2014-03-06, 21:06
Medlem
kef71s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kunskap1
Det är så här nämligen att 2/3 av jordens befolkning väntar på Messias återkomst. Lite konstigt att du inte visste det?

Och så är vi ute på lögnernas väg igen. År 2012 var vi 7.046 miljarder människor på den här planeten. Och antalet Kristna är ca 2.2 miljarder. OM ALLA kristna skulle vänta på jesus så blir det inte ens en tredjedel. Och att anta att alla kristna väntar på jesus, är absurt.

Hur skulle det vara om du skulle sluta tramsa och åtminstone _försöka_ hålla dig nån slags sanning när du predikar eller kanske gud blir glad när man snackar osanningar gång på gång?
Citera
2014-03-06, 21:08
Medlem
DingusMcDucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irit
HAN skänkte oss livet och allt vi behöver för att ha det bra. Naturen, växter, vatten, djur... allt! Det finns inte mycket här som "vetenskapen" försörjer oss med. Men samtidigt har HAN givit oss lagar och regler att iakta och följa. Den översta "regeln" är: "Älska din nästa som dig själv". Följer du reglerna? Nej, du skyller bara all misär på Gud! Hur ser det ut med ditt tiondet? Jag är övertygad om att det inte finns många här som ens vet om den här föreskriften. Inte förvånande att det finns hungersnöd på vår planet, som egentligen har tillräckligt att alla skall ha mat för dagen.
Så är det med alla system: följer du reglerna - fungerar det, följer inte reglerna - blir det kaos.

http://www.youtube.com/watch?v=ExzJWutQpuY

Förutom att du har fel i sak, eftersom det "första" budordet är "Du skall inga andra gudar hava jämte mig" (vilket ju antyder att det finns andra gudar), så undrar jag hur en allsmäktig varelse kan fucka upp skapelsen så bedrövligt som har skett. Det är för övrigt omöjligt att älska sin nästa (om man menar alla) som sig själv, så redan där är man fördömd innan man ens börjar leva.
Citera
2014-03-06, 21:12
Medlem
DingusMcDucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arabianstallion
Hela poängen med religion är ju att man ska ha en tro utan några "konkreta" bevis (förutom vår värld som faktiskt är ett bevis på att Han finns).

Således skulle poängen försvinna om det var jätte lätt att bevisa Hans existens. Inte ens den mest extrema ateisten hade kuggat Hans test då

Vad finns det för behov för ett test? Är guden blyg? Varför beter hen sig som om hen inte finns? Kan det vara så att hen inte finns?
Citera
2014-03-06, 21:15
Medlem
guderis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olegski
Har ingen av er varit kliniskt döda? Kan säga att det är en helt under känsla när man ser ljuset. Hörde älskade pappa prata. Är idag en helt ny människa.

Nej och du har inte heller varit klinisk död:

" I allmänhet fastställs döden kliniskt, när, som anges i §2, "andning och blodcirkulation upphört och stilleståndet varat så lång tid att det med säkerhet kan avgöras att hjärnans samtliga funktioner totalt och oåterkalleligt har fallit bort.""
Citera
2014-03-06, 21:16
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isolerstege
Vem skulle det annars vara herr expert ?

Det är inte ett svar på mina frågor. Du gjorde påståendet, nu får du stödja det med mer än "det bara är så" eller "vem annars?".
Citera
2014-03-06, 21:16
Medlem
iSlashs avatar
Citat:
An answer to existential question:
https://www.facebook.com/photo.php?v=463874363657511

Och om den videon inte räcker, så har jag flera andra.

Trams.
Citera
2014-03-06, 21:20
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kunskap1
Vad menar du med att Gud låter sin skapelse förfalla och skapa massa oreda?

Mitt förslag skulle vara ökande entropi och ultimat värmedöd. Varför är vi påväg mot det om Gud underhåller universum? Om vi väntar länge nog kommer vi (mänskligheten) inte längre se något annat än en svart natthimmel då alla galaxer och stjärnor rört sig för långt bort för oss att se dem. Tänk dig biljoner och biljoner världar ensamma i mörkret och kylan som närmar sig noll grader kelvin.
Citera
2014-03-06, 21:21
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Och vem har satt igång Big Bang? Har den hänt av sig själv, utan att någon utlöste den? Svara!

Vad heter den här tråden nu igen? "Bevisa att Gud inte existerar"? Nej.
Citera
2014-03-06, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DingusMcDuck
Vad finns det för behov för ett test? Är guden blyg? Varför beter hen sig som om hen inte finns? Kan det vara så att hen inte finns?

Han vill testa om folk kommer gå efter sina frestelser eller om de kommer lyda Hans lagar. Så bestämmer man vem som går till paradiset eller helvetet. Detta är min åsikt och tro - du får ha den du tror på !
Citera
2014-03-06, 21:27
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
HAN skänkte oss livet och allt vi behöver för att ha det bra. Naturen, växter, vatten, djur... allt!
Säger du ja..
Citat:
Det finns inte mycket här som "vetenskapen" försörjer oss med.
Jasså. Testa leva utan det då?
Citat:
Men samtidigt har HAN givit oss lagar och regler att iakta och följa. Den översta "regeln" är: "Älska din nästa som dig själv".
Och en annan regel är döda olydiga barn och ytterligare andra är att döda den som arbetar på sabbaten. Följer du reglerna?
Citat:
Följer du reglerna?
Följer du Mbombos heliga bestämmelser? INTE!? FRÄCKHETEN! Varför ska jag då följa ditt fantasifosters regler?
Citat:
Nej, du skyller bara all misär på Gud!
Om man inte tror på Gud skyller man inte på Gud. Förmodligen handlar det om hypotetiska exempel för att visa på att din heliga text är rätt naiv. Är det jättesvårt att förstå?
Citat:
Hur ser det ut med ditt tiondet? Jag är övertygad om att det inte finns många här som ens vet om den här föreskriften. Inte förvånande att det finns hungersnöd på vår planet, som egentligen har tillräckligt att alla skall ha mat för dagen.
Det är fritt fram för dig att ta in och försörja tio hemlösa människor. Varför gör du det inte? Är du en hycklare?
Citat:
Så är det med alla system: följer du reglerna - fungerar det, följer inte reglerna - blir det kaos.
Ok, fast varför ska jag följa dina påhittade regler istället för att du följer mina påhittade regler. Förklara dig.
Citera
2014-03-06, 21:28
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Kan den här härliga planeten med allt som finns här ha uppstått av en slump, tror du?

An answer to existential question:
https://www.facebook.com/photo.php?v=463874363657511

Och om den videon inte räcker, så har jag flera andra.

Ett enda långt argument from incredulity bevisar ingenting.
Citera
2014-03-06, 21:30
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arabianstallion
Hela poängen med religion är ju att man ska ha en tro utan några "konkreta" bevis (förutom vår värld som faktiskt är ett bevis på att Han finns).
Hur är vår värld ett bevis för det? (Det är det inte.)

Citat:
Således skulle poängen försvinna om det var jätte lätt att bevisa Hans existens. Inte ens den mest extrema ateisten hade kuggat Hans test då
Ja, tänk vad hemskt om någon som inte ansträngt sig lika mycket som dig att tro på myter skulle få samma chans som du.. Missunsamhet är tydligen en dygd i abrahamismen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in