2014-03-05, 22:32
Medlem
Lothbroks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isolerstege
Kan ni inte låta mig vara ifred och låta mig få tro på vad jag vill ?

Du är ett troll som säkert tror på tomtar och troll också. Och på stålmannen, han finns för han har jag sett på tv.
Citera
2014-03-05, 22:33
Medlem
isolersteges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iSlash
Nu är det såhär att jag frågade Gud i en bön om vem av er som hade rätt. Han svarade att du är en lögnare.

Nu har jag bevisat att du har fel. Skäms på dig!

roligt..
Citera
2014-03-05, 22:34
Medlem
isolersteges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lothbrok
Du är ett troll som säkert tror på tomtar och troll också. Och på stålmannen, han finns för han har jag sett på tv.

Låt mig få tro det då utan en massa påhopp.
Citera
2014-03-05, 22:45
Medlem
Lothbroks avatar
Citat:
Låt mig få tro det då utan en massa påhopp.

Du får väl tro på vad du vill, men kan du inte bidra med lite seriösa bevis till tråden och visa oss idioter hur det egentligen ligger till, du som har så bra koll menar jag.
Citera
2014-03-05, 22:50
Medlem
MentosFruitcores avatar
Citat:
Du får tro vad du vill. Men håll dig då för i helvete ifrån diskussionsforum. Här kommer dumhet inte stå oemotsagd.
Citera
2014-03-05, 22:50
Medlem
isolersteges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lothbrok
Du får väl tro på vad du vill, men kan du inte bidra med lite seriösa bevis till tråden och visa oss idioter hur det egentligen ligger till, du som har så bra koll menar jag.

Vad är det för bevis du är ute efter ?

Hade tyvärr inte med en videokamera vid uppenbarelsen. Men du är fri att tro vad du vill.
Citera
2014-03-05, 22:51
Medlem
DingusMcDucks avatar
Citat:

Absolut, men tråden heter "Bevisa att Gud existerar", och du påstår att bibeln innehåller vittnesmål från miljontals människor. Tro vad du vill för all del, men räkna inte med att du kan stå oemotsagd om du påstår en massa nonsens.
Citera
2014-03-05, 22:53
Medlem
Lothbroks avatar
Citat:
Vad är det för bevis du är ute efter ?

Hade tyvärr inte med en videokamera vid uppenbarelsen. Men du är fri att tro vad du vill.

ja men vad gör du här då, du svamlar ju bara om massa löjliga påhitt som ingen tror på ändå även om du själv gör det så spelar det ingen roll för vi gör inte det ändå.
Citera
2014-03-05, 22:56
Medlem
Cloviuss avatar
För personen som yppat att: "jag besitter stor erfarenhet gällande kristendomen", borde kanske detta inte vara något jag ska behöva påminna om:

1 Petrus 3:15
"Men Herren, Kristus, skall ni hålla helig i era hjärtan. Var alltid beredda att svara var och en som kräver besked om ert hopp. Men gör det ödmjukt och respektfullt,"

1 Peter 3:15
"But in your hearts revere Christ as Lord. Always be prepared to give an answer to everyone who asks you to give the reason for the hope that you have. But do this with gentleness and respect,"

Förstår du varför jag har väldigt, väldig svårt att tro på något du säger eller påstår att du är?
Citera
2014-03-05, 23:02
Medlem
isolersteges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clovius
För personen som yppat att: "jag besitter stor erfarenhet gällande kristendomen", borde kanske detta inte vara något jag ska behöva påminna om:

"Men Herren, Kristus, skall ni hålla helig i era hjärtan. Var alltid beredda att svara var och en som kräver besked om ert hopp. Men gör det ödmjukt och respektfullt,"

"But in your hearts revere Christ as Lord. Always be prepared to give an answer to everyone who asks you to give the reason for the hope that you have. But do this with gentleness and respect,"

Förstår du varför jag har väldigt, väldig svårt att tro på något du säger eller påstår att du är?

Jag har besvarat alla frågor jag fått med stor ödmjukhet. Men vissa väljer att inte tro på det jag säger så de får skylla sig själva.
Citera
2014-03-05, 23:13
Medlem
Cloviuss avatar
Citat:
Jag har besvarat alla frågor jag fått med stor ödmjukhet. Men vissa väljer att inte tro på det jag säger så de får skylla sig själva.

Vi försöker igen.

Ser du det fetstilade? "var och en" samt "everyone?
Det betyder ALLA, även de som inte tror på det du säger.

Hur kan du motivera för dig själv att de som inte tror på det du säger inte längre behöver behandlas med ödmjukhet, respekt och "får skylla sig själva"?

Jag är nu i stort sett helt övertygad om att du är ett troll.
Citera
2014-03-05, 23:15
Medlem
DingusMcDucks avatar
Citat:

Ja, du uppvisade ju stor ödmjukhet när du kallade mig lågbegåvad. Mycket kristet av dig. Du kanske kan ge belägg för de miljontals människor som enligt dig skulle gett vittnesmål i en bok som består av texter som vi inte har några original från, och som i de texter vi har tillgängliga skiljer sig markant från varandra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in