Citat:
Ursprungligen postat av
Solvargen
Du vet hur det är. "Jag är inte så intresserad av politik. Därför röstar jag på miljöpartiet". Men hur var det nu igen, i valen 2010 så var mp:s resultat i opinionen överskattat och SDs underskattat?
Att ingen har varit in på det tidigare, det är ju uppenbart vad MP.s ökning handlar om och det stavas
Supervalår, vi har ett EU-val om två månader så nu viktar dom upp MP rejält för att ge medvind, efter EU-valet kommer dom sakta sjunka igen och ett par-tre månader innan valet i September kommer instituten återigen skruva upp deras siffror.
Det finns inte en chans i helvetet att detta kalle anka parti har några 12,5% (möjligtvis på Aftonbladets redaktion)
Med dessa premisser är det alltså sagolikt bra att SD ökar 1,2% då instituten givetvis vill skapa omvända förhållanden för SD och motvind innan valen, alltså är det sannolikt att SD egentligen har en ökning på över 3% nu.
Att dom hypar MP och ger dom åt helvete för höga siffror kommer faktiskt bara gynna SD, många, ja i princip alla människor med en hjärna är livrädda för att MP ska få något inflytande över den ekonomiska politiken osv. Det kommer att generera fler MP-kritiska debatt-artiklar osv (har faktiskt sett flera st bara på slutet)
Dessutom kan detta trigga många MP-hatande/rädda sossar att proteströsta på SD.
Ifall MP har så här högt stöd i verkligheten, då slutar jag att vara svensk nationalist för då kan man konstatera att svensken är en mentalt handikappad idiot med oikofobiska störningar.
Blir MP eller V större än SD i valet då emigrerar jag för gott och glömmer mitt hemland, det finns en gräns över hur mycket en sverigevän orkar ta.