Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2014-03-06, 17:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Joppeharald
Du företräder SvP har jag förstått? Om du gör det kan du i så fall sammanfatta den tidigare diskussionen (som jag helt har missat) och besvara följande frågor: har SvP en fingerklippare i partiet? Om ni har det, hur tänkte ni då? Tänker ni i så fall göra något åt det?
Istället för att spamma ner tråden när du redan fått svar flera gånger(som du är missnöjd med) så kan du ju faktiskt läsa det som skrivs. Enskilda medlemmars förehavanden och eventuella åtgärder diskuteras inte på Flashback av partiet, precis som det fungerar i exakt alla andra organisationer i världen, det är något som sköts internt och ända gången det kommer offentliga kommentarer är när någon faktiskt har uteslutits.

Förstår du?

Det finns heller ingen dom eller något åtal om någon påstådd fingerklippning, och alltså inget sådant att hänvisa till. Det enda som finns är ett inlägg på Twitter. Flera gånger här på forumet och på olika kommentarsfält har ju Mikael anklagats för allt ifrån våldtäkt till misshandel av nationalister och övrigt, men inte heller detta finns det ju några domar på. Antingen är Skillt en mästerskurk som jämt och ständigt kan lura lagen - eller så är mycket skitsnack och lögner.
Senast redigerad av Straybullet 2014-03-06 kl. 17:44.
Citera
2014-03-06, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Istället för att spamma ner tråden när du redan fått svar flera gånger(som du är missnöjd med) så kan du ju faktiskt läsa det som skrivs.

Jag har bara fått en massa svar från en massa pajsare som inte företräder SvP öht. Jag vill veta hur SvP ställer sig till den person som skryter med att ha klippt fingrar. För du partiets talan?

Citat:
Enskilda medlemmars förehavanden och eventuella åtgärder diskuteras inte på Flashback av partiet, precis som det fungerar i exakt alla andra organisationer i världen, det är något som sköts internt och ända gången det kommer offentliga kommentarer är när någon faktiskt har uteslutits.

Förstår du?

Talar du för partiet nu eller sitter du bara och svamlar vilt på egen hand och får det att se ut så?

Citat:
Det finns heller ingen dom eller något åtal om någon påstådd fingerklippning, och alltså inget sådant att hänvisa till. Det enda som finns är ett inlägg på Twitter.

Försöker du säga att han nog ljög om fingerklippandet när han skröt med det på twitter?

Citat:
Flera gånger här på forumet och på olika kommentarsfält har ju Mikael anklagats för allt ifrån våldtäkt till misshandel och övrigt, men inte heller detta finns det ju några domar på.

Har Skillt själv skrutit med våldtäkt, misshandel och övrigt på twitter?

Citat:
Antingen är Skillt en mästerskurk som jämt och ständigt kan lura lagen - eller så är mycket skitsnack och lögner.

Säger du att Skillt ägnar sig åt skitsnack åt lögner när han själv skryter på twitter att han har klippt av ett finger på någon stackare som fortfarande ligger och gråter om det på nätterna? Vad säger det i så fall om hans trovärdighet, omdöme och lämplighet att företräda SvP?
Citera
2014-03-06, 19:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Joppeharald
Text
Jag försöker förklara för dig - i all välvilja och artighet, att enskilda medlemmars personer eller tidigare icke-politiska gärningar påstådda - eller verkliga, inte är någonting som kommer att avhandlas av partiet på Flashback eller andra offentliga arenor utan att det är sådant som sköts internt.

Det må framstå som apologetiskt eller vad som helst, men det är helt enkelt så det ligger till och det framgår också i partiets stadgar om jag inte minns fel. Kan du inte acceptera det så är det tråkigt, men du kommer fortfarande inte få det svar du önskar.
Citera
2014-03-06, 19:17
Bannlyst
Fler kandidater för Svenskarnas parti har startat upp sina egna officiella sidor på Facebook.
https://www.facebook.com/bjorn.bjorkqvist.svp?notif_t=fbpage_fan_invite
https://www.facebook.com/pages/Jonathan-Wennermark/1410995962491672

Är det vettigt eller trams? Personligen är jag nog av åsikten att det är vettigt och ser bra och seriöst ut om man lyckas få ihop ett par hundra "gilla" och att det annars kan riskera att se lite fånigt ut. Tankar?
Citera
2014-03-06, 19:28
Medlem
Ahrkantoss avatar
Citat:
Fler kandidater för Svenskarnas parti har startat upp sina egna officiella sidor på Facebook.

