2014-03-07, 09:02
Medlem
Olegskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Demoskop, Mars:

Sverigedemokraterna 10,0%!!! (+1,2)

Jättebra siffra och betydande ökning.

Blev mest mörkrädd när jag ser hur MP gått frammåt. Må oss hoppas att de bara ringde runt i södermalm mestadels.
2014-03-07, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olegski
Blev mest mörkrädd när jag ser hur MP gått frammåt. Må oss hoppas att de bara ringde runt i södermalm mestadels.
Du vet hur det är. "Jag är inte så intresserad av politik. Därför röstar jag på miljöpartiet". Men hur var det nu igen, i valen 2010 så var mp:s resultat i opinionen överskattat och SDs underskattat?
2014-03-07, 09:27
Medlem
Olegskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solvargen
Du vet hur det är. "Jag är inte så intresserad av politik. Därför röstar jag på miljöpartiet". Men hur var det nu igen, i valen 2010 så var mp:s resultat i opinionen överskattat och SDs underskattat?

Ja, så var det. Det gör att jag fortfarande känner hopp och kämpaglöd.
2014-03-07, 09:40
Medlem
murder_us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av v50
Nu när det ser allt mer hopplöst ut för alliansen att vinna nästa val så borde det spela SD i händerna då många alliansväljare borde känna att de lika gärna kan missnöjesrösta på SD då deras röst på alliansen kommer göra varken från eller till.

Jag har tidigare lanserat "loppet kört" tesen som en möjlig källa till ett chockvalresultat och skulle opinionen se ut på det här viset nära valet tror jag att det är mycket sannolikt.
Inträffar detta innebär det förmodligen döden för både C och KD
Senast redigerad av murder_u 2014-03-07 kl. 09:46.
2014-03-07, 09:44
Medlem
Lost-Souls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solvargen

Att ingen har varit in på det tidigare, det är ju uppenbart vad MP.s ökning handlar om och det stavas Supervalår, vi har ett EU-val om två månader så nu viktar dom upp MP rejält för att ge medvind, efter EU-valet kommer dom sakta sjunka igen och ett par-tre månader innan valet i September kommer instituten återigen skruva upp deras siffror.

Det finns inte en chans i helvetet att detta kalle anka parti har några 12,5% (möjligtvis på Aftonbladets redaktion)

Med dessa premisser är det alltså sagolikt bra att SD ökar 1,2% då instituten givetvis vill skapa omvända förhållanden för SD och motvind innan valen, alltså är det sannolikt att SD egentligen har en ökning på över 3% nu.

Att dom hypar MP och ger dom åt helvete för höga siffror kommer faktiskt bara gynna SD, många, ja i princip alla människor med en hjärna är livrädda för att MP ska få något inflytande över den ekonomiska politiken osv. Det kommer att generera fler MP-kritiska debatt-artiklar osv (har faktiskt sett flera st bara på slutet)

Dessutom kan detta trigga många MP-hatande/rädda sossar att proteströsta på SD.

Ifall MP har så här högt stöd i verkligheten, då slutar jag att vara svensk nationalist för då kan man konstatera att svensken är en mentalt handikappad idiot med oikofobiska störningar.

Blir MP eller V större än SD i valet då emigrerar jag för gott och glömmer mitt hemland, det finns en gräns över hur mycket en sverigevän orkar ta.
2014-03-07, 09:44
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utbuad
SD 10,0 i demoskop

http://www.expressen.se/nyheter/samsta-resultatet-for-alliansen-sedan-1998/
Blixtsnabbt såg man, som vanligt, på TextTV-rubriken att SD hade ökat, dvs. det stod inget om SD i rubriken.
Citat:
Ursprungligen postat av TextTV
De rödgröna befäster sin ledning
2014-03-07, 11:10
Medlem
trailblasers avatar
Kul med uppgång, men skapligt patetiskt hur media väljer att hylla MP. Ja, nu är de "trovärdiga" och "budskapet har nått fram", de är "större än C, KD & FP tillsammans". När läste vi något likande om SD när de legat på samma nivå som MP i denna mätning?
Media förnekar sig inte...
2014-03-07, 11:14
Medlem
Dreamstates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trailblaser

Media förnekar sig inte...

Vi får vara glada att denna så kallade media är utdöende och att vi snart kan njuta av en friare informationsdelning genom alternativa sidor som växer så det knakar.

SD ligger starkt över 10-procentsspärren fortfarande med andra ord.
2014-03-07, 11:43
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
S 32,7% (-1,8)
MP 12,5% (+2,9)
V 8,4% (+1,1)

SD 10,0% (+1,2)

M 22,6% (-2,3)
FP 5,1% (+0,1)
C 3,6% (-0,7)
KD 3,3% (-0,7)

Blockskillnad: 19,1 procentenheter!!
Hur kan det vara 19% mellan blocken då SD har 10%, att "övriga" skulle få 9% känns ju inte troligt öht, eller hur räknar dom egentligen?
2014-03-07, 11:54
Medlem
Dreamstates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
Hur kan det vara 19% mellan blocken då SD har 10%, att "övriga" skulle få 9% känns ju inte troligt öht, eller hur räknar dom egentligen?

Det är inte mörkertalet du sitter och försöker räkna in?
2014-03-07, 11:54
Medlem
mr.arnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bengrot
Det är ju en fantastisk ökning för SD. Fast Expressen hyllar MP på första sidan och inte ett ord om SDs framgång.
Inte ett ljud om det åttonde riksdagspartiet i Svd's rapportering heller: http://www.svd.se/nyheter/inrikes/19-procentenheters-ledning-for-de-rodgrona_3336994.svd
2014-03-07, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olegski
Ja, så går det när S går ut och kallar MP för "naturlig samarbetspartner" offentligt.

Yngre S-väljare söderut som haft MP som andraval känner sig då trygga och tar steget fullt ut. Klassiska S-kärnväljare norrut kräks eftersom de vill att MP ska slås ihjäl (tillsammans med stockholmsjävlarna som röstar på dem) och säger tvi fan och sedan går de till V för att markera mot sossarnas förfall. Eftersom V inte är inkluderade den här gången.

Göran Persson visste bättre, han höll de små vidriga MP-äcklen på plats och pissade på dem när de krävde ministerposter.

Ang Demoskop är det väl bara brus. De senaste 3 har varit 9,8 > 8,8 > 10,0. Utan dippen i januari skulle de ha legat stilla runt 10.
Senast redigerad av CrispyKreem 2014-03-07 kl. 12:09.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in