2014-05-03, 17:05
Medlem
PrinceMeandors avatar
Vilken djunglare skulle ni rekommendera för en nybörjare? Funderar på Nocturne men är osäker. Vill ha nån som är hyffsat lättspelad så att man kan lära sig grunderna med djunglandet.
Citera
2014-05-03, 17:43
Medlem
Ren-Potatiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PrinceMeandor
Vilken djunglare skulle ni rekommendera för en nybörjare? Funderar på Nocturne men är osäker. Vill ha nån som är hyffsat lättspelad så att man kan lära sig grunderna med djunglandet.
Nocturne är bra, farma till lvl 6 och ganka en lane. Xin zhao är också bra.
Citera
2014-05-03, 19:15
Medlem
Jingos avatar
Citat:

Fiddlesticks, warwick, shyvana. Alla är bra att kunna och är relativt lätta i jungle, har för mig att shyvana har snabbast cleartime också, eller iaf någonstans i toppen.

Att lära sig counter-jungla är mycket bra då de flesta är riktigt dåliga på detta i låga tiers, blir lättare att göra bra ifrån sig och ju mer kontroll man har över kartan desto mer kan man göra plays och få in fina ganks.
Citera
2014-05-04, 01:00
Medlem
Jävlar vad det händer grejer i competetive just nu, det är fan kaos.
Citera
2014-05-04, 01:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FrankieOcean
Jävlar vad det händer grejer i competetive just nu, det är fan kaos.
Bra inlägg från Reddit om allt som har hänt efter Spring split i NA och EU.

Citat:
NA:

CONFIRMED:

LMQ joins the LCS.
compLexity.Black joins the LCS.
compLexity.Black becomes compLexity.LoL. compLexity.Red released.
XDG's current roster disbands after being relegated.
XDG players up for buyout.
Team Coast intends to compete in the Challenger Series after being relegated.
C9 Hai hospitalized, cannot play for C9 at all-stars.
CLG Link substitutes for C9 Hai at all-stars.
TSM TheOddOne steps down, CW Amazing moving to TSM as the starting jungler.
TSM Xpecial benched.
TSM are to hold tryouts for a new support.
Evil Geniuses are to hold tryouts for new players.
Counter-Logic Gaming are to hold tryouts for a new top laner, with Seraph being the biggest contender right now.
CLG Nien moves to a substitute position.
CST ZionSpartan and CST Shiphtur moves to Team Dignitas as starting top laner and mid laner.
XDG Benny retires.
DIG Cruzerthebruzer retires.
C9T Bischu retires.
CST NintendudeX takes a break from competitive League.
RUMORS:

C9T Gleebglarbu or CST Daydreamin will possibly replace TSM Xpecial as the starting support for TSM.
CRS DontMashMe is a possible contender for the ADC starting position of Evil Geniuses.

EU:

CONFIRMED:

Alex Ich leaves Gambit Gaming.
FORG1VEN leaves Copenhagen Wolves.
FORG1VEN confirms he won't be joining possible new super team.
CW Amazing is confirmed to not play for Copenhagen Wolves during the summer split, as CW are currently looking for a new jungler.
Migxa retires.
Ninjas in Pyjamas releases League of Legends team.
NiP Zorozero takes a break from competitive play.
Hulberto leaves former NiP team.
Reason Gaming disbands.
SK Gaming Prime disbands.

RUMORS:

Alex Ich is to form a new team with k0u, Nukeduck, Freeze and Mithy.
CW Amazing will leave CW to join TSM as the starting jungler.
DNL Woolite possibly moving to Copenhagen Wolves as the starting ADC.
FNC Puszu possibly moving to Copenhagen Wolves as the starting ADC.
WhiteKnight108 or Santorin possibly moving to Copenhagen Wolves as the starting jungler.
CW LeDuck possibly moving to SHC as the starting support.

http://www.reddit.com/r/leagueoflegends/comments/24mkp5/update_everything_that_has_happened_in_the_lcscs/
Citera
2014-05-04, 11:03
Medlem
Khorneflakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revamp
Janna!

AD-steroiden och framförallt så kan du kan peela för dig själv som en boss.

Haha, känns som att jag glömmer av och påminns av champs ju mer som nämns.

Janna har jag också testat som ADC sedan innan. Bra peel, positionering och disrupting samt naturlig dominans i bl.a. laning phase i och med sköld och slows och knockups, samt en möjlig heal i ulten, men hennes base-AA är fantastiskt kass, animationen är långsam och hon kolar av väldigt snabbt, antagligen för att base stats suger eller liknande.

Också väldigt kort range vilket gör att många piskar henne oavsett då hon är i Vaynes klass när det kommer till avstånd, och då är det inte underligt att hon har lätt för att dö.
Citera
2014-05-04, 18:51
Medlem
EnDronts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enklistra
Är det inte bättre att sitta de lanes som har bra spelare, mer kills samt att en duktig spelare har det lättare att carrya än en dålig?
Beror ju lite på vilken lane det är, samma sak gäller ju omvänt också. Om man t.ex. har en noob mid som feedar en massa kan ju deras mid bli feedad och carrya sitt lag. Mycket beror på vad det är för champs också. T.ex. kassa mid är ju nästan omöjlig att ganka om han är något sånär bra.

Mainar jungle twitch just nu, grymt kul att spela, tror jag har 9-2 i win-loss de senaste gamesen. Stört starkt, du går mid direkt efter röd, det ger nästan alltid fb eller åtminstone använd flash. Kanske inget jag rekommenderar för nybörjare eftersom jag har kört honom typ 700 games eller så. Ta typ Warwick, Yi eller Xin, alla är riktigt lätta att spela och passar bra in i nuvarande meta.
Citera
2014-05-04, 18:52
Medlem
EnDronts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jingo
Fiddlesticks, warwick, shyvana. Alla är bra att kunna och är relativt lätta i jungle, har för mig att shyvana har snabbast cleartime också, eller iaf någonstans i toppen.

Att lära sig counter-jungla är mycket bra då de flesta är riktigt dåliga på detta i låga tiers, blir lättare att göra bra ifrån sig och ju mer kontroll man har över kartan desto mer kan man göra plays och få in fina ganks.
Är inte noct snabbare än shyvana? Jag skulle inte lira fiddle om jag var ny i junglen, lätt att bli counterjunglad, ulten kräver dessutom mycket fingertoppskänsla. WW och Shyv håller jag med om dock.
Citera
2014-05-04, 19:46
Medlem
vilka e dom bästa counter champsen i jungeln?
Citera
2014-05-04, 20:19
Medlem
soffsitss avatar
Xpecial klar för Curse. Otroligt tråkigt, men får hoppas att Regi vet vad han gör.
Citera
2014-05-04, 20:25
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av snejider
vilka e dom bästa counter champsen i jungeln?

Udyr, lee sin kanske.
Citera
2014-05-04, 20:29
Medlem
Silversteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flipper123
Udyr, lee sin kanske.
Kah'Zix och Elise är rätt starka 1v1 också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in