Citat:
Ursprungligen postat av
isolerstege
Vad är det för bevis du är ute efter ?
Hade tyvärr inte med en videokamera vid uppenbarelsen. Men du är fri att tro vad du vill.
Jag tror att ett problem är som någon nämnde tidigare, att vi inte klart definierat vad vi menar med "Gud".
Sen har jag upptäkt att vi lägger in olika betydelser i ordet "tro".
Ibland verkar det som att folk inte behöver veta något om ämnet för att kunna ha en åsikt om det.
När jag säger att "jag tror" så betyder det att jag egentligen vet men jag kommer inte ihåg var källan till informationen kommer ifrån, vilken artikel, uppsatts, undersökning, experiment etc.
Jag "tror" därför att jag har en siffra, ett fakta, eller någon typ av information i huvudet men jag minns inte var ifrån.
Har jag ingen info om hur det ligger till är jag oförmögen att tro något om det.
Det skiljer sig distinkt från din "tro".
Du verkar mena att "tro" är "hängivelse".
Vi har berättat att du inte kan lite på det du ser och upplever då ditt medvetande är fast i ditt biologiska fängelse som kallas hjärnan.
Det är därför vi har kommit på den vetenskapliga processen för att ta reda på hur det ligger till i verkligheten.
Mot bättre vetande så fortsätter du ända att hävda en "tro" att gud är verklig för att du har sett honom i skogen. Blind tror kallas det då.
Din "gud" skiljer sig från hur gud "manifesterar" sig för mig, som inte alls är en person.
Säg vem av oss har gud verkligen visat sig för och vem av oss är sjuk?
Tråden handlar om BEVIS för guds existens. Och att du tror och har "sett" är inget bevis.
Det är mer troligt att du hade ett epilepsianfall i tinningloben än att du mötte Gud.
Jag trodde på min hjärna en gång i tiden. Jag började fanatiskt leta bevis på guds existens då det var jävligt jobbigt att ingen upplevde samma saker som jag gjorde.
Ju mer jag letade desto mindre fanns han.
Jag vill gärna tro att mina upplevelser om Gud stämmer och det är därför jag följer tråden.
Så sluta förolämpa mig och mitt sökande med nivån på dina argument, är du snäll.
Yttrandefriheten har gått för långt.. Folk tror att alla åsikter är lika mycket värda...
Varför tror folk att de ÄR sina tankar? Varför förstår inte folk att ni HAR era tankar?