2014-03-04, 13:58
  #4717
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pörr
Har haft lädersulorna ute hela vintern. Skor är inga museiföremål, utan vårdade på rättan sätt klarar de av fuktiga trottoarer alldeles utmärkt.
Är av samma åsikt i grunden, men där jag rör mig dagligen så är det ofta grus kombinerat med väta under vintern. Det sliter riktigt snabbt på lädersulorna för mig åtminstone, så jag inväntar någorlunda torrt väder innan de tas i bruk. Efterlängtade förutsättningar nu med andra ord!
Citera
2014-03-04, 16:19
  #4718
Medlem
AlisterGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FBK1932
Fan vad torrt och fint det är i huvudstaden! Är det någon som är ute med lädersulor än?

Har kört lädersula sedan någon vecka tillbaka i Gbg, nu när det blivit lite torrare, riktigt skönt. Iom att vintern varit så mild också är det relativt lite grus på gator och trottoarer också.
Citera
2014-03-04, 17:26
  #4719
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FBK1932
Fan vad torrt och fint det är i huvudstaden! Är det någon som är ute med lädersulor än?

Jag kör fortfarande mest kängor, men har haft lädersula några gånger. Har gått utmärkt med lädersula.
Citera
2014-03-04, 18:04
  #4720
Medlem
Spodes avatar
Själv planerar jag lädersulepremiär i veckan (förutsatt att vädret håller i sig). Skorna behöver en ordentlig puts först dock.
Citera
2014-03-04, 18:09
  #4721
Medlem
hoodogs avatar
Har ni slutat använda lädersula alls i vinter?
Här har de iaf gått varmt, inte minst de dubbla.
Citera
2014-03-04, 18:26
  #4722
Medlem
Jag representerar motståndarsidan här . Jag har lagt gummisula på alla mina skor med lädersula, dels på grund av slitaget, men framför allt då jag tycker skorna blir skönare att gå i med gummisula under.
Citera
2014-03-04, 18:34
  #4723
Medlem
hoodogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fetnacken
Jag representerar motståndarsidan här . Jag har lagt gummisula på alla mina skor med lädersula, dels på grund av slitaget, men framför allt då jag tycker skorna blir skönare att gå i med gummisula under.

Hädare!
Citera
2014-03-04, 19:17
  #4724
Medlem
AlisterGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoodog
Har ni slutat använda lädersula alls i vinter?
Här har de iaf gått varmt, inte minst de dubbla.

Jag har också gått med lädersula hela vintern - inne på kontoret. På vägen dit har kängorna fått en chans stt tjänstgöra lite.
Citera
2014-03-04, 20:53
  #4725
Medlem
JohnnyDungeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pörr
Har haft lädersulorna ute hela vintern. Skor är inga museiföremål, utan vårdade på rättan sätt klarar de av fuktiga trottoarer alldeles utmärkt.

Samma här, har haft läder hela vintern, endast undantaget någon vecka till och från.
Citera
2014-03-05, 00:01
  #4726
Medlem
sineks avatar
Söker respons från de mest ambitiösa skobärarna i Sverige som dessutom delar med sig av sin kunskap. Hur tycker ni att dessa sko ter sig till en grå samt mörkblå kostym? Jag behöver nya skodon och fann dessa. Kan det även vara så att någon av er sitter inne på någon tilläggskod för rabatter eller liknande hos Herring Shoes?
Citera
2014-03-05, 00:29
  #4727
Medlem
Herr gurkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sinek
Söker respons från de mest ambitiösa skobärarna i Sverige som dessutom delar med sig av sin kunskap. Hur tycker ni att dessa sko ter sig till en grå samt mörkblå kostym? Jag behöver nya skodon och fann dessa. Kan det även vara så att någon av er sitter inne på någon tilläggskod för rabatter eller liknande hos Herring Shoes?
De där skall knappast bäras till kostym. Du behöver något mer avskalat.

Aldwych är en klassiker i sammanhanget: http://www.herringshoes.co.uk/product-info.php?&brandid=7&shoeid=2388

Och testa koden HSAB som tidigare gett gratis skoblock.
Citera
2014-03-05, 00:51
  #4728
Medlem
sineks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr gurka
De där skall knappast bäras till kostym. Du behöver något mer avskalat.

Aldwych är en klassiker i sammanhanget: http://www.herringshoes.co.uk/product-info.php?&brandid=7&shoeid=2388

Och testa koden HSAB som tidigare gett gratis skoblock.

Tack för snabb respons och koden, hur skulle du säga att de ter sig till udda kavaj samt ullbyxor? En klassisk oxfordsko äger jag faktiskt redan och känner ett behov av ett par brogues.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in