringa eftermiddagen hos honom fick han ju via sms (fb?) veta då hon natten innan bjöd in sig själv för att plugga hos honom. Så han behövde ju inte kolla hennes mobil, det fanns ju i hans egen fram till dess att han raderade ALL konversation med VB. Och helt riktigt så gjorde GM ALLT för att inte bli avslöjad. Och för han om någon var det lätt att "plantera" in lite blod i bagageutrymmet på sin egen bil. Uppmärksamheten riktades dock inte åt "annat håll" utan Kristoffer Johansson är numera dömd till 14 års fängelse + påbackning av några till i HR får vi hoppas

mike69... - du har fortfarande undvikit att svara på min ursprungliga fråga... raderade KJ ALL konversation med VB för att han hade något att dölja? Har du nu verkligen läst FUP och kan den utan och innan, borde du väl tämligen enkelt kunna svara.. eller? Klarar du inte av det bör du sluta försöka sprida trådsanningar aka regelbrott 2.02.

Citat:
Ursprungligen postat av majk69
Det kom "hugg" på mitt inlägg omgående och de var om möjligt lika "seriöst" menade som mitt men av någon anledning togs dom bort? Så vad mitt inlägg gav sken av förstår inte du och "din sort"

FUP har jag läst inte bara en gång...den kan jag "utan och innan" Känner till/vet vem i stort sett alla personer som förekommer i utredningen är och har insyn i nästan allt prat och spekulationer som förekommit/förekommer på arbetsplatser mm, där inblandade personer har släkt och vänner som även fått veta alla ev, läckor inom den enligt er nötter "inkompetenta och korrupta" poliskåren i Boden/Luleå. Sammantaget så räcker sunt förnuft hos en människa ganska långt för att se det vissa här inte förmår pga, bristande intellekt och i många fall säkert i kombination med låg ålder. Om inte så får vi hoppas att, som en skrev tidigare "vissa inlägg skrivs från anstalt"

Till en början så störde alla era galenskaper men nu finner jag det fantastiskt roande då man i förväg vet vem och vad som kommer att besvaras...så det kan liknas med en dokusåpa hur ni dag ut hänger er själva med det ena värre än det andra

.
Senast redigerad av zero73 2014-03-07 kl. 19:02.
Citera
2014-03-07, 19:04
Medlem
Brain-Levels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Namibia1
Så det finns inte en enda ska i FUP som bevisar att MB inte är inblandad i VBs mord?

Bevisar att någon inte är inblandad i detta mord? Det är inte grejen. Grejen är att det finns övertygande bevisning och indicier på en gärningsman, som idag sitter bakom lås och bom.
Det finns inga bevis i FUP att JAG inte är inblandad heller, eller MB:s fru, eller grannarna, eller brorsan, eller någon specifik alls.
Citera
2014-03-07, 19:11
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av extremtlagom
Snabb fråga

Finns det bevis i FUP för att SF inte skulle kunna vara inblandad i mordet och styckningen av VB?

http://imgur.com/ChgKOen

http://en.wikipedia.org/wiki/Find_Candace

EDIT: Någon som lyssnat på för mycket skitmusik?
Senast redigerad av zero73 2014-03-07 kl. 19:16.
Citera
2014-03-07, 19:26
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brain-Level
Bevisar att någon inte är inblandad i detta mord? Det är inte grejen. Grejen är att det finns övertygande bevisning och indicier på en gärningsman, som idag sitter bakom lås och bom.
Det finns inga bevis i FUP att JAG inte är inblandad heller, eller MB:s fru, eller grannarna, eller brorsan, eller någon specifik alls.

Nja, övertygande var väl magstarkt.

Några droppar utsmetat blod på bagagerumslisten i hans förmodat olåsta bil är allt som finns.
Senast redigerad av zero73 2014-03-07 kl. 19:29.
Citera
2014-03-07, 19:30
Medlem
Brain-Levels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zero73

Några droppar utsmetat blod på bagagerumslisten i hans förmodat olåsta bil är allt som finns.

Ja, övertygande bevisning. Hans bil var alltid låst.
Citera
2014-03-07, 19:32
Medlem
findays avatar
Citat:

Nu far du med osanning igen, det ska vara den förmodat låsta bilen, vittnesmålen tyder på att den brukade vara låst.
Om du ska anmärka på andra om att inte fara med osanning ska du väl inte göra det själv.
Citera
2014-03-07, 19:39
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brain-Level
Ja, övertygande bevisning. Hans bil var alltid låst.
Inte alltid, men ibland. Eftersom han inte låste dörren till lägenheten så lär han nog slarvat med att låsa Sonatan. En bilmodell som man öppnar en låst dörr på cirka 15 sekunder. Är du lite ovan så 30-40 sekunder.
Citera
2014-03-07, 19:40
Medlem
yoloitss avatar
Citat:
http://en.wikipedia.org/wiki/Find_Candace

EDIT: Någon som lyssnat på för mycket skitmusik?

https://www.youtube.com/watch?v=dZJ3KP2rVnM

Lite lätt obehaglig.
Senast redigerad av yoloits 2014-03-07 kl. 19:46.
Citera
2014-03-07, 19:49
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av finday
Nu far du med osanning igen, det ska vara den förmodat låsta bilen, vittnesmålen tyder på att den brukade vara låst.
Om du ska anmärka på andra om att inte fara med osanning ska du väl inte göra det själv.

Lika mycket osanning i att påstå att bilen var förmodat låst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in