Citat:
Ursprungligen postat av
irit
HAN skänkte oss livet och allt vi behöver för att ha det bra. Naturen, växter, vatten, djur... allt!
Säger du ja..
Citat:
Det finns inte mycket här som "vetenskapen" försörjer oss med.
Jasså. Testa leva utan det då?
Citat:
Men samtidigt har HAN givit oss lagar och regler att iakta och följa. Den översta "regeln" är: "Älska din nästa som dig själv".
Och en annan regel är döda olydiga barn och ytterligare andra är att döda den som arbetar på sabbaten. Följer du reglerna?
Citat:
Följer du reglerna?
Följer du Mbombos heliga bestämmelser? INTE!? FRÄCKHETEN! Varför ska jag då följa ditt fantasifosters regler?
Citat:
Nej, du skyller bara all misär på Gud!
Om man inte tror på Gud skyller man inte på Gud. Förmodligen handlar det om hypotetiska exempel för att visa på att din heliga text är rätt naiv. Är det jättesvårt att förstå?
Citat:
Hur ser det ut med ditt tiondet? Jag är övertygad om att det inte finns många här som ens vet om den här föreskriften. Inte förvånande att det finns hungersnöd på vår planet, som egentligen har tillräckligt att alla skall ha mat för dagen.
Det är fritt fram för dig att ta in och försörja tio hemlösa människor. Varför gör du det inte? Är du en hycklare?
Citat:
Så är det med alla system: följer du reglerna - fungerar det, följer inte reglerna - blir det kaos.
Ok, fast varför ska jag följa dina påhittade regler istället för att du följer mina påhittade regler. Förklara dig.