2014-03-03, 10:01
Medlem
Cardiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabsuger
testat facehugga med den?
hjälper så köart inte mot 400 pen tier 10
men i tier 8 så funkar den bra

Tja, pennar man inte en Ferdie i lägre fronten tar man bara guld och skjuter den rakt igenom fronten. Det är iaf vad folk gör på mig i den.
Visst är bössan bra och rörligheten är väl inte hemsk, men jag har kört roligare tanks. Skaffade den mest för att när jag började spela var den hemska att möta, men power creep har gjort en del.

Citat:
Ursprungligen postat av Bearforceone
Det där var nytt för mig. Så minnesbrist i spelet ger alltså fler av samma kartor? Låter som det är en riktigt rutten optimering. Funkar det att starta om spelet, eller ligger det på servrarna och resettas där?

Kartrotationen bestäms serverside, så de har inte alla kartor inladdade hela tiden. Vet faktiskt inte hur mycket ofta det växlas på servrarna.
Citera
2014-03-03, 10:49
Medlem
Ace Venturas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Till alla er som kört eller kör Obj 704, var ni nöjda med den? Alla jag pratat med snackar om hur jävla överjävligt bra den var och hur den krossade ISU-152 med hästlängder, men jag har verkligen inte lyckats alls med den vagnen.
Jag ä l s k a r den!! En av mina absoluta favvos! (Och då hatade jag verkligen ISU-152 som var totalt överreklamerad).

Det är förvisso en klockren TD men jag kör den nästan lika ofta som en vanlig tank eftersom den är så lätt att manövrera. Går utmärkt att ta täten med och leda anfallet, och bössan är en dröm. Wr 54+% på c:a 100 matcher. (Borde vara betydligt högre faktiskt men jag har förlorat en hel del matcher där jag ändå gjort 3.000+ i damage och röjt på som f*n - men hamnat i sjukt usla retard-lag som lyckats förlora matchen ändå).

Citat:
Ursprungligen postat av Cardiac
Kartrotationen bestäms serverside, så de har inte alla kartor inladdade hela tiden. Vet faktiskt inte hur mycket ofta det växlas på servrarna.
Jag har för mig att jag läste någonstans att kartrotationen är i 3 eller 4-timmarintervaller.

------

Har inte upplevt den som ojämn men vid närmare eftertanke så vinner nog kyrksidan betydligt oftare på Malinovka än andra sidan, eller hur? Men Serene Coast ser jag ingen skillnad på? Vilken sida skall vara bäst där? (Tycker det är en kanonkul karta faktiskt, oavsett sida).

Malinovka’s problem is that the imbalance between winrates of respective sides is higher than 10 percent. Serene Coast has the same problem (side balance), Storm explains that when they reworked it, they focused on removing the massive campfest this map was known for and kinda screwed up the side balance. Apparently, the Malinovka changes consist of moving the church into the village.
Senast redigerad av Ace Ventura 2014-03-03 kl. 10:51.
Citera
2014-03-03, 10:57
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
Jag ä l s k a r den!! En av mina absoluta favvos! (Och då hatade jag verkligen ISU-152 som var totalt överreklamerad).

Det är förvisso en klockren TD men jag kör den nästan lika ofta som en vanlig tank eftersom den är så lätt att manövrera. Går utmärkt att ta täten med och leda anfallet, och bössan är en dröm. Wr 54+% på c:a 100 matcher. (Borde vara betydligt högre faktiskt men jag har förlorat en hel del matcher där jag ändå gjort 3.000+ i damage och röjt på som f*n - men hamnat i sjukt usla retard-lag som lyckats förlora matchen ändå).

Du har kört den alltså efter senaste patchen? Jag hatar den som pesthelvetet just nu! Den skjuter ju förfan lösa skott om den överhuvudtaget träffar.. Jag dingade en AMX 13 75 2 ggr igår med den (på typ 8 försök att träffa!).

Jag ska ge den någon chans till, men antingen ändrar jag spelstil och blir en närstrids TD istället för långskjutare eller så kastar jag vagnhelvetet åt sidan och satsar på annat istället.
Citera
2014-03-03, 13:13
Medlem
Out-of-Steps avatar
Jag kommer att låsa upp JagdTigern ikväll, tänkte behålla min JagdPanther II för det är bland de roligaste vagnar jag kört
Frågan är bara om jag ska skaffa nytt crew till JagdTigern eller skaffa nytt till JagdPanther II? Vad tycker ni?
Citera
2014-03-03, 13:32
Medlem
Cardiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
Har inte upplevt den som ojämn men vid närmare eftertanke så vinner nog kyrksidan betydligt oftare på Malinovka än andra sidan, eller hur? Men Serene Coast ser jag ingen skillnad på? Vilken sida skall vara bäst där? (Tycker det är en kanonkul karta faktiskt, oavsett sida).

