2014-03-05, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av irken
Nja, det är mycket mindre än vad man faktiskt tror. Jag vet tre personer som har droppat tiers & dem har inte gått 0-20 i matcher innan.

Om jag inte minns fel skulle man behöva ligga på silver 5 mmr för att droppa från guld 5. Vilket då egentligen bara borde kunna hända om du blivit boostad eller blivit av med en arm.
Citera
2014-03-05, 10:07
Medlem
Oddsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrsantisija
Vilka tycker ni är starkast att jungla med atm? Tycker Olaf är riktigt bra, Elise likaså. Lee är som alltid stark men han har sina brister. Låt höra era åsikter!

Amumu utav tvekan, tagit mig från bronze till plat med den jäveln
Citera
2014-03-05, 11:06
Medlem
Nynges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oddsaren
Amumu utav tvekan, tagit mig från bronze till plat med den jäveln

Jaså? Bra jobbat.

Själv föredrar jag Vi eller Wukong i jungeln
Citera
2014-03-05, 12:45
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fleskdoris
Om jag inte minns fel skulle man behöva ligga på silver 5 mmr för att droppa från guld 5. Vilket då egentligen bara borde kunna hända om du blivit boostad eller blivit av med en arm.
Nej, det är inte sant och det är ingeting Riot har sagt officelt heller. Jag har en kompis som droppade ifrån Diamond V och blev Plat 1 alldeles nyligen. Han har inte dålig MMR eller någonting, han förlorade bara lite för många matcher i Diamond V (Typ 3 utav 15 stycken vann han).

Det står lite om det här.
Citera
2014-03-05, 16:11
Medlem
Citat:
Nej, det är inte sant och det är ingeting Riot har sagt officelt heller. Jag har en kompis som droppade ifrån Diamond V och blev Plat 1 alldeles nyligen. Han har inte dålig MMR eller någonting, han förlorade bara lite för många matcher i Diamond V (Typ 3 utav 15 stycken vann han).

Det står lite om det här.
"Once you enter a new tier, you’ll have a set number of games where you are invulnerable to dropping out
After you play these games, if you fall a full tier below your placement in terms of MMR, a demotion warning will appear in your profile (IE: A Gold V player playing at a Silver V skill level would see this warning)"
Citera
2014-03-05, 16:21
Medlem
Är jag den enda som inte ser att Irelia spelas längre? Förut var det mycket "Better nerf irelia". "Nerf irelia" blablalala. Kan någon berätta varför hon inte spelas längre?
Citera
2014-03-05, 16:31
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fleskdoris
"Once you enter a new tier, you’ll have a set number of games where you are invulnerable to dropping out
After you play these games, if you fall a full tier below your placement in terms of MMR, a demotion warning will appear in your profile (IE: A Gold V player playing at a Silver V skill level would see this warning)"
Det står ju också
Citat:
Once you enter a new tier, you’ll have a set number of games where you are invulnerable to dropping out
. Spelar man halvdåligt dem gamesen som man inte kan droppa ur så droppar man även om man har plat 2 MMR tex. Dem som har droppat ur V divisioner som jag känner har inte fått någon varning heller så.
Citera
2014-03-05, 16:37
Medlem
Citat:
Det står ju också . Spelar man halvdåligt dem gamesen som man inte kan droppa ur så droppar man även om man har plat 2 MMR tex. Dem som har droppat ur V divisioner som jag känner har inte fått någon varning heller så.

Jaha. Då är det illa av Riot.
Citera
2014-03-05, 20:42
Medlem
Nu när jag är i Guld ska jag försöka ta mig till platinum med bara oddball champs, typ som Alistar/Irelia/Yi mid. Tycker det är roligare, och dessutom blir det mer av en utmaning. Jag må ha varit i Silver 1000 games, men jag hade kunnat vara i platinum redan om jag hade hållt mig till Katarina och Yi. Med Yi har jag 60 wins - 20 losses, och med Katarina har jag ca 62 wins och 28 losses, men jag tycker inte att det är välförtjänt att klättra med en så simpel champs om Yi, även om jag totalt dominerar nästan alla mina games.

Nu sa jag iofs Yi mid, men det är roligare än Yi jungle (total faceroll om man bara farmar i 20 minuter med wriggles och sedan köper botrk - op at 20 minutes).
Citera
2014-03-05, 21:22
Medlem
TheReefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ProdigousPunchline
Nu när jag är i Guld ska jag försöka ta mig till platinum med bara oddball champs, typ som Alistar/Irelia/Yi mid. Tycker det är roligare, och dessutom blir det mer av en utmaning. Jag må ha varit i Silver 1000 games, men jag hade kunnat vara i platinum redan om jag hade hållt mig till Katarina och Yi. Med Yi har jag 60 wins - 20 losses, och med Katarina har jag ca 62 wins och 28 losses, men jag tycker inte att det är välförtjänt att klättra med en så simpel champs om Yi, även om jag totalt dominerar nästan alla mina games.

Nu sa jag iofs Yi mid, men det är roligare än Yi jungle (total faceroll om man bara farmar i 20 minuter med wriggles och sedan köper botrk - op at 20 minutes).
AP alistah mid är så jävla fett hahaha sjuuukt oppe
Citera
2014-03-05, 21:26
Medlem
Vilken är den bästa supporten? jag tycker Leona är självklart bäst
Citera
2014-03-05, 21:37
Medlem
ProDeos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snejider
Vilken är den bästa supporten? jag tycker Leona är självklart bäst