Är det vettigt eller trams? Personligen är jag nog av åsikten att det är vettigt och ser bra och seriöst ut om man lyckas få ihop ett par hundra "gilla" och att det annars kan riskera att se lite fånigt ut. Tankar?

Det är bra men det gäller att vara aktiv också. Om vissa är ovana är det bra att några går före i alla fall och prövar sig fram så kan de sedan visa de andra hur de gör.

Gör reklam för kandidaternas sidor genom Svenskarnas partis facebooksida så borde de ju få en del gilla.

Här är ett bra verktyg som man kan använda för Facebooksidor:
http://likealyzer.com/sv

Däremot bör alla kandidater skaffa Twitter om de inte redan har det.
Citera
2014-03-06, 19:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ahrkantos
Det är bra men det gäller att vara aktiv också. Om vissa är ovana är det bra att några går före i alla fall och prövar sig fram så kan de sedan visa de andra hur de gör.
Ja det känns som ett vettigt råd rent spontant rent spontant.

Citat:
Gör reklam för kandidaternas sidor genom Svenskarnas partis facebooksida så borde de ju få en del gilla.
Faktiskt en bra idé som jag ska vidarebefordra direkt. Tack!

Citat:
Här är ett bra verktyg som man kan använda för Facebooksidor:
http://likealyzer.com/sv
Intressant, det såg onekligen användbart ut. Den sparas.

Citat:
Däremot bör alla kandidater skaffa Twitter om de inte redan har det.
Vill du vidareutveckla varför Twitter är så viktigt? Själv är jag lite skeptisk till formatet med så få tecken som tillåts, men samtidigt finns det ju nationalister där som har väldigt många följare.
Citera
2014-03-06, 19:37
Medlem
TheBurdens avatar
Citat:

För SvP så gäller det att synas och höras så mycket som möjligt, och är det någonstans som SvP kan fiska röster så är det ju på internet. Så jag ser det enbart som positivt.
Citera
2014-03-06, 20:00
Medlem
Ahrkantoss avatar
Citat:
Det finns heller ingen dom eller något åtal om någon påstådd fingerklippning, och alltså inget sådant att hänvisa till. Det enda som finns är ett inlägg på Twitter.

Fast det är väl det som är problemet. Att det finns på Twitter och att han själv skrivit det. Om inte annat är det lika dumt att vid det här laget inte gå ut och berätta att kontot blivit hackat eller vad det nu är som hänt om det inte hade varit han som skrev det.

Det finns inget heroiskt i själva dådet heller utan det är ju bara äckligt. Vilket skiljer det hela från exempelvis SD och järnrören eller när Jacobsson hade en träpåk för att skydda sina partikamrater från svenskfientliga extremister som försökte störa mötet.

Om han hade varit dömd för att ha klippt kuken av invandrad våldtäktsman så hade det troligtvis bara varit positiv PR eftersom det finns ett moraliskt övertag. Medan att twittra om att man klippt fingrarna av folk är väldigt negativ PR (vilket inte minst bevisats) eftersom det bara uppfattas som något sjukt och äckligt. Det är i klass med att twittra om att knulla barn. Skulle en sådan sak också försvaras bara för att det inte finns någon dom eller något åtal?

Det blir inte bättre av att man sedan tar honom i försvar på det där sättet. Det förvärrar ju endast allting. Om någon tar upp en sådan sak, som uppenbart verkar vara oförsvarbar. Då får man istället svara något i stil med: "Det låter allvarligt. Jag ska föreslå att saken utreds internt."

