2014-02-07, 16:24
Medlem
Geomeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kuddenchristo
Ett av mina favoritrockband. Jag gillar många av deras låtar skarpt.

Jag gillar den låten.

Något som är lite tokigt är att den både Oscarsnominerades för bästa sång och Razzienominerades för sämsta sång.

Razzienomineras?

Dagens A-Smith:
Aerosmith - Devil's Got a New Disguise
Citera
2014-02-08, 16:51
Medlem
Ass.Parades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kuddenchristo
Ett av mina favoritrockband. Jag gillar många av deras låtar skarpt.

Jag gillar den låten.

Något som är lite tokigt är att den både Oscarsnominerades för bästa sång och Razzienominerades för sämsta sång.

Tycker också om den låten. Jag tror att många män har svårt med det där som kallas känslor, man vill ju inte vara en känslomässig bög som kan uppskatta kärleksfilmer och kärlekslåtar Den kanske har spelats så mycket att vissa hatar den? Eller så har folk helt enkelt bara olika smak eller så tycker man inte om att Aerosmith bytte riktning och hatar då automatiskt låten för att den blev mainstream.

Har spelat mig igenom deras diskografi och hittar mycket gott. Mina favoriter så här långt är nog, Make it, Dream On(fantastisk), Same Old Song & Dance, Sweet Emotion, Lord Of The Thighs, Crazy...

Deras mest överskattade låt enligt mig: Walk This Way, remixen(?) med rapparna var sämre än originalet också.
Citera
2014-02-08, 16:54
Medlem
Ass.Parades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geomeister
Razzienomineras?

Dagens A-Smith:
Aerosmith - Devil's Got a New Disguise
Devil's Got A New Disguise är rätt skön! Läst gamla sidor i tråden och håller med om att bandet ändå var som bäst på 70-talet även om dom har bra låtar under 80 och 90-tal också.

Get A Grip från 1993 som kritiseras av många för att det är för "kommersiellt sound" och ingen substans osv. Jag tyckte faktiskt om albumet, Aerosmith är riktigt bra på att göra ballader.
Citera
2014-02-09, 01:10
Medlem
kuddenchristos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geomeister
Razzienomineras?
Yup.

http://www.imdb.com/title/tt0120591/awards

Diane Warren var den enda personen som Oscars- och Razzienominerades för "I Don't Want Miss A Thing". Lite märkligt att inga av medlemmarna i Aerosmith var med och skrev den låten.

Citat:
Ursprungligen postat av Ass.Parade
Get A Grip från 1993 som kritiseras av många för att det är för "kommersiellt sound" och ingen substans osv. Jag tyckte faktiskt om albumet, Aerosmith är riktigt bra på att göra ballader.
Jag har inte lyssnat på hela albumet, men jag gillar flera av dess låtar. "Livin' On The Edge" är en riktig höjdare.

http://www.youtube.com/watch?v=7nqcL0mjMjw
Citera
2014-02-09, 22:24
Medlem
Geomeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ass.Parade

Om inte jag är helt borta är Get A Grip ett av bandets bäst säljande album så du är nog knappast ensam om att gilla det! Utöver "Crazy-Cryin'-Amazing"-trion tycker jag inte albumet är särskilt kommersiellt. Åtminstone inte mer än Permanent Vacation eller Pump. "Flesh", "Boogie Man" och "Walk On Down" skulle jag har svårt att se bli stora hits på MTV.

Jag tycker albumet är lite onödigt långt. En del låtar blir väl repetitiva och själva "mixen" tycker jag inte är lika bra som föregångaren Pump. I övrigt är det ett starkt album.
Citera
2014-02-14, 11:05
Avstängd
Adelaides avatar
Problemet med Permanent Vacation är kanske inte själva musiken, utan att albumet gjorde så att bandet blev ett MTV-band. Men i övrigt så uppskattar jag albumet starkt. Ta låtar som typ Simoriah, Hangman Jury, Magic Touch och hiten Dude Looks Like A Lady. Vad mer behövs för att göre ett album bra?
Citera
2014-02-18, 21:44
Avstängd
Adelaides avatar
Är det Joe som sjunger i låten Freedom Fighter?
Citera
2014-02-19, 08:27
Medlem
Geomeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide
Är det Joe som sjunger i låten Freedom Fighter?

Yes. Det stämmer. Han sjunger även på "Oasis In The Night" ifrån samma skiva och även "Walk On Down" samt "Bright Light Fright" från Get A Grip och Draw The Line-albumen
Citera
2014-03-04, 23:32
Medlem
Geomeisters avatar
Någon som har koll på vilka Aerosmiths bäst säljande album är?
Citera
2014-03-06, 11:26
Bannlyst
Har fina minnen till Aerosmiths låtar vet någon om de kommer att uppträda live i år någonstans eller ?
Citera
2014-03-21, 21:13
Avstängd
Adelaides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 9999
Har fina minnen till Aerosmiths låtar vet någon om de kommer att uppträda live i år någonstans eller ?

De spelar i Stockholm 1:a juni.
Citera
2014-03-22, 15:26
Avstängd
Adelaides avatar
Jag får verkligen vilda västern-känsla när jag hör Walk This Way, samt Dude Looks Like A Lady.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in