Malinovka’s problem is that the imbalance between winrates of respective sides is higher than 10 percent. Serene Coast has the same problem (side balance), Storm explains that when they reworked it, they focused on removing the massive campfest this map was known for and kinda screwed up the side balance. Apparently, the Malinovka changes consist of moving the church into the village.

Med Malinovka är det så att norra sidan lättare tar kullen och därmed vinner matchen.
Serene coast är lite förvånande, men jag har hemska minnen av förra versionen. Denna är riktigt bra.

Kartor som suger är:
Komarin, säg hej till TDs som campar skogarna. Ärligt talat blev denna kartan sämre efter omarbetningen.
Hidden Village, LoL stil karta där allt ändå avgörs i övre halvan av heavies och TDs.
Citera
2014-03-03, 17:48
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Till alla er som kört eller kör Obj 704, var ni nöjda med den?
Den har jag gjort 8000+ skada med...och förlorat...

Citat:
Alla jag pratat med snackar om hur jävla överjävligt bra den var och hur den krossade ISU-152 med hästlängder, men jag har verkligen inte lyckats alls med den vagnen.
Tycker kanonen är rätt trollig, jag slog oftare ut larvbanden på scouts än jag missade eller träffade och gjorde skada, blev 10ggr värre om jag hade apcr laddat och träffsäkerheten i övrigt imponerade inte på mig men kunde göra otroligt med skada ibland när man träffa.

Nästan enskjutit en ST-I, plocka en bra bit över 1800hp när en ST-I stog i nedförsbacke och jag siktade på ovandelen av tornet.
Citera
2014-03-03, 19:20
Medlem
Någon som orkar dra lite cliffnotes om vad man skall tänka på?

Skall köra på xbox 360.
Citera
2014-03-03, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swingtrader

Skall köra på xbox 360.

man lär sig något nått varje dag :

cliff notes (uncountable)

1.A summary of a much longer work designed to allow a student to quickly learn the key points of the longer work.

Misstänkte att det var något sådant, men var tvungen att kolla.

1. Tålamod, en match lär väl vara 15 minuter även på xbox klienten? nåväl, rushers gonna rush, snipers gonna snipe. Bättre att ta lite tid på sig och hitta en bra position i början.

2. Lär dig kartorna beroende på vilken tank du har.

3. Ha alltid arty i åtanke, var motståndaren kan träffa och att ditt eget lever och mår bra.

4. lär dig ditt fordons fördelar och nackdelar, typ ska jag vinkla tanken eller inte, hull down eller cirkla/flanka osv.
Citera
2014-03-03, 21:37
Medlem
Kriminalarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swingtrader

Skall köra på xbox 360.

Är man helt färsk på Tanks är det ganska givande att inse att man måste hitta svagheterna på motståndarvagnarna för att göra någon nytta. Många nybörjare skjuter hej vilt och ser hela motståndaren som en gemensam yta för skada, vilket inte fungerar så bra.

Det här önskar jag att någon berättat för mig när jag började 2011 någon gång

Sorry för repetition om du inte är helt färsk
Citera
2014-03-03, 22:57
Medlem
Bearforceones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Out-of-Step
Jag kommer att låsa upp JagdTigern ikväll, tänkte behålla min JagdPanther II för det är bland de roligaste vagnar jag kört
Frågan är bara om jag ska skaffa nytt crew till JagdTigern eller skaffa nytt till JagdPanther II? Vad tycker ni?

Köp en ny besättning med 100% färdighet till den tidigare vagnen om du har råd med det och flytta över den nuvarande besättningen till den nya vagnen.

Slutar dagen med 71.4% WR. Kommer inte ihåg när det gick såhär bra sist, om någonsin.

Sluppit siemas mest hela tiden och har sett på med illa dold glädje hur motståndarna fått alla idiot plutoner, siemas, van magyars och Tjeckoslovakerna, samt alla de obeskrivligt dåliga spelarna som sitter på 200-450 WN8 med 10k+ matcher.
Citera
2014-03-04, 00:11
Medlem
Out-of-Steps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bearforceone
Köp en ny besättning med 100% färdighet till den tidigare vagnen om du har råd med det och flytta över den nuvarande besättningen till den nya vagnen.

Slutar dagen med 71.4% WR. Kommer inte ihåg när det gick såhär bra sist, om någonsin.

Sluppit siemas mest hela tiden och har sett på med illa dold glädje hur motståndarna fått alla idiot plutoner, siemas, van magyars och Tjeckoslovakerna, samt alla de obeskrivligt dåliga spelarna som sitter på 200-450 WN8 med 10k+ matcher.
Tack! Ska nog göra så

Grymt! Har varit en bra dag för mig med, har inget som jag kan se statsen men det är nog över 50% idag. Konstigt nog har jag inte sett en enda skriva siema i chatten!? Dom kanske har en dag om året där de inte får bruka datorer
Citera
2014-03-04, 00:50
Moderator
Arne.Ankas avatar
Fan när wg inför roaming får vi ta och samlas nån dag för att slakta lite polacker
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in