Det är ungefär som om tidningen hör av sig till ett företag som tillverkar flingor för att de hittat glassplitter i maten. Ja, då säger de att de ska utreda saken internt. Och på långt sikt är det enda folk kommer ihåg namnet på flingorna. Men om de istället bussade MrSkargard på reportern och den stackars kunden som fått glassplitter i maten, ja då skulle nog företaget snabbt bli så hatat att det gick i konkurs.

_
Citera
2014-03-06, 20:08
Medlem
Ahrkantoss avatar
Citat:
Vill du vidareutveckla varför Twitter är så viktigt? Själv är jag lite skeptisk till formatet med så få tecken som tillåts, men samtidigt finns det ju nationalister där som har väldigt många följare.

Facebook kan man säga är dörren in i Svenssons vardagsrum. Medan Twitter är torget/rådhuset där de med åsikter samlas för att debattera och diskutera.

Twitter är också väldigt bantat. Behövs bara en bild och en väldigt kort presentation och sen kan man börja skriva. Medan en Facebooksida är något man måste ta hand om mer. Så där kan man säga att en tom Facebooksida är en som en tom butik. Medan med Twitter är man en säljare till fots och behöver bara vårdad klädsel och ett leende.

På Twitter kan kandidaterna också twittra saker som PK-media inte kan låta bli att kommentera just eftersom att de är kandidater till Svenskarnas parti. Men exakt vad är lite onödigt att skriva här. Överraskningsmomentet är ju väldigt viktigt.

_
Citera
2014-03-06, 20:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TheBurden
För SvP så gäller det att synas och höras så mycket som möjligt, och är det någonstans som SvP kan fiska röster så är det ju på internet. Så jag ser det enbart som positivt.
Ja, mycket är det nog så, de rent "ideologiska rösterna" eller vad man vill kalla det för, kommer nog i princip nästan enbart från internet + från folk som redan är eller har varit aktiva i rörelsen.

Citat:
Ursprungligen postat av Ahrkantos
Text
Tack för påpekandet, det avhandlas internt.

Citat:
Facebook kan man säga är dörren in i Svenssons vardagsrum. Medan Twitter är torget/rådhuset där de med åsikter samlas för att debattera och diskutera.

Twitter är också väldigt bantat. Behövs bara en bild och en väldigt kort presentation och sen kan man börja skriva. Medan en Facebooksida är något man måste ta hand om mer. Så där kan man säga att en tom Facebooksida är en som en tom butik. Medan med Twitter är man en säljare till fots och behöver bara vårdad klädsel och ett leende.

På Twitter kan kandidaterna också twittra saker som PK-media inte kan låta bli att kommentera just eftersom att de är kandidater till Svenskarnas parti. Men exakt vad är lite onödigt att skriva här. Överraskningsmomentet är ju väldigt viktigt.
Intressanta tankar, det känns som att du har en god poäng i det du skriver. Jag finns ju själv på Twitter numer, även om jag är väldigt inaktiv.
Senast redigerad av Straybullet 2014-03-06 kl. 20:11.
Citera
2014-03-06, 20:10
Medlem
QMs avatar
Nu är det bara 10000 kronor som saknas innan målet för valrörelsen är klarat.
Citera
2014-03-06, 20:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av QM
Nu är det bara 10000 kronor som saknas innan målet för valrörelsen är klarat.
Jag tror att det är väldigt viktigt för moralen att nå just din uppsatta summan, som i sig inte är anmärkningsvärd. Det är alltid viktigt att nå upp till uppsatta mål. Så gäller ju även valet. 10 000 röster och 10 kommunala mandat är ett svårt mål att nå för ett parti som var så oerhört litet vid förra valet. Men om vi faktiskt når det eller överstiger det så kommer det bli en oerhörd styrkeboost.

Jag ser 2014 som ett ödesval för Svenskarnas parti och den parlamentariska nationalismen på det sättet. Vi måste nå höga resultat. 1500-2000 röster är inte tillräckligt på långa vägar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in